Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Omgekeerde lan switch

Pagina: 1
Acties:
  • 1.366 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er ook zoiets als een omgekeerde lan switch die x lan in heeft en 1 of 2 lan kabels uit heeft want het internet hier is om tehuilen alleen na midder nacht is het top
X = aantal lan in

Als het bestaat liefs voor een parteculier prijsje

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 09:31 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 31-01-2018 15:13)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt op veel managed switches trunks aanmaken. Dan kun je bijv 4 poorten aan elkaar knopen, om ipv 1Gb/s, 4Gb/s eroverheen te duwen.
Dat gaat je internet niet sneller maken trouwens.

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:04
Een switch kent geen richting.

Acties:
  • Beste antwoord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt op veel managed switches trunks aanmaken. Dan kun je bijv 4 poorten aan elkaar knopen, om ipv 1Gb/s, 4Gb/s eroverheen te duwen.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
@Verwijderd Even wat duidelijker zijn, wat wil je ? load balancing over meerdere lijnen ?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd welkom op het forum.

Het is mij (en vele) niet helemaal duidelijk wat je nu precies bedoeld. Daarnaast is het op Tweakers de bedoeling om eerst zelf wat eigen inzet te tonen voordat je een topic opent, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart. Wat heb je dus zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedowl dat je de kracht van meerdere lan kabels kan bundelen naar 1 super lan kabel met hoge snelheden

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:21:
Ik bedowl dat je de kracht van meerdere lan kabels kan bundelen naar 1 super lan kabel met hoge snelheden
Wat wil je hier mee bereiken? Je internet gaat er echt niet sneller op worden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat de download snelheid boven de 1 gb/s kan komen

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:26:
Welk internet abonnement heb je ?

Gabriël AM5

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:41

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:26:
Ligt het probleem wel op je lan en niet op bij je internet verbinding?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit bij ziggo geen glasvezel in amersfoort en mn internet op mn kamer is via een cat 5e lan kabel en deze haalt gemiddelt 15 mb s en dit wil versterken

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 21:54:
Ik zit bij ziggo geen glasvezel in amersfoort en mn internet op mn kamer is via een cat 5e lan kabel en deze haalt gemiddelt 15 mb s en dit wil versterken
Hmmm... 15 megabit per seconde, of megabyte per seconde? En wat voor snelheid heeft je Ziggo-abonnement? En wie maken er allemaal gebruik van - of is die 15 megadinges het enige wat op dat moment over de lijn gaat?

Vooralsnog klinkt het voor mij alsof er tussen de Ziggo-aansluiting en de PC waar je op meet al iets niet goed kan zitten - bij mijn weten heeft Ziggo geen '15' abonnement.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

TERW_DAN schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:36:
Helaas werkt dat toch subtiel anders.
Je krijgt er geen 4GBit/s doorheen maar 4x1GBit/s.

Dus los van dat inderdaad je internet verbdingin niet sneller word, heeft een trunk (HP slang) of etherchannel (Cisco slang) alleen nut in specifieke omstandigheden. Vaak in zware hobbysetups en bedrijfsomgevingen. Zeker niet altijd en overal.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:42

heuveltje

KoelkastFilosoof

unezra schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:14:
[...]

Helaas werkt dat toch subtiel anders.
Je krijgt er geen 4GBit/s doorheen maar 4x1GBit/s.

Dus los van dat inderdaad je internet verbdingin niet sneller word, heeft een trunk (HP slang) of etherchannel (Cisco slang)
Ik moest die zin 3 keer lezen, voordat ik snapte dat je het niet over een slang (als in tuinslang) had :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

heuveltje schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 22:23:
[...]

Ik moest die zin 3 keer lezen, voordat ik snapte dat je het niet over een slang (als in tuinslang) had :P
Sorry. :)
Nee, slang as in, dat een trunk in HP slang iets heel anders betekend dan in Cisco slang.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
als je ziggo internet niet snel is tijdens bepaalde tijden:

https://speedtest.ziggo.nl --> test --> meer als 10-20% onder waar je voor betaald --> bel helpdesk

test wel bekabeld. ;-) lees; UTP kabel :o

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch2007 op 01-02-2018 12:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Over de mb had ik het in downloaden mbs en we gebruiken dit wifi netwerk met veel mensen en we hebben alles in 1 met de max internet maar onze kabel delen we met de buurt

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:27
Als eerste: het gaat ons - en daarmee wellicht ook jou - enorm veel helpen als je duidelijke zinnen schrijft met leestekens op de juiste plaatsen. En vooral ook duidelijk zijn in waar je het over hebt.
Verwijderd schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 21:37:
Over de mb had ik het in downloaden mbs
Volgens mij probeer je mijn vraag te beantwoorden, maar zie ik nog geen duidelijk antwoord.
Een byte bestaat uit 8 bits. Je internetsnelheid wordt vaak in (mega)BIT per seconde gespecificeerd, maar een download-programma of wat je ook gebruikt zou zomaar in BYTES per seconde kunnen praten. Daar zit al bijna een factor 10 tussen.
en we gebruiken dit wifi netwerk
Ho, stop, maak het nu NIET moeilijker dan nodig: ga eerst even alleen bekabeld kijken of je snelheid klopt! Daarna pas naar je wifi kijken.
met veel mensen en we hebben alles in 1 met de max internet
...dus dat is de 400 Mbps downloadsnelheid? Of wat? Wees duidelijk en laat ons niet gokken!
maar onze kabel delen we met de buurt
Wat bedoel je hiermee? Dat je ziggo aansluiting/abonnement met meerdere mensen gedeeld wordt? Of dat de Ziggo kabel in een wijk gedeeld wordt?

• rens-br

rens-br

@Verwijderd het is totaal niet duidelijk wat er nu allemaal de bedoeling is, daarnaast helpt het als je volledige Nederlandse zinnen schrijft en even duidelijk uitlegt wat de huidige situatie is en wat je denkt te kunnen verbeteren.

Momenteel moet al de informatie echt uit je getrokken worden en dat helpt echt totaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 22:03:
Als eerste: het gaat ons - en daarmee wellicht ook jou - enorm veel helpen als je duidelijke zinnen schrijft met leestekens op de juiste plaatsen. En vooral ook duidelijk zijn in waar je het over hebt.

[...]

Volgens mij probeer je mijn vraag te beantwoorden, maar zie ik nog geen duidelijk antwoord.
Een byte bestaat uit 8 bits. Je internetsnelheid wordt vaak in (mega)BIT per seconde gespecificeerd, maar een download-programma of wat je ook gebruikt zou zomaar in BYTES per seconde kunnen praten. Daar zit al bijna een factor 10 tussen.

[...]

Ho, stop, maak het nu NIET moeilijker dan nodig: ga eerst even alleen bekabeld kijken of je snelheid klopt! Daarna pas naar je wifi kijken.

[...]

...dus dat is de 400 Mbps downloadsnelheid? Of wat? Wees duidelijk en laat ons niet gokken!

[...]

Wat bedoel je hiermee? Dat je ziggo aansluiting/abonnement met meerdere mensen gedeeld wordt? Of dat de Ziggo kabel in een wijk gedeeld wordt?
Oke, ik heb mn antwoord al deels maar maar ik had het over Bytes en onze lijn woord gedeelt met de buurt(ons blok van 6 huizen) en in ons huis . Wat net werd gezwgt over 400 mbps is inderdaat wat we hebben . Ik hoop dat dit jullie heeft geholpen

• rens-br

rens-br

@Verwijderd je snelheid van je internet verbinding is maar 400Mbit/s. Met een Cat5e kabel en Gigabit apparatuur moet je die snelheid prima kunnen halen het heeft dus geen zin om meerdere kabels te gaan bundelen en dat soort gekke fratsen.

Gaat je snelheid op piekmomenten enorm naar beneden, zal je contact op moeten nemen met Ziggo.

Maar goed ik heb je nu een aantal keer gevraagd om duidelijkheid en meer informatie. Gezien het feit die er niet komt gaat hier een slotje op, want zo komen we niks verder.

Mocht je in de toekomst een nieuw topic willen openen, wil ik je met klem vragen om
Het algemeen beleid #quickstart door te nemen en je daar ook aan te houden.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 03-02-2018 17:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.