Aftermarket autoalarm/gps tracker.

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met de (Chinese) autoalarmen en/of GPS trackers?

Ik kwam bijvoorbeeld deze tegen;
https://jgparts.nl/gps-tr...e-tracking-microfoon.html
(Eigenlijk overal op het WWW te vinden als je wat zoekt op die afbeeldingen)

Maat van mij had een alarm van Spy in zijn auto;
https://www.spy-europe.nl...%22Autoalarm%20Systeem%22
Die zijn ook wel voordelig, maar die van JG heeft dus ook GPS ingebouwd.

Ik zat te denken om er 1 in mijn cabrio te bouwen, want deuren op slot doen heeft niet zoveel zin ivm cabriokap en een kier tussen die kap en het raam. Dus wat audiovisuele waarschuwing zou geen kwaad kunnen dacht ik zo :) En een oldtimer die tjiep tjiep doet bij vertrek is ook wel tof :+

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
ik heb even stage gelopen bij een alarminbouwer. Er is wel een reden dat er prijsverschillen zijn. Wil je een fatsoenlijk alarm dan moet ie gewoon SCM geklassificeerd zijn, en dat zijn die chinese alarmen niet.

Want dit soort goedkoop spul is allemaal vrij makkelijk te jammen, en als er al een startonderbreker opzit moet je je daar niet zo veel van voorstellen.

Nu is het wel zo dat auto's weinig gejat meer worden, mede door die nieuwe alarmsystemen. Eigenlijk zijn het vooral onderdelen bij nieuwere auto's die gejat worden.

Bij oude auto's met stoffen kap moet je vooral opletten dat iemand niet de kap opensnijd en een zonnebril ofzo weg gritst. Maar dan helpt een alarm ook niet want dat is seconden werk en is de boef al lang weg.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Ojah er zit trouwens geen OSD/interface poort in de auto (oldtimer), dus startonderbreking zal uiteindelijk toch iets van een relais zijn waarmee ik spanning naar de starter of ontsteking onderbreek. Alhoewel dat misschien juist wel effectiever is.
Jammen van GPS/GSM signaal is wel iets wat je vaak hoort inderdaad, en wat de kans op diefstal is... Geen idee. Maar als het gebeurd is dat natuurlijk wel zo'n "had ik maar een alarm gehad voor die paar tientjes" moment.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door FreshMaker op 28-01-2019 12:50 ]

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Dirk33 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:30:
ik heb even stage gelopen bij een alarminbouwer. Er is wel een reden dat er prijsverschillen zijn. Wil je een fatsoenlijk alarm dan moet ie gewoon SCM geklassificeerd zijn, en dat zijn die chinese alarmen niet.

Want dit soort goedkoop spul is allemaal vrij makkelijk te jammen, en als er al een startonderbreker opzit moet je je daar niet zo veel van voorstellen.

Nu is het wel zo dat auto's weinig gejat meer worden, mede door die nieuwe alarmsystemen. Eigenlijk zijn het vooral onderdelen bij nieuwere auto's die gejat worden.

Bij oude auto's met stoffen kap moet je vooral opletten dat iemand niet de kap opensnijd en een zonnebril ofzo weg gritst. Maar dan helpt een alarm ook niet want dat is seconden werk en is de boef al lang weg.
Een late reactie dit maar evengoed relevant voor dit topic en dus mogelijk handig voor anderen. Ik heb een chinese GPS tracker besteld op Aliexpress voor inbouw in mijn motor, die werkt helemaal naar behoren! Je bent dan eenmalig 15 euro kwijt aan de tracker en daarnaast ben je nog een laag bedrag per maand kwijt (in mijn geval €0.35) aan de verbruikte GPRS data.

Uiteraard is zoiets makkelijk te jammen, maar dat zal niet anders zijn dan bij een zogenaamde SCM geclassificeerde jammer, al weet ik dat niet zeker (beide maken contact met een aantal satellieten, doen ze dat bij een SCM versie dan op een andere wijze?).

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Voor zover ik weet is een SCM alarm niet via satelliet verbonden. Sat. comm. is nogal prijzig. Afhankelijk van het abo/dataverbruik hebben we het dan over honderden euro's per maand.
En dan kunnen ze de GPS zelf nog jammen, waardoor je wel communicatie hebt, maar geen positie. Helpt ook niet echt :+

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-10 22:35
sjosz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:55:
[...]

Een late reactie dit maar evengoed relevant voor dit topic en dus mogelijk handig voor anderen. Ik heb een chinese GPS tracker besteld op Aliexpress voor inbouw in mijn motor, die werkt helemaal naar behoren! Je bent dan eenmalig 15 euro kwijt aan de tracker en daarnaast ben je nog een laag bedrag per maand kwijt (in mijn geval €0.35) aan de verbruikte GPRS data.

Uiteraard is zoiets makkelijk te jammen, maar dat zal niet anders zijn dan bij een zogenaamde SCM geclassificeerde jammer, al weet ik dat niet zeker (beide maken contact met een aantal satellieten, doen ze dat bij een SCM versie dan op een andere wijze?).
Kun je ook laten weten welke type / welke verkoper? Er zijn zoveel trackers!

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

• sjosz
mouse86 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:50:
[...]

Kun je ook laten weten welke type / welke verkoper? Er zijn zoveel trackers!
Gps trqcker gt02a:
https://m.nl.aliexpress.c...rqEQw-XhN5KR1540373394630

Werkt goed icm een kpn prepaid simkaart!

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-10 22:35
sjosz schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:31:
[...]

Gps trqcker gt02a:
https://m.nl.aliexpress.c...rqEQw-XhN5KR1540373394630

Werkt goed icm een kpn prepaid simkaart!
Kan je dan via een website zien waar de tracker is? Of krijg je SMS'jes met coordinaten?

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

• sjosz
mouse86 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Kan je dan via een website zien waar de tracker is? Of krijg je SMS'jes met coordinaten?
Beide is mogelijk. Je kunt een commando sturen via sms om gps coördinaten te verkrijgen in de vorm van een Google maps link, alleen dan heb je geen real-time tracking. Als je wel real-time tracking wilt is een betere optie om de coördinaten te laten versturen via gprs en die binnen te laten komen op een server met bijvoorbeeld de open source tool Traccar geïnstalleerd. Als je zelf geen tool wilt installeren - of geen poort open wilt zetten op je server - kun je ook een gprs server huren, bijvoorbeeld bij Traccar.

[ Voor 3% gewijzigd door sjosz op 24-10-2018 20:04 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:17
Dan blijft het nog bij dat het vooral is voor eigen gemoedsrust zoals @FreshMaker aangeeft, zeker bij motoren. Het is enkel bij gelegenheidsdiefstallen handig. Maar als het door een "professionele" groep wordt gedaan of op bestelling is, dan komt je motor gewoon netjes in een geprepareerd busje/vrachtwagentje te staan en is het klaar.

Bij auto's wil het nog wel voorkomen dat ze de auto ergens parkeren en een later op komen halen, zodat de kans kleiner is dat er een volgsysteem actief is.

• FreshMaker
  • Niet online
TheBrut3 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:57:
Dan blijft het nog bij dat het vooral is voor eigen gemoedsrust zoals @FreshMaker aangeeft, zeker bij motoren. Het is enkel bij gelegenheidsdiefstallen handig. Maar als het door een "professionele" groep wordt gedaan of op bestelling is, dan komt je motor gewoon netjes in een geprepareerd busje/vrachtwagentje te staan en is het klaar.

Bij auto's wil het nog wel voorkomen dat ze de auto ergens parkeren en een later op komen halen, zodat de kans kleiner is dat er een volgsysteem actief is.
Kleine update, sinds januari :+
LoJack is actief, en volgens de statistieken die we van de licentiehouder hier in NL hebben is tot nu toe alles teruggevonden.
Tot een paar RangeRovers die in Antwerpen al klaar voor transport stonden.
Vooralsnog is dat dus aardig waterdicht.

• sjosz
FreshMaker schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:07:
[...]

Kleine update, sinds januari :+
LoJack is actief, en volgens de statistieken die we van de licentiehouder hier in NL hebben is tot nu toe alles teruggevonden.
Tot een paar RangeRovers die in Antwerpen al klaar voor transport stonden.
Vooralsnog is dat dus aardig waterdicht.
Wat is er zo speciaal aan de LoJack dat die, zoals je lijkt te impliceren, beter is dan een standaard gps tracker?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:44
sjosz schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:44:
[...]

Wat is er zo speciaal aan de LoJack dat die, zoals je lijkt te impliceren, beter is dan een standaard gps tracker?
LoJack communiceert op een aparte frequentie waardoor een normale GSM/GPS jammer geen effect heeft.

• FreshMaker
  • Niet online
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door FreshMaker op 28-01-2019 12:49 ]

• Oliesjeik1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:32
sjosz schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:03:
[...]

Beide is mogelijk. Je kunt een commando sturen via sms om gps coördinaten te verkrijgen in de vorm van een Google maps link, alleen dan heb je geen real-time tracking. Als je wel real-time tracking wilt is een betere optie om de coördinaten te laten versturen via gprs en die binnen te laten komen op een server met bijvoorbeeld de open source tool Traccar geïnstalleerd. Als je zelf geen tool wilt installeren - of geen poort open wilt zetten op je server - kun je ook een gprs server huren, bijvoorbeeld bij Traccar.
Ik heb inmiddels ook een gps tracker aangeschaft (ook de GT02A)

-- link: https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN
-- manual https://www.manualslib.com/download/1140241/Smart-Gt02a.html

Twee vragen:
1. - SMS vs GPRS: als je GPRS niet wilt gebruiken (dus enkel op basis van SMS), is het mogelijk de GPRS uit te zetten (zodat er ook geen data wordt verbruikt)?

2. je geeft aan Traccar te gebruiken maar dit is niet gratis (minimaal 10 euro per maand lijkt het). Ik heb zelf een server, zijn er alternatieven voorhanden waar je bijvoorbeeld op een qnap een applicatie of iets dergelijks kan installeren?

d'n oliesjeik

• sjosz
Oliesjeik1 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 13:12:
[...]

Ik heb inmiddels ook een gps tracker aangeschaft (ook de GT02A)

-- link: https://www.banggood.com/...=myorder&cur_warehouse=CN
-- manual https://www.manualslib.com/download/1140241/Smart-Gt02a.html

Twee vragen:
1. - SMS vs GPRS: als je GPRS niet wilt gebruiken (dus enkel op basis van SMS), is het mogelijk de GPRS uit te zetten (zodat er ook geen data wordt verbruikt)?

2. je geeft aan Traccar te gebruiken maar dit is niet gratis (minimaal 10 euro per maand lijkt het). Ik heb zelf een server, zijn er alternatieven voorhanden waar je bijvoorbeeld op een qnap een applicatie of iets dergelijks kan installeren?
Waarom zou je geen gprs willen gebruiken? Je kunt vrij gemakkelijk instellen hoe vaak het apparaat de gps-locatie door moet sturen (zie handleiding). Ik had bijv ingesteld om de 2 minuten of zo, het maandbedrag was dan nog (als ik mij niet vergis) minder dan een euro. De prepaid simkaart heb ik aangeschaft bij KPN.

Je kunt berekenen hoeveel het kost als je weet wat de grootte is van de gps locatie update en hoe vaak die een bericht stuurt. Ik heb bijv met Wireshark hoe groot de binnengekomen netwerkpakketjes zijn.

Voor wat betreft je tweede vraag. Zelf heb ik Traccar op een Ubuntu vps server geïnstalleerd. Het is open source software en gratis te gebruiken, na een snelle Google actie zie ik dat het ook prima op een qnap kan (https://www.traccar.org/qnap/). Die 10 euro waar je het over hebt zijn de kosten als je van hun servers gebruik gaat maken. En dat ga je in jouw geval niet als je het op een qnap installeert ;)

• Oliesjeik1
sjosz schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 15:18:
[...]

Waarom zou je geen gprs willen gebruiken? Je kunt vrij gemakkelijk instellen hoe vaak het apparaat de gps-locatie door moet sturen (zie handleiding). Ik had bijv ingesteld om de 2 minuten of zo, het maandbedrag was dan nog (als ik mij niet vergis) minder dan een euro. De prepaid simkaart heb ik aangeschaft bij KPN.

Je kunt berekenen hoeveel het kost als je weet wat de grootte is van de gps locatie update en hoe vaak die een bericht stuurt. Ik heb bijv met Wireshark hoe groot de binnengekomen netwerkpakketjes zijn.

Voor wat betreft je tweede vraag. Zelf heb ik Traccar op een Ubuntu vps server geïnstalleerd. Het is open source software en gratis te gebruiken, na een snelle Google actie zie ik dat het ook prima op een qnap kan (https://www.traccar.org/qnap/). Die 10 euro waar je het over hebt zijn de kosten als je van hun servers gebruik gaat maken. En dat ga je in jouw geval niet als je het op een qnap installeert ;)
Nog even de terugkoppeling.
Ik heb inmiddels
- traccar op de QNAP draaien
- gpstracker ingebouwd in mijn auto
- gprs aangezet en interval op iets van 2 minuten, kost ongeveer 3 cent per dag, < 1 euro per maand
- simyo abbo (KPN netwerk).

Het was wel even wat uitzoekwerk en moeite om het werkend te krijgen maar inmiddels draait het als een zonnetje!

d'n oliesjeik

Verwijderd

@Oliesjeik1 weet je 1000% zeker dat er ook echt een GPS tracker in het apparaat zit?

Negen van de tien keer, ondanks alle beloftes op de plaatjes, de tekst en alle documentatie zit er *geen* GPS antenne in dit soort goedkope trackers en is het "Global Positioning System" dat gebruikt wordt door het apparaat een simpele "ja we tracken GSM torens en dat noemen we GPS".

Als dit het geval is voor jouw device is het mooi want 99 van de 100 chinese trackers hebben overal GPS op staan maar dat zit er dus gewoon *niet* in. Persoonlijk zou ik dan ook zeer kritisch zijn op de resultaten die je krijgt van de tracker.

• Oliesjeik1
Verwijderd schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 22:18:
@Oliesjeik1 weet je 1000% zeker dat er ook echt een GPS tracker in het apparaat zit?

Negen van de tien keer, ondanks alle beloftes op de plaatjes, de tekst en alle documentatie zit er *geen* GPS antenne in dit soort goedkope trackers en is het "Global Positioning System" dat gebruikt wordt door het apparaat een simpele "ja we tracken GSM torens en dat noemen we GPS".

Als dit het geval is voor jouw device is het mooi want 99 van de 100 chinese trackers hebben overal GPS op staan maar dat zit er dus gewoon *niet* in. Persoonlijk zou ik dan ook zeer kritisch zijn op de resultaten die je krijgt van de tracker.
Yes, 999,99% ;) zeker.
Waarom? Zie het plaatje hieronder. Hier had ik de tracker nog op een interval van 10 seconden staan en je ziet dat deze perfect de A27 volgt langs Utrecht (elke arrow is een trackpunt). Lijkt mij dat deze accuracy je niet krijgt met GSM torens

traccar

[ Voor 6% gewijzigd door Oliesjeik1 op 28-09-2019 17:47 ]

d'n oliesjeik

Pagina: 1