@mooijekind11
Was zojuist aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon waarbij mij de lage prijzen voor erg populaire Apple toestellen opvielen bij Ti-84shop.
Ik wilde de telefoon zakelijk aanschaffen, maar zag in het winkelmandje dat de prijzen inclusief en exclusief BTW hetzelfde waren. Kijk vervolgens in de laatste shopreview die hierboven ook is aangehaald en zag daar dat deze winkel blijkbaar tweedehands telefoons verkoopt. Na verder rondsnuffelen kwam ik erachter dat dit echter voor
alle producten van deze winkel geldt. Wilde er melding van maken tot ik zag dat hier al een topic over was. Goed dat het bekend is en aangepakt wordt, maar tenzij ik scheel kijk zie ik geen verandering.
Even een voorbeeld, zojuist gemaakt:
Dit zijn allemaal producten die gewoon in de pricewatch staan. Kijk maar:
pricewatch: Samsung 850 EVO 2TB
pricewatch: AMD Ryzen 7 1800X Boxed zonder koeler
pricewatch: Apple iPhone X 64GB Grijs
Nu lees ik hierboven dat de winkel er op is aangesproken, maar gezien de winkelmand en producten hierboven lijkt mij duidelijk dat er weinig van is doorgedrongen. Volgens mij valt dit onder oneerlijke handelspraktijken.
Of de winkel levert de spullen inclusief 21% BTW,
of de winkel dient per ommegaande met zijn tweedehands producten uit de pricewatch verwijderd te worden.
In zijn algemene voorwaarden maakt hij wel een vermelding van zijn margeproducten maar geeft dit vervolgens niet aan op zijn site bij de desbetreffende producten! Hier een stuk uit zijn algemene voorwaarden:
Of alle zakelijke gebruikers moeten voortaan bij alle winkels gaan doorklikken tot het einde van de bestelling om erachter te komen of het nu wel of niet inclusief BTW was. Ik mag hopen van niet...
Gezien het een kleine winkel lijkt te zijn lijkt mij niet dat het opeens concurreren kan met de grote jongens wanneer er 21% BTW van die prijzen afgaat. Sowieso kun je je afvragen of het allemaal wel klopt als er stelselmatig geleverd kan worden voor lagere prijzen dan partijen met grote inkoopkracht. Als het te mooi om waar te zijn is, is het waarschijnlijk ook zo. Hoeveel prijsvechtende webwinkels hebben we immers al ten onder zien gaan en hoeveel topics met gedupeerden hebben we al langs zien komen hier...
Refurbished of marge komt er (nog) niet in de Pricewatch, lees ik hierboven van @mooijekind, waardoor er mij niets anders op lijkt te zitten dan verwijdering van de winkel uit de Pricewatch als Tweakers.net een eerlijke vergelijking wil behouden. De kans dat er weer een topic van een webwinkel die failliet gaat langskomt door een management dat het niet zo nauw neemt of onverwantwoorde risico's neemt, ten koste van de klant is erg groot.
[
Voor 4% gewijzigd door
Centropy op 05-02-2018 14:46
]