Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

gratis screen recorder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mustang11
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-10-2020
Hallo,

ik ben op zoek naar een gratis screen recorder.
Hiermee zou ik graag filmpjes opnemen die ik op mijn laptop afspeel. Het geluid van die filmpjes dient ook opgenomen te worden (maar geen omgevingsgeluid).

Ik heb reeds Movavi screen recorder gedownload, maar deze is betalend na enkele filmpjes, zoals vele andere screen recorders.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Beste antwoord (via Mustang11 op 30-01-2018 21:23)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zijn wel opensource zaken en ook freeware screen recorders. Je zou zelfs naar OBS kunnen kijken. Die geeft aardig wat mogelijkheden, misschien wat teveel.

Maar komop: Hier ([google=freeware screen recorder]) moet toch wel wat tussen zitten? Anders hier op GoT even zoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 30-01-2018 19:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-11 12:20

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Voor niets gaat alleen de zon op. Je zal gewoon in de buidel moeten tasten aangezien je gebruik wil maken van andermans werk. Gereedschap kost eenmaal geld.

Ninety percent of everything is crap.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt eens naar VLC kijken. Gratis en biedt mogelijkheden om je bureaublad op te nemen (screen://). Of dit werkt zoals je wilt weet ik niet, maar het is altijd te proberen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zijn wel opensource zaken en ook freeware screen recorders. Je zou zelfs naar OBS kunnen kijken. Die geeft aardig wat mogelijkheden, misschien wat teveel.

Maar komop: Hier ([google=freeware screen recorder]) moet toch wel wat tussen zitten? Anders hier op GoT even zoeken.

[ Voor 27% gewijzigd door Room42 op 30-01-2018 19:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

OBS werkt erg goed, ook simpel te gebruiken en goede beeldkwaliteit.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even een andere insteek: je krijgt de filmpjes al op je scherm, inclusief geluid. Wat is de bron van deze filmpjes? Doorgaans kun je ze namelijk, ook al is het soms met een kleine omweg, downloaden vanaf de bron. Daarna kun je ze bewerken om ze eventueel in te korten mocht je dat willen. Dit lijkt me kwalitatief net wat beter dan beeld en geluid van filmpjes opnemen die zich op je scherm vertonen.
Pagina: 1