Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Auto-Bevestigings mail sturen vanuit Google spreadsheet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• VraagAntwoord
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-10-2021
Hallo Allemaal,

Ik zit met het volgende;
Mijn scoutingvereniging verkoopt bloemen voor Moederdag en hiervoor wilde ik graag Google Forms inzetten als bestelformulier.
Dit gaat allemaal best aardig alleen Google Forms heeft wat beperkingen wat betreft het optellen van aantallen die staan bij de vragen. Vanwege deze beperking heb ik in de gekoppelde spreadsheet een formule toegevoegd die wel de totalen optelt en daarbij het passende bedrag koppelt.

Het mooiste zou zijn als deze informatie in een bevestigingsmail terugkomt die automatisch verstuurt wordt na het invoeren van het formulier. Nu kan ik wel een bevestigingsmail sturen vanuit Google Forms, maar deze kan niet de informatie ophalen vanuit mijn sheet, en daardoor mis ik de informatie die door de formule's in de sheet worden berekend. De oplossing zou dus moeten zijn dat ik deze automatisch kan versturen vanuit de sheet.

Heeft iemand een idee of dit mogelijk is(ik zelf heb nog niks gevonden) en zo ja hoe, zelf ben ik niet mega technisch dus een heldere beschrijving zou top zijn!

Alle reacties

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"