Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen YouTube

Pagina: 1
Acties:

• RDNZN
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-10 08:14
Hallo allemaal, sinds een paar maanden is YouTube een drama hier over wifi.
Het probleem is als volgt: thumbnails laden helemaal niet, video's meestal niet, op geen enkel apparaat, app of browser. De enige manier is met een VPN (werkt dan feiloos)
Dit is met een 200mbit lijn van Ziggo, een Asus AC86U in bridge modus, voor de homeserver.
Het ligt dus niet aan het apparaat, want overal anders doet hij het wel(zowel als via 4g en wifi). De DNS staat op de DNS van Google (op de router zelf). Ik heb echt geen idee waar het aan ligt, hebben jullie nog een idee?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@SamsungDaan Kan je eens proberen uit te schrijven of tekenen hoe je omgeving in elkaar steekt?

Welke IP ranges gebruik je, wat voor firewall heb je staan, en blokker je daarin iets?
Wat gebeurt er als je de Router even passeert? Dus even met een kabel vanuit de modem van Ziggo rechtstreeks naar een computer. (Je computer krijgt in dat geval even het externe IP adres van Ziggo, en het kan noodzakelijk zijn dat je het modem even 30 seconden spanningsloos maakt).

Je geeft aan dat je je router (ASUS AC86CU) in bridge mode hebt staan. Dat lijkt me niet mogelijk. Je modem van Ziggo staat waarschijnlijk in Bridge mode, maar je router niet.

Je zal waarschijnlijk het e.e.a. via port forwarding gedaan hebben, of misschien UPNP ingeschakeld hebben. Probeer even aan te geven wat je daar allemaal gedaan hebt (misschien met wat screenshots erbij)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het niet een enorm snelle test, samen met de helpdesk van Ziggo, om de bridge-mode weer uit te schakelen, een machine wired direct op het modem aan te sluiten en dan te testen?

Werkt dat, dan is er mogelijk een probleem in jouw huidige netwerk-setup en/of de "overdracht" van bridged-modem naar AC86U en verder. Werkt dat niet, dan kan Ziggo even zelf troubleshooten.

Maar je hebt het vooralsnog alleen over YouTube; heb je ook andere problemen met snelheden/connecties? Als je deze file (10GB, rechtsklikken, save as) opslaat, wat voor snelheid haal je dan als er bijvoorbeeld de eerste 2GB binnen is gekomen (wat mij betreft mag je dan wel op Cancel Download klikken)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof