Proces tweedehands auto overkopen

Pagina: 1
Acties:

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10 09:32
Hi,

beetje rare situatie is dit, maar ik wil graag van iemand op Marktplaats een auto kopen. Enige struikelblok is dat we allebei op korte termijn niet op tijden beschikbaar zijn wanneer het postkantoor open gaat.

Dus wat we afgesproken hebben is dat ik het geld afgeef, en hij de auto + papiertjes.

Volgens RDW moeten dit dan de papieren zijn:
Documenten die u de koper moet geven om het voertuig op naam te zetten:

het Tenaamstellingsbewijs en
het Overschrijvingsbewijs
óf
de kentekencard en
de tenaamstellingscode
Is dit voldoende? Hoeft de originele eigenaar zelf niet mee te lopen naar het postkantoor oid om een akkoord af te geven ? Kan ik bij wijze van spreke gewoon de dag erop het postkantoor inlopen, en ze deze papieren overhandigen , en de auto op mijn naam laten zetten ?

Gr,
Cas

[ Voor 9% gewijzigd door C.Hariri op 30-01-2018 10:42 ]

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

• C.Hariri
Goeie! Tnx! Ik zal het proberen, ik weet echter niet of hij uberhaupt een PC of digiD heeft (verkoper is dik in de 70).

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
C.Hariri schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:42:
Dus wat we afgesproken hebben is dat ik het geld afgeef, en hij de auto + papiertjes.
Als verkoper is dit een enorm risico: als jij hem niet overschrijft, komen alle boetes op zijn naam binnen. Om het over schade maar niet te hebben.
Hoeft de originele eigenaar zelf niet mee te lopen naar het postkantoor oid om een akkoord af te geven ? Kan ik bij wijze van spreke gewoon de dag erop het postkantoor inlopen, en ze deze papieren overhandigen , en de auto op mijn naam laten zetten ?
Dat kan zonder de oude eigenaar inderdaad.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:29

CaDje

Framedrops for life

Ik had zelf het probleem toen ik mijn eigen auto verkocht dat het RDW systeem bij het postkantoor een storing had. Ik had toen het kentekenbewijs en de tenaamstellingscode aan de koper meegegeven, hij heeft het toen in z'n eigen woonplaats overgeschreven. Dit moet natuurlijk wel in goed vertrouwen gebeuren.

• C.Hariri
RemcoDelft schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:01:
[...]

Als verkoper is dit een enorm risico: als jij hem niet overschrijft, komen alle boetes op zijn naam binnen. Om het over schade maar niet te hebben.

[...]

Dat kan zonder de oude eigenaar inderdaad.
Tnx! Ik zal er op letten en geen gerommel veroorzaken.
CaDje schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:02:
Ik had zelf het probleem toen ik mijn eigen auto verkocht dat het RDW systeem bij het postkantoor een storing had. Ik had toen het kentekenbewijs en de tenaamstellingscode aan de koper meegegeven, hij heeft het toen in z'n eigen woonplaats overgeschreven. Dit moet natuurlijk wel in goed vertrouwen gebeuren.
top ! ga ik doen , tnx!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:06
Vaak zit een postkantoor ook in een Jumbo of andere supermarkt. Die hebben toch ruime openingstijden lijkt me.

Ik zou er voor kiezen eventueel iets verder weg af te spreken en geen risico te lopen.

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:43
Bij de meeste PostNL punten in supermarkten kan je inderdaad ook je auto over laten schrijven. Hebben het hier ook laatst bij de Plus 's avonds gedaan. Je hebt wel kans dat je even moet wachten tot er een caissière beschikbaar is die weet hoe het werkt, want de meeste hadden geen idee dát het kon, laat staan hoe het moest.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

C.Hariri schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:42:
Hi,

beetje rare situatie is dit, maar ik wil graag van iemand op Marktplaats een auto kopen. Enige struikelblok is dat we allebei op korte termijn niet op tijden beschikbaar zijn wanneer het postkantoor open gaat.

Volgens RDW moeten dit dan de papieren zijn:

[...]

Is dit voldoende? Hoeft de originele eigenaar zelf niet mee te lopen naar het postkantoor oid om een akkoord af te geven ? Kan ik bij wijze van spreke gewoon de dag erop het postkantoor inlopen, en ze deze papieren overhandigen , en de auto op mijn naam laten zetten ?

Gr,
Cas
Kenteken overschrijven bij het Postkantoor

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• C.Hariri
Vanochtend gefixt, had alle benodigde info meegekregen van de vorige eigenaar. Binnen letterlijk 3 minuten overgeschreven. :D tnx voor de input allen!
Pagina: 1