Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe Experiabox en Asus Acces point combineren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Willem27
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 21:44
Over n paar dagen krijg ik van Telfort n nieuw glasvezel-modem en bijbehorende Experiabox V10.

Op dit moment is mijn huis-netwerk (bekabeld en onbekabeld) opgetrokken rond een Asus-router.

Ik wil de huidige opstelling (incl Asus-router) graag intact laten en koppelen aan de Experiabox.

Ik heb van de helpdesk begrepen, dat ik daarvoor:
- de Asus-router moet omzetten naar de functie ‘access point’. Die wordt daardoor een soort switch.
- de wifi op de Experiabox moet uitschakelen. Wifi-signaal blijft dan komen van Asus.

Ik heb hier n paar vragen over:
- de signaal-‘toevoer’ voor de Asus komt van een ethernetpoort van de Experiabox. Maar waar komt dat signaal de Asus binnen? In de WAN-poort? Of (zoals bij n gewone switch) in de eerste ethernet-poort??
- moet ik het Asus-access point op de Experiabox n vast IP-adres geven?
- moet het IP-adres voor het Asus-access point binnen de range van IP-adressen van de Experiabox liggen?? Of juist niet??

Dank Willem27

...

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat in de handleiding: Asus sluit je aan op een LAN-poort, niet de WAN-poort. Verder moet je in de Asus een vast IP intikken; bij voorkeur zet je dat dus ook vast in de DHCP-reservation van je EB. En voor zover bekend, je moet de WiFi op de EB aktief houden want dat SSID/kanaal wordt "herhaald" door de Asus.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Exact welke Asus-router heb je? De Experiabox v10 heeft exact dezelfde WiFi-hardware aan boord als de Asus RT-AC68U. Het heeft alleen zin voor WiFi om te doen wat je voorstelt als je nu iets hebt met significant betere prestaties dan de AC68U. Heb je dat niet, dan doe je jezelf tekort door de WiFi van de v10 niet te gebruiken (althans, als KPN de firmware bug daarin al verholpen heeft, maar dan nog is dat een tijdelijk iets).

Oslik blyat! Oslik!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
Of je gebruikt ze beiden, waarbij je je Asus instelt als accespoint en deze ergens in je huis plaatst , bijvoorbeeld een verdieping hoger, waar je wifi bereik ontoereikend is/was.

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point hier lees/vraag je hoe je dat doet.