Navigatie systemen in 2018

Pagina: 1
Acties:

• laue
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Zoals in dit nieuwsartikel genoemd worden er een boel prima functioneren tomtom apparaten de das om gedaan.

https://tweakers.net/nieu...es-geen-updates-meer.html

Als bedrijf zijnde moeten we dus t.z.t. een boel nieuwe apparaten kopen. We zijn op zoek naar eenvoudige systemen zonder teveel features en opties (filemeldingen, spraak, flitsservice,etc. etc.) het belangrijkste is natuurlijk dat de kaarten eenvoudig én lang te updaten zijn.

Daarnaast willen we één bedrijfsbus (fiat ducato 2015) voorzien van een "luxere" variant met het liefst filemeldingen én Flits meldingen.

Is het handig om weer iets van TOMTOM te nemen? Of zijn er partijen die langdurig betere alternatieven aanbieden?

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Waarom zou je dit willen?

Tik een paar goedkope smartphones op de kop, zet er Waze op, en je navigeert waar je maar wil naartoe.

Eenvoudig en lang updaten? De app wordt gewoon bijgewerkt vanuit de Store. En je chauffeurs hoeven ook nog niet de blik van de weg te halen, want je kunt alles met je stem regelen. En ze hebben er gelijk een bedrijfstelefoon bij.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Smartphones direct aangesloten op de carkit?

- kan iedereen bellen in geval van nood (pre-paid kaartje erin)
- met offline maps heb je geen 4G verbruik (wel regelmatig updaten op WiFi)
- Waze of Google Maps is gratis en dagelijkse updates (indien nodig)

Heb je meteen Location Tracking en dus "bewijs" voor de fiscus waar de wagens zijn geweest, eventueel combineren met file-info voor eventuele overuren / werktijden etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• laue
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Misschien even onze business verder toelichten. De systemen worden gebruikt in bussen, tractors, mobiele kranen. etc.

het voordeel van een "apart" navigatie scherm of dat nu een los device is of bij een auto ingebouwd.

- altijd de navigatie in beeld
- eenvoudige / snelle bediening (niet eerst door menu's scrollen e.d. )
- tomtom's zijn hufter proof, kunnen dagen lang in de zon liggen, in het zand, kan een gereedschappen kist op vallen bij wijze van spreken.

telefoons zijn te fragiel, aparte houdertjes voor aanschaffen, gewoon niet handig in onze business.

Maar ik geef jullie wel gelijk, met de personenauto op wintersport, telefoon aan, 1x de route in stellen en dat werkt gewoon perfect. maar voor dagelijks gebruikt in onze sector net niet.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gewoon een nieuw model kopen (dat dus minder dan een jaar geleden geintroduceerd is), en niet het allergoedkoopste model, en je kan er van uitgaan dat dat ding gedurende zijn afschrijftermijn (3-5 jaar) updates zal krijgen.

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zo'n rugged telefoon anders? Cat S30/S40/S60 bijvoorbeeld?

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-11 21:53

tha_crazy

Mafketel

Ik ben zelf erg te spreken over de garmin navigatiesystemen.
Nu heb ik er ook wel 1 specifiek gekocht voor de motor (Zumo 350LM) in 2013! en deze wordt nog steeds netjes bijgehouden. Kost me trouwens ook niks extra's voor map-updates.

Voordeeltje, ze zijn lekker stevig, dag 1 liet ik hem al van de trap af donderen en hij doet het nog steeds perfect.
Accu gaat in stand-by modus ook erg lang mee, laatst na een half jaar weer eens gepakt en ging gelijk aan vanuit stand-by.

Nadeeltje, je moet er van houden. Het werkt net iets anders als TomTom. Maar ik vind ze wel prettiger.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TomTom heeft ook zakelijke oplossingen, wat verder gaat dan alleen navigatie:
https://telematics.tomtom.com/nl_nl/webfleet/

Ik zit veel op de weg en privé en zakelijk heb ik nog steeds een grote voorkeur voor losse navigatiekastjes.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Garmin adverteert met 'lifetime updates', waar ze de 'nuttige levensduur van het product' onder verstaan. In principe heb je daar nog steeds niks aan, omdat er een definitieverschil bestaat tussen wat jullie een nuttige levensduur vinden en wat Garmin daar van vindt.

Je zou eigenlijk een producent moeten vinden welke keihard 3 of 5 jaar kaartenupdates ondersteunt vanaf moment van aankoop. Of misschien bestaan er wel een soort 'navigatie als service'-bedrijven, waarbij je per maand een bedrag betaalt om altijd een actueel apparaat in je auto te hebben?

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TS, ik denk dat je er hetzelfde tegenaan zult moeten kijken als bij software zoals Windows en Office. Zodra het voor jou bedrijfskritisch is, moet je rekening houden met permanente upgrades van hardware en software. Gewoon budgetteren voor nieuw spul om de zoveel jaar. Afspraak maken met TomTom (of partner van hen) om eventuele B2B deals te bespreken. Je zult groter gaan denken - en waarschijnlijk meer geld kwijt zijn maar so be it.
Pagina: 1