Firmware password verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.168 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo,

Ik heb recentelijk een Macbook air uit mid-2011 gekocht middels een veiling. Echter als ik deze op de normale manier aanzet wordt ik gevraagd voor een 4-cijferige code die ik niet heb en als ik een factory reset wil uitvoeren (command + alt + r) dan wordt mij gevraagd om een firmware password in te geven.

Ik heb zelf al geprobeerd om de case te openen en de batterij te ontkoppelen en vervolgens 5 seconden de aan/uit-knop ingedrukt te houden, hierna batterij weer koppelen en vervolgens weer te booten, echter krijg ik dan hetzelfde scherm te zien.

Is er een manier om de laptop opnieuw te installeren dan wel dit wachtwoord te omzeilen?

Ik heb al meerdere toetsencombinaties doorgevoerd, echter kom ik iedere keer in hetzelfde scherm terecht. Ik lees op de site van Apple dat ik dan naar de MAC-store moet gaan, echter heb ik deze via een veiling gekocht en derhalve ook alleen de MACbook, dus geen bonnetjes o.i.d.

Hebben jullie enig advies voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom wilden ze je bij de Apple Store niet helpen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

MAX3400 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:15:
Waarom wilden ze je bij de Apple Store niet helpen?
Omdat hij het bonnetje niet had.

https://support.apple.com/en-us/HT204455

Ofwel is de Mac gestolen en heeft iemand 'm gemarkeerd als gestolen in iCloud (grijs scherm, 4 digits), of iemand heeft echt een firmware password (zwart scherm, free text) er op gezet.

Ik zou zeggen: Verkoop de Mac voor 'parts'.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:51

SuBBaSS

-has Ryzen

Dit is helaas vrij kansloos voor je.
Zo kansloos dat het advies van @Snake wel eens het enige juiste kan zijn.

(Kan me voorstellen dat je na aankoop bij zo'n veiling de sjaak bent qua retour sturen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delacour
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Snake schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 17:21:
[...]

Omdat hij het bonnetje niet had.

https://support.apple.com/en-us/HT204455

Ofwel is de Mac gestolen en heeft iemand 'm gemarkeerd als gestolen in iCloud (grijs scherm, 4 digits), of iemand heeft echt een firmware password (zwart scherm, free text) er op gezet.

Ik zou zeggen: Verkoop de Mac voor 'parts'.
Het is beiden. Via de normale weg krijg ik het grijs scherm te zien met 4 digits en als ik de toetsencombinatie indruk dan krijg ik het zwarte scherm te zien waar ik in principe alles kan invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb je geprobeerd met een aankoopbewijs van de veiling naar Apple te gaan? Wij gaan je echt niet kunnen helpen. Die beveiliging is er voor een reden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:24
De Apple Store kan het voor je verwijderen als je de originele aankoopbon hebt. *snip* zie Het algemeen beleid #verbodenhacken

[ Voor 58% gewijzigd door Daedalus op 30-01-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoe vervelend ook, we gaan hier niet helpen met het omzeilen van een beveiliging. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenhacken. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.