Toon posts:

Excel Tellen van aantallen met meerdere waardes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Anoniem: 928279
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Beste Excel toppers,

Ik heb een vraag mbt excel. Ik maak een rooster waarbij ik de totale wil kunnen zien.
Het probleem is dat ik in cel B43 tm B51 de aantallen wil hebben van de ingevulde tijden
Het bereik is D3:AH40 Hierin kan je de tijden invullen bijv. 08:00-16:30 etc, (Dit zijn dropdownmenus)

Cel B42 = formule vandaag()

Vraag: Hoe gebruik ik aantallen.als om 2 criteria te kunnen koppelen. Ik wil dat ik op dag basis kan zien hoeveel mensen werken om 08:00-16:30 (Cel B43) etc. Het lukt mij maar niet om de correct formule in te vullen. Ligt dit aan de formule vandaag()?

http://www.helpmij.nl/for...ria?p=6063011#post6063011
( Zie bovenstaande forum, kon de screenshot niet uploaden ivm karma punten?)

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 928279 op 30-01-2018 16:11]

Beste antwoord (via Anoniem: 928279 op 30-01-2018 16:57)

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-03 22:06

Coffeemonster

div.message { margin: 150cm }

Anoniem: 928279 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:40:
De bedoeling is dat de cellen B43 tm 51 automatisch de aantallen per dag genereren. Ik wil de aantallen van die dag ( Vandaar dat cel B42 de formule vandaag bevat) Dus vandaag zijn er bijv. 4 mensen ziek 3 mensen werken van 8 tm 16:30.
Met horizontaal zoeken zal die dit niet dagelijks automatisch genereren?!
Als je in cel B43 horizontaal zoekt in rij 2 naar de waarde in B42 (of naar VANDAAG(), maakt niet uit), en de waarde uit rij 43 teruggeeft, dan ben je er. Dat doe je dan voor elke cel in B43-B51. Dat is gewoon een dynamische functie, dus elke dag krijg je de waarden van die dag te zien.

Hier staat meer informatie over hoe je die functie gebruikt.

[Voor 10% gewijzigd door Coffeemonster op 30-01-2018 16:44]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Alle reacties

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:35
Heb je misschien een screenshot?(eventueel met andere data) dat verduidelijkt de boel denk ik een beetje.
lijkt mij dat een =som.als functie wel zou moeten werken

don't mind me

• Coffeemonster

Coffeemonster

Als ik het goed begrijp, wil je in cellen B43-B51 de waarden hebben staan uit de kolom van de dag die in B42 staat (de waarden uit rijen 43-51)? Dan denk ik dat je meer hebt aan de functie HLOOKUP (in Nederlands: HORIZ.ZOEKEN). Je hebt tenslotte al per dag de waarden in rijen 43-51 gezet, dus dat hoef je niet opnieuw te doen. Of begrijp ik je verkeerd?

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.

• Anoniem: 928279
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
De bedoeling is dat de cellen B43 tm 51 automatisch de aantallen per dag genereren. Ik wil de aantallen van die dag ( Vandaar dat cel B42 de formule vandaag bevat) Dus vandaag zijn er bijv. 4 mensen ziek 3 mensen werken van 8 tm 16:30.

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:32
sowieso even naar je formules in bereik D43:AH50 kijken: het bereik moet je even vastzetten.
Nu cel D43: =COUNTIF(D3:D40;$C$43) en D44: =COUNTIF(D4:D41;$C$44)
moet zijn: D43=COUNTIF(D$3:D$40;$C43) en D44: =COUNTIF(D$3:D$40;$C44)

PSN: TDBtje

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Coffeemonster

Coffeemonster

Anoniem: 928279 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:40:
Als je in cel B43 horizontaal zoekt in rij 2 naar de waarde in B42 (of naar VANDAAG(), maakt niet uit), en de waarde uit rij 43 teruggeeft, dan ben je er. Dat doe je dan voor elke cel in B43-B51. Dat is gewoon een dynamische functie, dus elke dag krijg je de waarden van die dag te zien.

Hier staat meer informatie over hoe je die functie gebruikt.

[Voor 10% gewijzigd door Coffeemonster op 30-01-2018 16:44]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee