VNC ? ga gelijk kijken je bedoeld denk ik zoals ik in het verlede heb getest realvnc denk ik toch ?
ik heb in het verleden veel gekeken maar meestal liep ik tegen 2 punten aan het is geen claint en server in 1 en het moest worden geinstallerd.
Waarvoor wil je het gebruiken? -
support van verschillende klanten
Op hoeveel PC's? -
onbeperkt
Welke alternatieven heb je al onderzocht? -
veel maar dat is wel weer even geleden
MoSCoW-methode even toepassen -
was even googlelen maar ja er zij 10 verschillende dan moet er weer alle 10 testen.
Wat mag het wel/niet kosten? -
tja zo min mogelijk maar momenteel betaal ik bijna 400 maar ik wil wel de mogelijk heid hebben om het ook gratis te kunnen gebruiken voor non commercial.
Waarom voldoet teamviewer niet ? waarom niet gewoon een VPN naar je klanten? -
VPN moet je opzetten en als jij eens een probleem heb waarbij je 2 seconden even hulp nodig heb daar ga je geen vpn voor opzetten want dan hebben we ook gewoon RDP (remote desktop) maar dat is erg vervelend voor klanten.
normaals even alle eisen op een rijtje:
1 beheer op afstand zonder toezicht (dus kunnen inloggen met een vaste code of zo)
2
portable versie aanwezig dus klanten hoeven niks te installeren
3 zowel claint als server is wel makkelijk maar geen must
4 liefst zo goedkoop mogelijk bv een eenmalig bedrag
wat is er mis met teamviewer ? de gratis versie kan je overal gebruiken zonder beperking.
nu ik 1 jaar betaald heb merk ik dat ik maar vanaf 3 computers kan inloggen (support geven)
dat wil zeggen voorheen kon je gratis naar je
eigen computer overal vandaan inloggen maar als je betaald word je beperkt tot maar 3 computers.

je mag maar support geven van 3 computers maar je word ook beperkt wil je het niet commercail gebruiken. tevens mag je maar 9 keer veranderen van pc.
waarvan ik er nu nog maar 7 heb want toen ik gewoon NON comercial wilde gebruiken via me zusje haar pc naar me eigen pc word de pc aangemeld als suport gevende pc.
nu zegt de helpdesk je moet niet inloggen via het programma maar via de website nou bedankt

bij de gratis versie maakt dat niet uit

eigenlijk is de gratis versie minder beperkt dan de betaalde als ik het zo mag stellen