Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ti-84shop verkoopt 2e hands

Pagina: 1
Acties:

• h3nk13
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-09 16:51
Laatst wilde ik wat kopen en kwam ik bij een nogal vage shop uit via de pricewatch genaamd ti-84shop. Verkopen rekenmachines en daarnaast een handvol populaire items als iphones, ssd schijven en processoren.

Super goedkoop terwijl het een klein eenmanszaakje is. Ik vroeg me af hoe die een iPhone x konden leveren tegen de laagste prijs van Nederland. Wat blijkt volgens de laatstr review

https://tweakers.net/shopreview/permalink/234899/

Ze verkopen marge goederen, ook wel 2e hands producten als nieuw. Daardoor hoeven ze geen 21% btw te rekenen en kunnen ze dus heel goedkoop zijnm

Dat mag volgens niet toch? Alles moet nieuw zijn.

Zie ook uitleg belastingdienst: https://www.belastingdien...en/wat_zijn_margegoederen

• Flitzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
Zoals je in je eigen link kunt lezen hoeven dit geen tweedehands producten te zijn. Het kunnen bijvoorbeeld nieuwe producten zijn, die geleverd zijn door consumenten en waarover reeds BTW is betaald. In dit geval wordt door de shop alleen BTW betaald over de winst. Maar er zijn meer situaties waarvoor de margeregeling geldt, zoals bijvoorbeeld een faillissementsaankoop door een particulier.
Volgens dit artikel kan een ondernemer gewoon gebruik maken van deze regeling . Nadeel van de margeregeling is dat bedrijven die deze producten kopen de BTW niet meer kunnen verrekenen en dat is ook precies waar deze shop voor waarschuwt. Er wordt echter gewoon BTW afgedragen over de winst en ze hebben geen oneerlijk voordeel.

Verder zijn de prijzen zeker niet te laag en leveren ze volgens de review netjes hun artikelen. Er wordt ook gewoon de wettelijke 2 jaar garantie toegezegd en de producten zouden nieuw zijn. De reviews lijken ook betrouwbaar gezien de hoge karma. Dus met deze shop lijkt niets mis te zijn, alleen is het voor bedrijven aantrekkelijker om ergens anders te bestellen.

• h3nk13
Wettelijk gezien zijn de producten gebruikt. Alleen om die reden hoeven ze geen btw ovet het totale bedrag te betalen maar alleen over de winst.

De consument krijgt ook waarschijnlijk een nieuw apparaat dus die wordt niet echt benadeeld. Maar het is wel zo dat deze shop dus volgens de wet geen nieuwe producten verkoopt. Dat is tegen de pricewatch regels eigenlijk.

Anders kan je ook refurbished of retour goederen verkopen als ze maar nieuw lijken.

• mooijekind11
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-09 20:05

mooijekind11

Manager Productcontent
Wij hebben ti-84shop hierop al aangesproken dat het niet is toegestaan om marge-producten te voeren in de pricewatch.
Als het goed is moeten deze er dus ook niet meer in staan.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
@mooijekind11 wat is de redenatie daar achter? Als ik het goed begrijp ondervind de klant geen enkel nadeel en is het dus voor de consument een interessante optie.
Ik bestel zakelijk ook veel mbv de pricewatch, prijsweergave staat dan ook op excl BTW. Bij margegoederen krijg je dan een foute prijs, aangezien je de BTW niet kunt terugvragen.

Misschien iets voor de toekomst, er is een groot aanbod van refurbished producten door diverse shops, zou mooi zijn als dat spul ook in de pricewatch komt. Maar dan wel dusdanig aangegeven.

• mooijekind11

mooijekind11

Manager Productcontent
Omdat het geen eerlijke vergelijking is in de pricewatch. Prijzen in de pricewatch horen standaard met btw te zijn.
Tevens zie je pas dat het een marge product is als je op de productpagina naar beneden scrollt. Je ziet dit dus niet aangegeven bij de bestelknop.
Als ik dit product zakelijk zou kopen als ZZP-er denk ik een goede deal te hebben. Echter valt er geen BTW af te trekken en is de deal dus helemaal niet zo goed.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Dat terwijl het voor de particuliere klant juist weer een goede deal is. Kan dit in de toekomst wel een optie worden in de pricewatch?

• mooijekind11

mooijekind11

Manager Productcontent
Misschien dat dit in de toekomst ooit mogelijk gaat worden maar voorlopig niet.

• h3nk13
Dank voor de reactie en goed om te zien dat jullie hier actie ondernemen. Wel een goed idee denk ik om margeproducten en refurb etc als optie aan te bieden in de pw. Zou uniek zijn als prijsvergelijker en zat mensen die voor een lage prijs wel een demo/refurb willen kopen.

• h3nk13
@mooijekind11

zag dat ze er nog steeds in staan. Alle producten zijn trouwens margeproducten. Gooi maar wat in de winkelwagen, dan zie je nergens een ex btw prijs :)

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
h3nk13 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:55:
Dank voor de reactie en goed om te zien dat jullie hier actie ondernemen. Wel een goed idee denk ik om margeproducten en refurb etc als optie aan te bieden in de pw. Zou uniek zijn als prijsvergelijker en zat mensen die voor een lage prijs wel een demo/refurb willen kopen.
Er zijn fabrikanten die "af-fabriek" refurbished of "Remarketed" aanbieden. HP voegt een "R" toe aan het productnummer en Cisco heeft iets soortgelijks. Toen ik het voorstelde, zou men er over nadenken, maar heeft men zonder daar ruchtbaarheid aan te geven mijn idee afgeschoten.

De andere kant is dat er bedrijven zijn die ook refurbished aanbieden als officiŽle refurbisher op basis van normale componenten (Infotheek bijvoorbeeld) en tot slot niet officiŽle refurbishers.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 12:29

Yucon

*broem*

quote:
mooijekind11 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:30:
Omdat het geen eerlijke vergelijking is in de pricewatch.
Dit is niet anders dan shops die structureel adverteren met producten die zien niet binnen de gestelde tijd voor de gestelde prijs kunnen leveren. Wordt daar ook even streng gehandhaafd?

• Centropy
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

@mooijekind11
quote:
mooijekind11 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:24:
Wij hebben ti-84shop hierop al aangesproken dat het niet is toegestaan om marge-producten te voeren in de pricewatch.
Als het goed is moeten deze er dus ook niet meer in staan.
Was zojuist aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon waarbij mij de lage prijzen voor erg populaire Apple toestellen opvielen bij Ti-84shop.

Ik wilde de telefoon zakelijk aanschaffen, maar zag in het winkelmandje dat de prijzen inclusief en exclusief BTW hetzelfde waren. Kijk vervolgens in de laatste shopreview die hierboven ook is aangehaald en zag daar dat deze winkel blijkbaar tweedehands telefoons verkoopt. Na verder rondsnuffelen kwam ik erachter dat dit echter voor alle producten van deze winkel geldt. Wilde er melding van maken tot ik zag dat hier al een topic over was. Goed dat het bekend is en aangepakt wordt, maar tenzij ik scheel kijk zie ik geen verandering.

Even een voorbeeld, zojuist gemaakt:

Dit zijn allemaal producten die gewoon in de pricewatch staan. Kijk maar:

pricewatch: Samsung 850 EVO 2TB
pricewatch: AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler
pricewatch: Apple iPhone X 64GB Grijs

Nu lees ik hierboven dat de winkel er op is aangesproken, maar gezien de winkelmand en producten hierboven lijkt mij duidelijk dat er weinig van is doorgedrongen. Volgens mij valt dit onder oneerlijke handelspraktijken. Of de winkel levert de spullen inclusief 21% BTW, of de winkel dient per ommegaande met zijn tweedehands producten uit de pricewatch verwijderd te worden.

In zijn algemene voorwaarden maakt hij wel een vermelding van zijn margeproducten maar geeft dit vervolgens niet aan op zijn site bij de desbetreffende producten! Hier een stuk uit zijn algemene voorwaarden:

Of alle zakelijke gebruikers moeten voortaan bij alle winkels gaan doorklikken tot het einde van de bestelling om erachter te komen of het nu wel of niet inclusief BTW was. Ik mag hopen van niet...

Gezien het een kleine winkel lijkt te zijn lijkt mij niet dat het opeens concurreren kan met de grote jongens wanneer er 21% BTW van die prijzen afgaat. Sowieso kun je je afvragen of het allemaal wel klopt als er stelselmatig geleverd kan worden voor lagere prijzen dan partijen met grote inkoopkracht. Als het te mooi om waar te zijn is, is het waarschijnlijk ook zo. Hoeveel prijsvechtende webwinkels hebben we immers al ten onder zien gaan en hoeveel topics met gedupeerden hebben we al langs zien komen hier...

Refurbished of marge komt er (nog) niet in de Pricewatch, lees ik hierboven van @mooijekind, waardoor er mij niets anders op lijkt te zitten dan verwijdering van de winkel uit de Pricewatch als Tweakers.net een eerlijke vergelijking wil behouden. De kans dat er weer een topic van een webwinkel die failliet gaat langskomt door een management dat het niet zo nauw neemt of onverwantwoorde risico's neemt, ten koste van de klant is erg groot.

Centropy wijzigde deze reactie 05-02-2018 14:46 (4%)

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

• mooijekind11

mooijekind11

Manager Productcontent
Ik ben bang dat dit gewoon een slordige weergave is op de betaalpagina bij ti84shop.
Hiervoor hebben we de vraag uitstaan om dit aan te passen zodat voor iedereen duidelijk is dat dit altijd inclusief btw is . Zodra we wat hebben vernomen zal ik het hier nog even melden

Of het een marge product is vermelden ze echter wel bij een aantal producten. Ik ga er dus vanuit waar het niet staat dat dat geen marge-product is.
https://www.ti-84shop.nl/...nts-ti-84-plus-nieuw.html

• h3nk13
Ok ik wacht af. Maar ik weet zeker dat het 100% marge goederen zijn. Een rekenmachine verkoper die iPhones dik onder de prijs van de rest verkoopt...

• wittereus
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 12:27
Men heeft de site inmiddels aangepast. Maar ook deze SSD's worden zonder BTW verkocht op de factuur..... Gloedjenieuw en 5 euro goedkoper als iedereen in de Pricewatch....

pricewatch: Samsung 860 EVO 250GB

Mocht een mod de invoice willen inzien, contact me please.

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
h3nk13 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 17:03:
Ok ik wacht af. Maar ik weet zeker dat het 100% marge goederen zijn. Een rekenmachine verkoper die iPhones dik onder de prijs van de rest verkoopt...
Beter lezen:
quote:
Bent u op zoek naar een grafische rekenmachine voor havo/vwo, ASO/TSO/KSO of andere opleidingen? TI-84shop heeft het! Sinds 2016 ook voor IT & domotica producten de juiste plek!
Misschien heeft de FIOD een idee waarom de prijzen zo laag zijn?
quote:
wittereus schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:01:
Men heeft de site inmiddels aangepast. Maar ook deze SSD's worden zonder BTW verkocht op de factuur..... Gloedjenieuw en 5 euro goedkoper dan iedereen in de Pricewatch....

pricewatch: Samsung 860 EVO 250GB

Mocht een mod de invoice willen inzien, contact me please.
Is het inderdaad product MZ-76E250B, MZ-76E250B/EU, MZ-76E250BW? Zakelijk of particulier gekocht? Hoe kan een gloedjenieuwe 860 Evo nu al tweedehands zijn?

PcDealer wijzigde deze reactie 07-02-2018 09:28 (32%)

• wittereus
quote:
PcDealer schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:25:
[...]
Is het inderdaad product MZ-76E250B, MZ-76E250B/EU, MZ-76E250BW? Zakelijk of particulier gekocht? Hoe kan een gloedjenieuwe 860 Evo nu al tweedehands zijn?
Yes, 100% MZ-76E250B..... Op de invoice staat glashard weer hetzelfde bedrag ex. en incl. BTW. Nergens vermelding overigens dat het 2e hands of marge producten zijn. Ik heb ze particulier gekocht, maar daarin word geen onderscheid gemaakt. Je kunt ook gewoon een firmanaam invullen....

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
wittereus schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 09:39:
[...]

Yes, 100% MZ-76E250B..... Op de invoice staat glashard weer hetzelfde bedrag ex. en incl. BTW. Nergens vermelding overigens dat het 2e hands of marge producten zijn. Ik heb ze particulier gekocht, maar daarin word geen onderscheid gemaakt. Je kunt ook gewoon een firmanaam invullen....
Factuur voldoet dus niet: https://www.belastingdien...turen_maken/factuureisen/

• h3nk13
Daarom zeg ik ook alle producten die ze verkopen zijn margegoederen. Het is onmogelijk om als eenmanszaakje in rekenmachines die wat it spullen ernaast verkoopt om een iphone en andere populaire producten zo goedkoop te leveren.

Dat is een kwestie van logisch nadenken :)

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 13:34
quote:
h3nk13 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:22:
Wettelijk gezien zijn de producten gebruikt. Alleen om die reden hoeven ze geen btw ovet het totale bedrag te betalen maar alleen over de winst.
BTW over winst betalen?

• h3nk13
quote:
Ja een normale winkel koop bijv een iphone x in voor 1000 ex btw. Ze willen 10 euro erop verdienen, dus 1010 ex btw is de verkoopprijs.

Met 21% btw komt de verkoopprijs dan voor jou op § 1222,1.

Ti84 koopt hem van een partikulier op voor laten we zeggen 800 euro. Daar is dus al btw over betaald door de partikulier. Ti84 hoeft dus niet nogmaal 21% btw te rekenen bij doorverkoop.

Over de winst die ze maken moeten ze wel btw betalen.

Stel zij verkopen hem voor 1000 euro dan hoeven zij dus alleen 21% te betalen over het verschil tussen in en verkoop. Oftewel 200 euro. Dat is zo'n 35 euro.

Dat betekent dat zij dus § 165 verdienen aan die iphone na winstbelasting. Ze zijn dus de goedkoopste aanbieder en verdienen er nog flink aan ook.

Niks mis mee maar niet toegestaan in de pricewatch.

• Malt007
quote:
h3nk13 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 11:14:
[...]

Ja een normale winkel koop bijv een iphone x in voor 1000 ex btw. Ze willen 10 euro erop verdienen, dus 1010 ex btw is de verkoopprijs.

Met 21% btw komt de verkoopprijs dan voor jou op § 1222,1.

Ti84 koopt hem van een partikulier op voor laten we zeggen 800 euro. Daar is dus al btw over betaald door de partikulier. Ti84 hoeft dus niet nogmaal 21% btw te rekenen bij doorverkoop.

Over de winst die ze maken moeten ze wel btw betalen.

Stel zij verkopen hem voor 1000 euro dan hoeven zij dus alleen 21% te betalen over het verschil tussen in en verkoop. Oftewel 200 euro. Dat is zo'n 35 euro.

Dat betekent dat zij dus § 165 verdienen aan die iphone na winstbelasting. Ze zijn dus de goedkoopste aanbieder en verdienen er nog flink aan ook.

Niks mis mee maar niet toegestaan in de pricewatch.
Als ze btw moeten afdragen moet dat ook op de verkoopfactuur staan, btw betaal je niet over winst. In dit geval betaald de beste man inkomstenbelasting over zijn winst aangezien het een eenmanszaak is.

• h3nk13
Dat hoeft dus niet op de factuur in dit geval. Klik even op mijn link naar de belastingdienst uit mijn 1e post. Dan snap je hoe het werkt.

• Malt007
Delete.

Malt007 wijzigde deze reactie 07-02-2018 14:20 (97%)

• gielie
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:03
Ik heb pas een iPhone 8 plus gekocht bij deze shop, nieuw in gesealde verpakking voor een stuk minder dan bij Apple zelf. Levering ging snel en betaling ging via cc. Klantenservice gaf ook de info wat ik wilde weten. Wat maakt mij het uit hoe ze dat zo goedkoop kunnen doen. Dat zij een aparte bedrijfsvoering op na houden, tja als het niet mag lopen ze vanzelf een keer tegen de lamp.

Ps op de factuur staat inderdaad geen btw het zijn dus wel degelijk marge producten.

gielie wijzigde deze reactie 07-02-2018 16:34 (10%)

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• wittereus
Jou als eindgebruiker zal het inderdaad worst wezen hoe of waar dat de shop zijn producten betrekt. Feit blijft wel dat het hier oneerlijke concurrentie betreft.

• h3nk13
quote:
gielie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:31:
Ik heb pas een iPhone 8 plus gekocht bij deze shop, nieuw in gesealde verpakking voor een stuk minder dan bij Apple zelf. Levering ging snel en betaling ging via cc. Klantenservice gaf ook de info wat ik wilde weten. Wat maakt mij het uit hoe ze dat zo goedkoop kunnen doen. Dat zij een aparte bedrijfsvoering op na houden, tja als het niet mag lopen ze vanzelf een keer tegen de lamp.

Ps op de factuur staat inderdaad geen btw het zijn dus wel degelijk marge producten.
Met de shop is ook niks mis en ik geloof dat een partikulier ook prima nieuw spul krijgt met garantie etc. Alleen schenden ze de pricewatch regels hiermee.

Probleem wat je gaat krijgen als je dit toelaat dat het voor alle zakelijke tweakers gebruikers niet te gebruiken is want die kunnen geen btw terugvragen.

Ik zie dat ze er nog steeds instaan met veel producten, iphones niet meer maar wel harde schijven etc. Hoop dat het snel opgelost wordt.

• gielie
quote:
wittereus schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:37:
Jou als eindgebruiker zal het inderdaad worst wezen hoe of waar dat de shop zijn producten betrekt. Feit blijft wel dat het hier oneerlijke concurrentie betreft.
Als dit binnen de regels valt (die ken ik niet) is het gewoon slim ondernemen wat mij betreft.

Ik vraag mij dan toch af waar de iPhones vandaan komen, iemand een idee?

gielie wijzigde deze reactie 07-02-2018 16:41 (9%)

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• wittereus
Als dit binnen de regels valt verkoopt elke winkel in nederland binnenkort 'marge-producten' :)

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
gielie schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 16:31:

Waar ga je garantie claimen als de winkel voor onbepaalde tijd gesloten is?

Bij de fabrikant, maar die zal voor tweedehands nieuw waarschijnlijk geen garantie verlenen. Sowieso vreemd dat veel splinternieuwe producten onder de margeregeling vallen bij zo'n shop. Hoe kom je aan zoveel tweedehands splinternieuw spul zonder dat het van de vrachtwagen is gevallen?

• SinergyX
  • Registratie: november 2001

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sidenote, maar waarom komen al die exit-urls naar de shop bij ?source=kieskeurig terecht?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
quote:
SinergyX schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 01:27:
Sidenote, maar waarom komen al die exit-urls naar de shop bij ?source=kieskeurig terecht?
Lijkt me de URL die de site zelf opgeeft. Maar het leest wel raar, ja :)

• gielie
quote:
PcDealer schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 00:24:
[...]

Waar ga je garantie claimen als de winkel voor onbepaalde tijd gesloten is?
Dat is een goeie, toen ik de iPhone kocht stond de regel van btw er nog niet bij(wat er nu in het rood bijstaat) ik ben dus eigenlijk misleidt. Dat de btw niet op de bon staat was mij toen nog niet opgevallen. Ik hoop dat Apple tegen die tijd coulant is maar hoop er geen gebruik van moeten maken.

• h3nk13
@mooijekind11
Is er wat meer bekend over de status? er zijn een handvol producten uit de pricewatch gehaald maar de rest staat er gewoon nog. Processoren, ssd schijven etc. allemaal margegoederen, kan ze niet zonder btw bestellen en kan niet eens een bedrijfsnaam invoeren bij afrekenen.

• mooijekind11

mooijekind11

Manager Productcontent
Het loopt en heeft nog steeds onze volle aandacht.
Hopelijk begin volgende week wat meer duidelijkheid.

• wittereus
Was hierin al wat nieuws te melden?

• vandenhende
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:33
Gisteren stond de iPhone 10 64gb bovenaan in de pricewatch voor 989 euro. Vanochtend was deze weer verdwenen in de app store. Nou heb ik er dus om die reden (en de positieve reviews hier op Tweakers) er een besteld. Al vraag ik me nu af wat ik nou eigenlijk daadwerkelijk besteld heb. Ik vind nergens een referentie dat het om een marge model zou gaan.

Edit: bij nader inzien, het staat op de factuur. Maar toen had ik dus al betaald.

Zojuist gebeld. De man aan de telefoon was zeer vriendelijk en ik had binnen 2 min mijn geld terug. Dus ik ben wel zeer te spreken over de support echter kan ik met een marge model niets doen.

vandenhende wijzigde deze reactie 14-02-2018 13:30 (28%)

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
vandenhende schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:16:
Gisteren stond de iPhone 10 64gb bovenaan in de pricewatch voor 989 euro. Vanochtend was deze weer verdwenen in de app store. Nou heb ik er dus om die reden (en de positieve reviews hier op Tweakers) er een besteld. Al vraag ik me nu af wat ik nou eigenlijk daadwerkelijk besteld heb. Ik vind nergens een referentie dat het om een marge model zou gaan.
Dan heb je dus echt niet opgelet:
https://tweakers.net/shopreview/permalink/234899/
https://tweakers.net/shopreview/permalink/236049/

• vandenhende
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11-09 22:33
Dus jij leest eerst alle reviews voordat je een bestelling plaatst? Ik vind dat de shop hier direct op de product pagina melding van had moeten maken.

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
quote:
vandenhende schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:27:
Dus jij leest eerst alle reviews voordat je een bestelling plaatst? Ik vind dat de shop hier direct op de product pagina melding van had moeten maken.
Een beetje onderzoek voordat je zomaar 1000,- over maakt doe ik wel ja ;)

Fixing things to the breaking point...

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
vandenhende schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:27:
Dus jij gaat alleen op de positieve sterren af en bekijkt individuele reviews niet :?

• h3nk13
PcDealer: waarom denk je dat Max ICT nog miljoenen omzet draait? ;)

En bij deze shop snap ik het wel, je kijkt naar de reviews en ziet dat het wel goed zit qua score. Waarom zou je al die verhalen gaan lezen? Of lees jij ook alle 1000 reviews van coolblue voordat je iets koopt bij ze? :)

Snap alleen nog niet dat tweakers ze niet eruit heeft gegooid inmiddels. Duurt erg lang en zo moeilijk is het niet, spullen zijn gewoon allemaal stuk voor stuk margegoederen. Dus eruit met die product feed en klaar.

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
h3nk13 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:28:
PcDealer: waarom denk je dat Max ICT nog miljoenen omzet draait? ;)

En bij deze shop snap ik het wel, je kijkt naar de reviews en ziet dat het wel goed zit qua score. Waarom zou je al die verhalen gaan lezen? Of lees jij ook alle 1000 reviews van coolblue voordat je iets koopt bij ze? :)

Snap alleen nog niet dat tweakers ze niet eruit heeft gegooid inmiddels. Duurt erg lang en zo moeilijk is het niet, spullen zijn gewoon allemaal stuk voor stuk margegoederen. Dus eruit met die product feed en klaar.
Omdat er mensen zijn die ondanks hun echt slechte score toch kopen...
Ik weet dat Coolblue een aantal slechte reviews heeft die nog altijd niet zijn opgelost terwijl de fout toch echt bij hen licht. Ik zou dus niet gauw daar iets bestellen.

Ik heb de Fiod op de hoogte gesteld, dus we zullen zien. Shops met dit soort reviews hebben de neiging om binnen een half jaar te verdwijnen.

• h3nk13
Ja maar dan hebben we het over een BTW carrousel zoals bij naztel en meer van dat soort zaakjes. Di tis wettelijk wel in orde an sich. Alleen denk ik dat de ACM er wel problemen mee zou hebben en er flinke boetes op staan van duizenden euro's tot tonnen tegenwoordig.

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
h3nk13 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:55:
Ja maar dan hebben we het over een BTW carrousel zoals bij naztel en meer van dat soort zaakjes. Di tis wettelijk wel in orde an sich. Alleen denk ik dat de ACM er wel problemen mee zou hebben en er flinke boetes op staan van duizenden euro's tot tonnen tegenwoordig.
Het slecht vermelden van marge of BTW is ook een fout die de belastingdienst niet structureel wilt zien.

• wittereus
quote:
h3nk13 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 23:55:
Neen, het adverteren met producten incl. BTW terwijl er helemaal geen BTW op zit lijkt me vanaf punt 0 niet in de haak.

• h3nk13
Voorlopig staan ze er nog steeds op. Ook de iphones zijn weer terug...

@mooijekind11 lijkt me toch gewoon kwestie van ze eruit gooien? 2 weken lang doen ze niks en regels zijn regels toch?

• PcDealer
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

De hoop is vervlogen.

• wittereus
Ik zag net per toeval dat er nog maar 1 product in de pw stond. Toeval of is er ingegrepen?

• h3nk13
Lijkt erop dat ze het aangepakt hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• h3nk13
Kwam deze shop weer tegen in de PW met vage dingen. Deze keer geen BTW issue maar een paar producten die goedkoop zijn maar totaal niet leverbaar en niet eens een winkelwagen knop. beetje vervuiling van de PW om producten heel goedkoop aan te bieden die simpelweg niet eens te bestellen zijn..

pricewatch: Sandisk Extreme 500 Portable SSD 500GB Zwart
pricewatch: Samsung 850 Pro 256GB
pricewatch: Kingston SSDNow UV400 480GB
Pagina: 1

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True