Windows 10 Update (26 januari) problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.097 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 20:51

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Topicstarter
Hi beste tweakers,

Het probleem
Ik zit hier bij iemand waarvan zijn PC op een Windows 10 update (26 januari) vast liep.
Op het moment dat hij vastliep, dat was op 82% (zij hadden de PC uren lang laten draaien), hadden ze de PC uitgezet.
Sinds het uitzetten van de PC gaat Windows 10 in een bootloop met de error ''attempting to recover installation''

Wat ik al heb geprobeerd
Ik heb van alles in de bios geprobeerd, niks geholpen;
Ik heb geprobeerd naar safeboot te gaan, niks gebeurd;
Ik heb een USB startup medium gemaakt om de in de Windows installatie te komen, vanaf daar heb ik meerdere dingen geprobeerd (bijv. Windows installeren en alle bestanden behouden, kon niet vanaf de USB)

De hardware
De PC betreft een (7 a 8 jaar oude) Acer Aspire X3990

... en nu
De PC is op het moment bezig met het terugzetten van een oud herstelpunt, overigens is deze wel meer dan 60 dagen oud... Dit is de enige optie waar ik nog een oplossing in zie.

Ik zou misschien denken dat de hardeschijf aan het einde van zijn leven is?

Ik hoor graag van jullie :)

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb geprobeerd naar safeboot te gaan, niks gebeurd;
Verklaar je nader... je kwam niet in Safe mode, of daar deed Windows het wel, of...
Ik heb een USB startup medium gemaakt om de in de Windows installatie te komen, vanaf daar heb ik meerdere dingen geprobeerd (bijv. Windows installeren en alle bestanden behouden, kon niet vanaf de USB)
Meerdere dingen... ik lees er maar een. Waarbij je niet aangeeft wat er gebeurde toen je vanaf je USB-stick geprobeerd hebt de installatie te laten nakijken en herstellen.

Op dit moment ben ik vooral nieuwsgierig naar het resultaat van het terugzetten naar het herstelpunt.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.nIX
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:43
Ik weet dat het een tijd terug is dat dit draadje werd gemaakt, maar aangezien ik pas zelf tegen dit probleem ben aangelopen, hier de oplossing.

De standaard WiFi kaart die in dit systeem zit, geeft problemen bij de update naar Windows 10. Als je deze verwijdert, zou het systeem wel goed moeten updaten.
Na de update kan je de kaart weer terugplaatsen, dit zou dan wel vlekkeloos moeten lopen. Maar elke keer als Windows 10 naar een nieuw versienummer gaat (1803, 1809 etc), eerst de WiFi kaart verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121276

Inderdaad heb dezelfde acer pc, gewoon eff de wifi kaart er uit halen en dan instaleren,updaten.Je kan hem na de installatie weer er in zetten maar de kans is aanwezig dat je weer hetzelfde moet toepassen bij upgraden. Ik heb m gewoon er uit gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:24

TheVMaster

Moderator WOS
eh...wel een heel erg slow topic. Ik gooi hem op slot, want dit draagt niet echt bij tot een constructieve discussie ;-)

Dit topic is gesloten.