Mijn vraag
Hoi Tweakers ik zou graag willen weten of ik mijn laptop ( Hp Pavilion G7 )
wat sneller kan maken.
Ik heb niet heel veel verstand van computers, in de zin van echt in de software of met de Hardware van de laptop als ik dat zo goed zeg.
Ik weet dat ik de cookies zo nu en dan moet verwijderen, en de geschiedenis om hem niet vol te laten lopen enzo.
Ik heb afgelopen week na de update van Windows 10, mijn laptop terug naar fabrieks- instellingen gezet.
En daarbij een optie heb aangevinkt alles te verwijderen en de disks of iets in die trend op te schonen.
Dat is gelukkig allemaal goed gegaan aangezien ik op het internet las dat er een kans bestond dat die zou vast lopen op 50%, en dan naar een computerwinkel zou moeten gaan.
Gelukkig is dit allemaal niet aan de orde geweest.
Maargoed ik heb dus net de nieuwe windows 10 update, en als het ware mijn laptop weer helemaal schoongemaakt.
Maar hij lijkt opzich wel trager geworden na de update en de opschoning.
Terwijl ik dus eerder een andere windows versie had en ook wat spellen er op.
Zoals, minecraft, sims4, rollercoaster, en progamas als, steam en origin.
En heel veel andere dingen.
Ook had ik veel ge downloade muziek als ik dat mag zeggen ?
Kortom ik snap niet dat de prestatie van mijn laptop niet beter is geworden.
Maar misschien wel vertraagd is geworden.
Nu is mijn vraag wat kan ik hier mee doen, en als ik deze laptop een beetje snel wil hebben wat voor hardware zou ik dan voor mijn laptop moeten kopen ?
Om hem te verbeteren, ik verwacht natuurlijk geen super wonder door een of ander stukje hardware te vervangen.
Als ik dat zo goed zeg.
Maar hoop wel op vooruitgang, wat zou ik dan moeten vervangen ?
En hoe kan het dat mijn laptop na het grondig schoonmaken en een update trager lijkt te zijn ?
( Ik bied nu alvast mijn excuses aan voor mijn slechte Nederlands en waarschijnlijk alle woorden zoals componenten en hardware die ik vast allemaal verkeerd gebruik of zelfs door de war haal)
Ik hoop dat iemand mij advies zou kunnen geven over mijn laptop.
En dus niet zo zeer over mijn slechte taalbeheersing.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
processortype Amd A4 4300m 2 core ?
kloksnelheid 2,5 max 3 ghz
geheugen intern 4gb
type geheugen DDR3
opslag 500 Gb hdd
opslag ssd 0 GB
harde schijf snelheid 5400 rpm
Hardeschijf interface eSATA
videokaart Onboard videokaart
videokaart geheugen gedeelt
Deze informatie heb ik van het internet en weet dus niet in hoeverre het klopt
heb geen idee hoe ik dit zou moeten achterhalen
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
tja eigenlijk niet zoveel, aangezien ik niet heel veel verstand heb van computer en/of software lijkt het me niet zo slim om daar dan maar zo mee te gaan klooien.
Alvast bedankt Mvg Andre
Hoi Tweakers ik zou graag willen weten of ik mijn laptop ( Hp Pavilion G7 )
wat sneller kan maken.
Ik heb niet heel veel verstand van computers, in de zin van echt in de software of met de Hardware van de laptop als ik dat zo goed zeg.
Ik weet dat ik de cookies zo nu en dan moet verwijderen, en de geschiedenis om hem niet vol te laten lopen enzo.
Ik heb afgelopen week na de update van Windows 10, mijn laptop terug naar fabrieks- instellingen gezet.
En daarbij een optie heb aangevinkt alles te verwijderen en de disks of iets in die trend op te schonen.
Dat is gelukkig allemaal goed gegaan aangezien ik op het internet las dat er een kans bestond dat die zou vast lopen op 50%, en dan naar een computerwinkel zou moeten gaan.
Gelukkig is dit allemaal niet aan de orde geweest.
Maargoed ik heb dus net de nieuwe windows 10 update, en als het ware mijn laptop weer helemaal schoongemaakt.
Maar hij lijkt opzich wel trager geworden na de update en de opschoning.
Terwijl ik dus eerder een andere windows versie had en ook wat spellen er op.
Zoals, minecraft, sims4, rollercoaster, en progamas als, steam en origin.
En heel veel andere dingen.
Ook had ik veel ge downloade muziek als ik dat mag zeggen ?
Kortom ik snap niet dat de prestatie van mijn laptop niet beter is geworden.
Maar misschien wel vertraagd is geworden.
Nu is mijn vraag wat kan ik hier mee doen, en als ik deze laptop een beetje snel wil hebben wat voor hardware zou ik dan voor mijn laptop moeten kopen ?
Om hem te verbeteren, ik verwacht natuurlijk geen super wonder door een of ander stukje hardware te vervangen.
Als ik dat zo goed zeg.
Maar hoop wel op vooruitgang, wat zou ik dan moeten vervangen ?
En hoe kan het dat mijn laptop na het grondig schoonmaken en een update trager lijkt te zijn ?
( Ik bied nu alvast mijn excuses aan voor mijn slechte Nederlands en waarschijnlijk alle woorden zoals componenten en hardware die ik vast allemaal verkeerd gebruik of zelfs door de war haal)
Ik hoop dat iemand mij advies zou kunnen geven over mijn laptop.
En dus niet zo zeer over mijn slechte taalbeheersing.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
processortype Amd A4 4300m 2 core ?
kloksnelheid 2,5 max 3 ghz
geheugen intern 4gb
type geheugen DDR3
opslag 500 Gb hdd
opslag ssd 0 GB
harde schijf snelheid 5400 rpm
Hardeschijf interface eSATA
videokaart Onboard videokaart
videokaart geheugen gedeelt
Deze informatie heb ik van het internet en weet dus niet in hoeverre het klopt
heb geen idee hoe ik dit zou moeten achterhalen
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
tja eigenlijk niet zoveel, aangezien ik niet heel veel verstand heb van computer en/of software lijkt het me niet zo slim om daar dan maar zo mee te gaan klooien.
Alvast bedankt Mvg Andre
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 20:38 . Reden: Mijn Crypto taal leesbaar proberen te maken. ]