Fout in titel:Adobe claimt prestatiewinst van 30 tot 65 proc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16
Het gaat om: nieuws: Adobe claimt prestatiewinst van 30 tot 65 procent bij Lightroom-update

@Koekiemonsterr

Even mijn reactie in het artikel:
Wat me trouwens opvalt is dat er gesproken wordt over 30-65% prestatiewinst.

Echter: als je de run met de vorige versie bekijkt op de 7960X, dan duurde de DNG-export 102 seconden. De nieuwe versie deed er 36 seconden over.

Dat is dus niet 65% sneller!
Dat is in 65% minder tijd!
Het is dus in 35% van de oorspronkelijke tijd, dus bijna 3x sneller! Dat is dus bijna 200% sneller.
30% minder tijd betekent dus in 70% van de oorspronkelijke tijd, en is dus 1/0,7=1,4x zo snel of 40% sneller.

65 minder tijd is dus in 35% van de oorspronkelijke tijd en is dus 1/0,35=2,9 zo snel en dus 190% sneller (alles even afgerond)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:17

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Adobe spreekt zelf over speed improvements when exporting 100 heavily edited Raw files as either full-resolution JPEGs or full-resolution DNGs. En die speed improvements variëren tussen de 30 en 65 procent in de door hen geteste systemen. Je hebt gelijk hoor met je berekeningen, maar denk dat het noemen van dergelijke percentages alleen maar verwarring oproept, gelet op de percentages die Adobe zelf noemt. Ik heb in ieder geval de percentages die we eerder in de titel hadden staan, eruit gehaald. Dank voor je scherpe observaties :)