Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Dropbox naar NAS synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 14:59
De volgende situatie.
Al enige jaren maak ik gebruik van Dropbox, betaald. Ik heb zo'n 800 GB in gebruik.
Nu heb ik op een Raspberry PI OpenMediaVault geinstalleerd (NAS software) en hier via USB een externe harddisk aan gekoppeld. Ik weet dat de snelheid minder is dan bij een echte NAS, maar just to try.

Nu zoek ik een manier om al m'n Dropbox bestanden over te zetten op m'n USB externe harddisk welke gekoppeld zit aan de NAS.
Ik kan m'n NAS en schijven benaderen via Windows share, werkt allemaal prima. Ik heb echter geen 800gb beschikbaar op een pc of laptop.
Wat ik gedaan heb:
Een gedeelte van m'n C schijf hernoemd naar een K schijf, Dropbox geinstalleerd, map naar deze K schijf verwezen, Dropbox afgesloten. Vervolgens de K schijf hernoemd naar L, een netwerkshare gemaakt naar m'n NAS op de K schijf, en Dropbox weer gestart.
Dat gaat in principe goed, alleen ben ik dan maanden verder voordat dat een keer klaar is, de synchronisatie gaat heel erg traag. Zijn honderdduizenden files.

Nu zoek ik naar een alternatief hiervoor. Hoe m'n Dropboxbestanden het snelst naar m'n NAS te krijgen?
Ik zou de USB schijf rechtstreeks aan m'n pc kunnen koppelen en syncen met Dropbox, alleen moet ik dan iets als Linux installeren aangezien de schijf als Ext4 staat geformatteerd, dat werkt namelijk het snelst/stabielst op de NAS.

Enig ander idee?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Voor het laatste; je zou natuurlijk een linux live cd (bijv Knoppix) kunnen pakken en daarmee de boel opstarten. Hoef je ook geen Linux te installeren, je hebt wel een netwerkconnectie en kan dus de boel overzetten.Is het de bedoeling dat het later standaard gesynchroniseerd blijft?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:53
Ora et Labora schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:34:
Een gedeelte van m'n C schijf hernoemd naar een K schijf, Dropbox geinstalleerd, map naar deze K schijf verwezen, Dropbox afgesloten. Vervolgens de K schijf hernoemd naar L, een netwerkshare gemaakt naar m'n NAS op de K schijf, en Dropbox weer gestart.
Uhm. Dropbox is niet compatibel met netwerkbestandssystemen.

Je kunt Dropbox installeren op je NAS.
Synology, QNAP, Rpi.

[ Voor 72% gewijzigd door jeroen3 op 02-02-2018 12:53 . Reden: quote ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online