Coax kabel vervangen door utp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien een domme vraag, maar ik wil weten hoe ik het volgende best aanpak:

Ik ben verhuisd naar een nieuw appartement. In de bureau ruimte is geen utp aansluiting aanwezig, maar er ligt nog wel een coax kabel (steekt gewoon uit de muur, wss. snel gedaan door de vorige eigenaar).

Ik zou de coax willen vervangen door een utp kabel. Ik zou de utp kabel vastmaken aan de coax, en dan langzaam de coax er uit trekken.

Mijn vraag: Hoe kan ik best de utp kabel vastmaken aan de coaxkabel zodat ie niet halverwege los schiet?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je van ductape een brug kan maken waar je een ravijn mee kan overbruggen, werkt dat vast ook wel voor een paar kabels? Alternatief is visdraad aan de coax, dan helemaal eruit trekken, visdraad aan UTP en doorheen trekken?

In laatste geval, kan je de mantel van beide kabels ondiep insnijden in een spiraal; visdraad "daarin" wikkelen en strakke knoop maken elke anderhalve wikkel/wokkel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Trekveer gebruiken zou mijn voorkeur hebben. Daar zit een oog aan, de kabel strip je de eerste paar centimeter en haal je door het oog, daarna terugvouwen en met tape vastzetten.

Eerst de veer aan de coax en met de coax de veer erin trekken. Daarna omgekeerd met de UTP. Wel UTP met solide kern gebruiken want de soepele variant kun je makkelijker kapot trekken.

Kabel afmonteren op een wandcontactdoos en dan met soepele UTP kabel aan apparatuur verbinden.

En als het niet te moeilijk gaat, 2 UTP kabels trekken.

[ Voor 17% gewijzigd door Sethro op 30-01-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Trekveer gebruikt, heb zelf mijn COAX kabel eens vervangen door een nieuwere en door dezelfde buis de radiokabel door een UTP vervangen. Moet je wel een knijptang hebben om daarna een nieuw UTP kopje erop te zetten.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:59

D4NG3R

kiwi

:)

Als je een bestaande kabel vervangt zou ik ze gewoon aan elkaar vast tapen, ene kabel er uit - andere kabel er direct in.

Ontvet de uiteinden van beide kabels en gebruik fatsoenlijke ducttape, de kans dat de kabel knapt is groter dan dat het ducttape loslaat of scheurt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken