Weird mainboard :: MSI K7T Pro

Pagina: 1
Acties:

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Van de week heb ik mijn compu ge-upgrade. Mooie nieuwe glimmende Athlon gehaald *D

Nou wilde ik gisteren ff UT'en en terwijl ik wat servers aan het doorbladeren was, viel alles uit, behalve mijn fan (en monitor, duh!)

Uitzetten, weer aan: niets.
Kast open maken, booten: waarschuwingslamjes branden als rrrg (of grrr) dat weet ik niet meer. r is rood en g is groen.

Ik in het boekje kijken, blijkt dat die combinatie iets te maken heeft met óf de chipset initialisatie (grrr) óf met de initialisatie van de videokaart (rrrg).

Dom, natuurlijk niet goed kijken, maar ik zag die lampjes, zette hem weer uit, ging het boekje van zolder halen zette hem weer aan en toen deed 'ie het opeens weer :? :? :?

Raar, toch?
Wat kan de oorzaak zijn van dit soort grappen? Moet ik toch maar terug naar de winkel met dit bord?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
even andere videokaart proberen en kijken of het blijft, is alles in orde is je vid card niet 100% compatible, welke kaar betreft het?

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Het kan ook zijn dat bijv. je videokaart niet goed in zijn slot zit. Als je een goedkope kloonkast hebt (ik spreek uit ervaring) dan kan het zijn dat de kaarten als je ze vastschroeft niet goed in hun sloten blijven zitten. De meeste moederborden vinden dat niet zo fijn. Je kan proberen alles los te halen en opnieuw vastzetten en controleren.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Topicstarter
Check!
Jullui denkt dus niet dat het een chipset error is? (da's nl. véél ergur!)

Daarnaast: als het mijn videokaart zou zijn geweest, had er dan geen piep tijdens de POST moeten klinken. Mobo's zonder videokaart POSTen volgens mij namelijk wel...

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

je moet je videokaart er goed induwen, dit had ik ook, op mijn k7t pro zit het agp slot ook een beethje scheef en elke keer als ik em eruit had gehaald en erin gehdaan dan moest jue hem extra aandrukken zodat ie het wel deed (dit nadat je het schroefje erin had gedraaid)

http://www.gjpvanwesten.nl

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op vrijdag 13 juli 2001 10:08 schreef wzzrd het volgende:
Check!
Jullui denkt dus niet dat het een chipset error is? (da's nl. véél ergur!)

Daarnaast: als het mijn videokaart zou zijn geweest, had er dan geen piep tijdens de POST moeten klinken. Mobo's zonder videokaart POSTen volgens mij namelijk wel...
Mobo's zonder videokaarten posten vaak juist niet en geven daarbij een waarschuwingssignaal met een bepaalde bliep-code (verschillend per bios fabrikant: ami, award etc.)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Heb je bij het upgraden ook je voeding ge-upgrade? Die MSI's zijn daar nogal gevoelig voor. Search maar eens naar 'MSI' en 'rode leds'...

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 10:36

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Ja Wzzrd, dat was te verwachten als je een T-bird 1200 probeert te laten draaien op een 235watt voeding. Die duron600 trok het nog wel, maar een T-bird op dubbele kloksnelheid slurpt iets meer stroom!! ;)

ps. Heppie S.Sam(8> nou al getoast?! >:)

specs

Pagina: 1