Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 11-10 17:54
Hallo Tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe serie en dat moet Games of Thrones worden.
Nu staat de serie helaas niet op videoland of netflix, maar juist op HBO wat in Nederland toch maar moeilijk te krijgen is.

Is het mogelijk een abonnement online af te sluiten voor HBO en werkt dit dan ook nog goed qua streamen bijvoorbeeld?

Ik hoor graag jullie ervaring.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
HBO is volgens mij niet meer los te krijgen in Nederland. Als ik het goed heb, kan je alleen bij Ziggo een pakket krijgen met de series van HBO er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 14:23

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

LJZ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:18:
Hallo Tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe serie en dat moet Games of Thrones worden.
Nu staat de serie helaas niet op videoland of netflix, maar juist op HBO wat in Nederland toch maar moeilijk te krijgen is.

Is het mogelijk een abonnement online af te sluiten voor HBO en werkt dit dan ook nog goed qua streamen bijvoorbeeld?

Ik hoor graag jullie ervaring.

Alvast bedankt!
Met een klein beetje Googelen moet je het antwoord op je vraag kunnen krijgen. Succes!

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
Flimovic schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:20:
[...]

Met een klein beetje Googelen moet je het antwoord op je vraag kunnen krijgen. Succes!
HBO biedt het zelf in onze regio niet meer aan, maar of het zonder Ziggo thuis ook online bij Ziggo af te nemen is is me ook niet helemaal duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 14:23

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

LJZ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:53:
[...]

HBO biedt het zelf in onze regio niet meer aan, maar of het zonder Ziggo thuis ook online bij Ziggo af te nemen is is me ook niet helemaal duidelijk?
Volgens mij is het in Nederland niet mogelijk om een HBO-abonnement af te nemen zonder dat je Ziggo hebt. De enige andere legale manier om GoT te kijken is via de aanschaf van de DVD's/BluRays 8)7

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nope, je wordt eigenlijk het illegale circuit in gedwongen door dit soort leuke afspraken tussen zenders en contentmaker. Of je moet alles is stoffige doosjes willen krijgen, en nog een DVD speler hebben staan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
Wat mij een mogelijkheid lijkt, maar dit kan ik niet helemaal zelf bevestigen.

Mijn moeder heeft Ziggo thuis en zou dus de mogelijkheid hebben om Ziggo Movies & Series XL af te nemen.
Via www.ziggogo.tv kun je online kijken en het zou dus een mogelijkheid zijn m'n laptop thuis aan te sluiten op de tv.

Alleen vraag ik me af of dit werkt met een andere verbinding dan die van Ziggo bijvoorbeeld?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jeroenneman schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:56:
Nope, je wordt eigenlijk het illegale circuit in gedwongen door dit soort leuke afspraken tussen zenders en contentmaker.
Nee. Vanwege wat je zelf aangeeft;
Of je moet alles is stoffige doosjes willen krijgen, en nog een DVD speler hebben staan.
Dat jij geen media wil kopen en/of de vorm je niet aanstaat wil niet zeggen dat je daardoor gedwongen wordt om de illegaliteit in te gaan. Dat is natuurlijk onzin.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
LJZ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:09:
Wat mij een mogelijkheid lijkt, maar dit kan ik niet helemaal zelf bevestigen.

Mijn moeder heeft Ziggo thuis en zou dus de mogelijkheid hebben om Ziggo Movies & Series XL af te nemen.
Via www.ziggogo.tv kun je online kijken en het zou dus een mogelijkheid zijn m'n laptop thuis aan te sluiten op de tv.

Alleen vraag ik me af of dit werkt met een andere verbinding dan die van Ziggo bijvoorbeeld?
Jahoor dat kan gewoon. En anders kun je de complete box met seizoen 1 t/m 7 kopen voor iets minder dan 100euro (en daarna voor minimaal de helft weer verkopen op marktplaats).

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 30-01-2018 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

LJZ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:09:
Jazeker, het is wel het meest ideale als je thuis een chromecast hebt zodat je het vanaf een telefoon of tablet naar de tv kan streamen.

Ziggo movies en series waarin HBO zit is trouwens gratis als je ouders ook een vodafone abonnement naast ziggo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:18
Het zit in mijn Ziggo-pakket, volgens mij is het niet langer een losse zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:32:
[...]

Jazeker, het is wel het meest ideale als je thuis een chromecast hebt zodat je het vanaf een telefoon of tablet naar de tv kan streamen.

Ziggo movies en series waarin HBO zit is trouwens gratis als je ouders ook een vodafone abonnement naast ziggo hebben.
Ja klopt, maar het probleem bij mezelf thuis is een KPN verbinding die het niet heel breed heeft plus zonnepanelen welke de WiFi verbinding behoorlijk stoort. Dus ik zal het toch per kabel en hdmi kabel moeten gaan doen ben ik bang.

Wel een behoorlijk goede tip qua Vodafone abonnement. Deze heeft m'n moeder wel namelijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:18
LJZ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:35:
[...]

Ja klopt, maar het probleem bij mezelf thuis is een KPN verbinding die het niet heel breed heeft plus zonnepanelen welke de WiFi verbinding behoorlijk stoort. Dus ik zal het toch per kabel en hdmi kabel moeten gaan doen ben ik bang.

Wel een behoorlijk goede tip qua Vodafone abonnement. Deze heeft m'n moeder wel namelijk d:)b
Ook met 5GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
Zelfs dan krijg ik het niet voor elkaar een stabiele verbinding te realiseren.
Ik werk zelf in de ICT, maar alle mogelijkheden die ik heb buiten het uitzetten van de WiFi op m'n zonnepanelen heb brengen geen verbetering.

Nadeel dan zijn me panelen niet meer uit te lezen en daarvoor moet dan weer een monteur langskomen. Overigens ligt er ook door heel het huis vloerverwarming. Dit helpt ook niet echt aan de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LJZ schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:35:
Je moet even bij haar inloggen op www.ziggo.nl en dan kan je dat gratis movies en series abonnement aanzetten. Je krijgt dan naast hbo nog wat andere films en series erbij, maar hbo is wel het mooiste.

Wij hebben het ook gratis, prima! Het is niet zo goed als netflix, maar alles van hbo heb je erop en dat is toch fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:11:
[...]

Nee. Vanwege wat je zelf aangeeft;

[...]

Dat jij geen media wil kopen en/of de vorm je niet aanstaat wil niet zeggen dat je daardoor gedwongen wordt om de illegaliteit in te gaan. Dat is natuurlijk onzin.
Je hebt weinig aan DVD's als je geen mogelijkheid hebt om ze af te spelen. Het vervelende is dat iedereen voorheen de mogelijkheid had om GoT te kijken, ongeacht bij welke provider je zat. Genoeg Nederlanders die betaalden en een dag na de release hun favoriete serie hier legaal konden kijken. Opeens is die mogelijkheid weg voor circa 45% van de Nederlanders (marktaandeel van Ziggo).

Het is dus óf overstappen op een andere provider, of gewoon niet kijken tenzij je illegaal gaat downloaden. Maar daar komt weer bij dat je werkelijk overal spoilers kunt zien. Denk aan Facebook, Twitter, Youtube, podcasts en zelfs op diverse nieuws-websites berichten ze er wel eens over. Dus als je braaf gaat wachten tot je de boxset kunt kopen heb je de kans dat een nieuw seizoen dankzij spoilers al helemaal verpest is. Dus als je 6 seizoenen (want vanaf seizoen 7 zit het bij Ziggo) braaf legaal hebt gekeken, je wilt de serie blijven volgen maar je wilt niet gespoild worden dan heb je twee keuzes. Of je ontwijkt krampachtig nogal wat websites uit angst voor spoilers of je gaat de illegaliteit in.

Overigens verscheen de boxset van seizoen 7 pas op 12 december, zo'n 4 maanden na het einde van het seizoen. Succes met spoilers ontwijken. En tegen de tijd dat je je boxset kunt bekijken zijn de online discussies van het seizoen alweer lang en breed over hun piek heen. Dus als je als fan een beetje mee wilt praten met de rest en je hebt geen Ziggo dan blijft er maar één optie over en dat is illegaal downloaden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@SomerenV Het ontbreken van een DVD-speler of websites met spoilers vind ik niet de beste argumenten om te claimen dat je zo gehinderd wordt dat je wel de illegaliteit in moet. In dit soort discussies komt het op me over alsof iemand (niet perse jij) zijn eigen downloadgedrag wil verdedigen.

Ik ben in oktober begonnen bij seizoen 1, op blu-ray. Heb jaren spoilers kunnen ontwijken (doordat het me toen niet interesseerde) en heb genoten van deze geweldige serie. Je kan in Nederland niet claimen dat je geen redelijke mogelijkheden hebt om deze specifieke serie te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
via vpn en amerikaans hbo abonnement lukt denk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lootbox schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:38:
via vpn en amerikaans hbo abonnement lukt denk wel.
Dat is waarschijnlijk ook niet legaal vanwege overtreding van de gebruiksvoorwaarden.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 30-01-2018 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-09 18:08
Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:39:
[...]

Dat is waarschijnlijk ook niet legaal vanwege overtreding van de gebruiksvoorwaarden.
Netflix heeft regio-block en check er op zitten. Via VPN lukt niet meer. Maar weet niet of HBO dit ook heeft dichtgetimmerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:17
grijs kijken met iTunes US ?
doe ik al jaren, en nog steeds geen probleem :)

Alleen dan inderdaad duurder dan DVD pakketje.

[ Voor 24% gewijzigd door absrnd op 30-01-2018 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 12:38

SomerenV

It's something!

Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:25:
@SomerenV Het ontbreken van een DVD-speler of websites met spoilers vind ik niet de beste argumenten om te claimen dat je zo gehinderd wordt dat je wel de illegaliteit in moet. In dit soort discussies komt het op me over alsof iemand (niet perse jij) zijn eigen downloadgedrag wil verdedigen.

Ik ben in oktober begonnen bij seizoen 1, op blu-ray. Heb jaren spoilers kunnen ontwijken (doordat het me toen niet interesseerde) en heb genoten van deze geweldige serie. Je kan in Nederland niet claimen dat je geen redelijke mogelijkheden hebt om deze specifieke serie te kijken.
Daar zit wel het verschil in. Het interesseerde je niet dus dan let je er simpelweg niet op. Maar ik volg meerdere kanalen die actief over GoT praten als het actueel is. Maar die praten ook weer over andere zaken die me interesseren. En ik ga niet een paar maanden lang stoppen met bijvoorbeeld met favoriete podcasts omdat Ziggo het verrekt GoT beschikbaar te maken voor iedereen.

En juist in Nederland kun je stellen dat de mogelijkheden om de serie te volgen beperkt zijn, tenzij je uitwijkt naar DVD of Blu-Ray. Ik praat in dit geval mijn downloadgedrag goed, maar ik kan voldoende argumenten aandragen waarom ik download. Dat praat het downloaden niet goed maar is gewoon een protest naar hoe er met de serie omgegaan wordt door in dit geval Ziggo. En spoilers is voor veel mensen juist wel een goed argument. Ik wil niet weten wat er gaat gebeuren in de serie. Dat wil ik zelf ervaren en verrast worden, om vervolgens mijn ervaringen te delen met anderen bijvoorbeeld hier op Tweakers. Dat is voor mij persoonlijk deel van de ervaring die GoT met zich meebrengt. Als KPN-klant heb ik maar één mogelijkheid om de serie legaal te volgen en dat is om de boxset te kopen, maar dan val je met de discussies over de serie volledig buiten de boot (en dan moet ik een apparaat aanschaffen om het spul af te kunnen spelen).

Dus wil je de serie volgen wanneer deze actueel is en heb je geen Ziggo dan kun je alleen kiezen tussen wel of niet downloaden.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem legaal (heb ziggo movies en series), maar ik heb ze gedownload en zo bekeken, kwaliteit van ziggo's service was niet echt denderend, natuurlijk omdat alle klanten tegelijk GOT gingen kijken op de ziggo servers, kwaliteit van de download was ook nog eens een stuk beter dan de stream van GOT.

Dus tja, in dit geval was illegaal kijken eigenlijk een betere keuze, al vind ik het prima dat ik hem illegaal bekeken heb omdat ik gewoon (en nog steeds) een abonnement heb, hiervoor had ik ook een abonnement op HBO als GOT op tv was, maar op tv was de kwaliteit wel beter dan de stream nu.
absrnd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:51:
grijs kijken met iTunes US ?
doe ik al jaren, en nog steeds geen probleem :)

Alleen dan inderdaad duurder dan DVD pakketje.
Komen daar dan nog kosten bij van een VPN? Ik denk het wel?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:32:
[...]

Whow dat is wel een goeie tip zeg!
Ik heb Ziggo en Vodafone maar dit wist ik niet :)

Ga het gelijk even aanzetten, moet ik hem dan perse ergens streamen? Of kan ik ook via de CI+ module in mijn TV naar een zender gaan? (Op een bepaald tijdstip vind ik geen probleem)

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 30-01-2018 21:03 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:47
@Donstil Kan via de Ziggo Go app of via Ziggo interactieve televisie als je televisie of decoder dat ondersteund.

[ Voor 0% gewijzigd door jongetje op 30-01-2018 21:23 . Reden: Spellingscheck ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanzetten kan via ziggo.nl of even bellen met de helpdesk. Je kan ook sport of een kinderpakket nemen, maarja, movies en series met hbo erin is voor velen een betere keuze. Er is ook een nog uitgebreidere movies en series als je wat bijbetaald, maar hbo zit in het standaard pakket dat je met vodafone erbij krijgt.

Beetje de tegenhanger van gratis spotify bij kpn als je ook kpn mobiel hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:17
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 19:14:

Komen daar dan nog kosten bij van een VPN? Ik denk het wel?
Alleen een US account nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks, dat gaat helemaal goed komen :)
Pagina: 1