Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

Topicstarter
Ons oude 5.1 setje heeft de geest gegeven en we zijn dus toe aan iets nieuws. We willen graag een 5.1 set hebben die we ook als multiroom set kunnen gebruiken en uitbreiden met speakers in andere kamers. Na het lezen van heel wat reviews kom ik uit op de keuze tussen Sonos en Heos by Denon (zoals zovelen geloof ik). Inmiddels heb ik het gevoel dat de Heos set in elk geval technisch een wat betere set zou moeten zijn (qua geluid, ondersteunde codecs en vooral veel meer aansluitmogelijkheden op de nieuwe Heos Bar dan op de Sonos Bar of Soundbase). In alle reviews wordt echter duidelijk gezegd dat de app van Denon toch duidelijk slechter is dan die van Sonos. Deze reviews zijn echter vaak alweer een jaar oud of nog ouder...

Mijn vraag en twijfel tussen deze twee systemen betreft dus de app. Hierbij heb ik de volgende vragen:
- Heeft iemand hier misschien zelfs ervaring met beide systemen en apps?
- Vinden gebruikers van de Heos app deze echt zo slecht?
- Is de Heos app nog steeds inferieur aan die van Sonos, of is deze inmiddels verbeterd?

Alvast super bedankt voor jullie feedback!

[ Voor 6% gewijzigd door anonimoes op 30-01-2018 11:14 ]

Gemberthee: water met een smaakje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linius
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-02-2024
Heos heeft best wat mankementen gehad in de eerste jaren van z'n bestaan. Maar moet zeggen dat het nu over het algemeen allemaal wel stabiel loopt. Echter blijven de UI ontwerpers bij Heos wel achter bij die van Sonos. Laatstgenoemde werkt gewoon een stuk intuïtiever. Voor sommige simpele functies moet je bij Heos wat mij betreft te veel handelingen doen die de instapdrempel verhogen. Daarin zie je dan ook wel terug dat Sonos gewoon meer een IT bedrijf is, dat hebben ze 100% onder controle. Qua geluid zou ik Heos wel prefereren, met name sinds de nieuwe Bar en Sub er zijn. Maar goed, dat is een kwestie van smaak en vooral luisteren in een winkel. Als je een goede winkel opzoekt lopen ze vast ook de app van beide systemen wel met je door, weet je precies hoe alles in elkaar steekt.

Overigens vind ik de Pulsebar van Bluesound nog wel een stuk muzikaler dan zowel Sonos als Heos. Zelfs zonder sub klinkt die al indrukwekkend voor een soundbar systeem. Zou ik zeker als derde merk meenemen in de overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Topicstarter
Thanks voor je reactie Linius! Als ik het goed begrijp zeg jij dus dat de instapdrempel voor de Heos app wat groter is maar dat er uiteindelijk wel gewoon goed mee te werken is?

Bluesound vind ik toch een tikje te duur worden, maar schijnt inderdaad mooi geluid te leveren!

Zijn er wellicht nog andere Heos app gebruikers die iets willen toevoegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• macambar
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-01 13:22
Ik heb vandaag de Bose Soundtouch, Sonos met sub, en HEOS met sub beluisterd. Wat geluid betreft is HEOS toch echt het mooist, maar goed kan persoonlijk zijn. De HEOS app kun je downloaden in App Store en Play Store, en heeft een demo mode, dan kun jezelf beoordelen qua gemak. Voor mij gaat het de HEOS worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anonimoes

anonimoes

Topicstarter
Bedankt voor de info Macambar! Ik ga de demo mode zeker proberen. Denk dat het voor ons ook de HEOS gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauspartyhouse
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-08-2024
Wat ik wel vreemd blijf vinden is het schakelen naar een andere functie dan muziek luisteren, als je in de muziek luisteren modus zit.
Anders gezegd; het meest rechter tabblad van de app laat niet meer de functies zien waar ook bijvoorbeeld de quick select knoppen te vinden zijn. Je wilt dan bijvoorbeeld tv kijken, maar moet dit doen in het tabblad muziek, ingangen, HDMI1 (= bij mij tv).

Is dit ook anders te doen? Eventueel middels een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgar b
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 26-05-2023
Het aanbod van DENON [HEOS, Marantz ea] is breder dan SONOS. Zo zijn de mogelijkheden voor aansluiting meer passend bij het publiek hier. SONOS is meer voor casual consumers. HEOS is meer voor hifi liefhebbers, ook als je kijkt naar de aansluiting connectie mogelijkheden.
In combinatie met DEEZER [256kbs, 40mln tracks !!] ] en beschik je over werkelijke hifi: het geluid van HEOS is hoorbaar beter. Met TIDAL service is de kwaliteit nog hoger.

Met name de DENON HEOS medium en high-end streamers en HEOS SOUNDBAR zijn hoorbaar beter.
Zo leveren de HEOS HS2 7 en SOUNDBAR concertkwaliteit.
Klein nadeel is dat HEOS iets duurder is dan SONOS, maar alles heeft zijn prijs. Maar je kan er bijna dagelijks van genieten, who cares?!
In de HEOS app zijn er 20+ bronnen beschikbaar.
Met deze extra HEOS mogelijkheden, is de app ook meer uitgebreid. Op utube kan je uitgebreid zien hoe je het moet instellen.
NB als je een 2e handsje koopt, dan moet je de HEOS resetten.
Als je niet wil overstappen op streaming, kan je ook gebruiken maken van DENON Receivers met HEOS funktie erbij. Advies: luister en studeer, voordat je koopt.
Veel luisterplezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic is reeds 3 jaar oud dus dit weer oppakken is niet handig. Bij deze op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.