Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 10:18
Spotifyd is een Linux client voor premium gebruikers van Spotify. https://github.com/Spotifyd/spotifyd

Ik wil dit installeren op een RPI2 en heb daarom de armv7 binary gedownload en unzipped. Ik krijg dan een Spotifyd file zonder extensie waarvan het me onduidelijk is hoe ik het moet installeren. Als het een binary zou zijn zou het toch de extensie .bin moeten hebben? De makers zijn niet scheutig met installatie-instructies. Kan ik hier wat tips krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nou ben ik weinig thuis in RPI-installaties maar heb je ook al geprobeerd om gewoon de source te compilen met Rust en daarna te bekijken of je de correcte permissies, paths en confs hebt om spotifyd te starten?

En als ik https://github.com/Spotif...blob/master/build-release zo lees, heb je Rust & Cargo nodig om e.e.a. uit te voeren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
MAX3400 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:47:
[...]

Nou ben ik weinig thuis in RPI-installaties maar heb je ook al geprobeerd om gewoon de source te compilen met Rust en daarna te bekijken of je de correcte permissies, paths en confs hebt om spotifyd te starten?

En als ik https://github.com/Spotif...blob/master/build-release zo lees, heb je Rust & Cargo nodig om e.e.a. uit te voeren?
Tsja er staat 'The binaries can be found here. Other systems have to build from source for now.' Ik ging er vanuit dat er voor een RPI een binary is. De link naar Rust helpt me ook niet verder wat er moet gebeuren.

Mijn linux kennis is beperkt. Ik heb wat scriptjes gemaakt en config files bewerkt, maar voor installatie van een programma van een binary heb ik wat meer kennis nodig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-07 21:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je wilt weten wat er in het bestand staat, gebruik je 'less'. Dan weet je of het om een binary gaat, of een script of source code. En anders kan je altijd nog 'file spotifyd' uitvoeren om te zien wat het mogelijk is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
Hero of Time schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:56:
Als je wilt weten wat er in het bestand staat, gebruik je 'less'. Dan weet je of het om een binary gaat, of een script of source code. En anders kan je altijd nog 'file spotifyd' uitvoeren om te zien wat het mogelijk is.
Van less wordt ik niet veel wijzer. Ik zie schermen met veel '^@' tekens zonder aanwijzingen wat te doen. Ik heb daarom maar de extensie .bin toegevoegd en vervolgens 'chmod a+x spotifyd.bin' gedaan. Er gebeurt niets (ook geen foutmelding). Daarna ./spotifyd.bin en weer gebeurt er niets. Maar..... In mijn spotify app op mijn mobiel onder beschikbare apparaten zie ik ineens spotifyd verschijnen. De daemon is er dus kennelijk! Nu nog een config file maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Welke file ext het heeft maakt zo hard niet uit in de *NIX wereld. Al heeft het ".hoidaar" als extensie, maakt niet uit.

De meeste van je binaries die je dagdagelijks uitvoert op je rPi hebben die ook niet.
Hetgeen het meeste uitmaakt zijn zoals je al zag/wist de flags op je file. Je hebt dus correct je file als executable getagt.

In het vervolg als je niet zeker bent wat een bestand is kan je "file bestand" doen.

Als voorbeeld:
code:
1
2
 ~  file /usr/lib64/firefox/firefox
/usr/lib64/firefox/firefox: ELF 64-bit LSB shared object, x86-64, version 1 (SYSV), dynamically linked, interpreter /lib64/ld-linux-x86-64.so.2, for GNU/Linux 3.2.0, stripped

EDIT: Als ik de github page bekijk zie ik voldoende info over installatie en config van het ding eigenlijk?

[ Voor 58% gewijzigd door GuntherDW op 30-01-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-07 19:02
Geen ervaring met Spotifyd, maar wellicht is Volumio met de Spotify Connect plugin een idee? Draait bij mij prima op een RPi2 en je kunt zowel via een (web) front-end als via een Spotify app muziek afspelen via de RPi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
barrymossel schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:22:
Geen ervaring met Spotifyd, maar wellicht is Volumio met de Spotify Connect plugin een idee? Draait bij mij prima op een RPi2 en je kunt zowel via een (web) front-end als via een Spotify app muziek afspelen via de RPi.
Ik heb het aan de praat en de indruk is positief.

Ik ken volumio niet, maar ik heb juist een speler nodig die werkt als een daemon en waarvan ik de output device kan configureren. Ik heb op dezelfde rpi namelijk met ecasound digitale filters geconfigureerd. Spotifyd heb ik op de loopback input van alsa ingesteld, waarna het geluid gesplitst wordt in meerdere kanalen en gefilterd. Deze kanalen worden via een 5.1 USB soundcard gekoppeld aan meerdere versterkers waarmee een volledig digitale dsp wordt gerealiseerd die kan streamen van mpd en spotifyd.

Volumio is dus voor mij alleen een optie als het gratis is en als ik daar mijn output ook op alsa loopback kan instellen.

Anyway, bedankt door de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:52
Naar aanleiding van je laatste post: Klinkt alsof je Volumio nodig hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-07 19:02
Poecillia schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:18:
[...]

Ik heb het aan de praat en de indruk is positief.

Ik ken volumio niet, maar ik heb juist een speler nodig die werkt als een daemon en waarvan ik de output device kan configureren. Ik heb op dezelfde rpi namelijk met ecasound digitale filters geconfigureerd. Spotifyd heb ik op de loopback input van alsa ingesteld, waarna het geluid gesplitst wordt in meerdere kanalen en gefilterd. Deze kanalen worden via een 5.1 USB soundcard gekoppeld aan meerdere versterkers waarmee een volledig digitale dsp wordt gerealiseerd die kan streamen van mpd en spotifyd.

Volumio is dus voor mij alleen een optie als het gratis is en als ik daar mijn output ook op alsa loopback kan instellen.

Anyway, bedankt door de hulp!
Het is gratis. Ik moest even opzoeken wat je met alsa loopback bedoelde, maar ik snap hem. Moet allemaal gewoon mogelijk zijn: https://loudspeakerinlond...sp-on-the-raspberry-pi-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
barrymossel schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:09:
[...]

Het is gratis. Ik moest even opzoeken wat je met alsa loopback bedoelde, maar ik snap hem. Moet allemaal gewoon mogelijk zijn: https://loudspeakerinlond...sp-on-the-raspberry-pi-2/
Ok, lijkt te kunnen idd. Grappig, hij gebruikt dezelfde geluidskaart zelfs. Ik heb de handel nu onder linux aan de praat. Dat betekent wel dat ik onder linux het filterproces en mpd of spotifyd moet starten voordat ik deze via een client kan bedienen. Hierin zou volumio wellicht handig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Poecillia schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:51:
[...]
Dat betekent wel dat ik onder linux het filterproces en mpd of spotifyd moet starten voordat ik deze via een client kan bedienen.
Dat automatiseer je toch? Eventueel als bash-script uitvoeren bij opstarten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
MAX3400 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:52:
[...]

Dat automatiseer je toch? Eventueel als bash-script uitvoeren bij opstarten?
Ja, dat is een vervolgstap die ik al in het hoofd had, maar kan ik dan ook wisselen tussen mpd en spotifyd? En als ik dit voor elkaar heb wat is het voordeel van volumio dan nog?

Overigens is het niet erg dat ik nu nog wat handmatig moet opstarten. Ik ben nog volop aan het experimenteren en meten met de filters van de dsp en had gewoon een muziekbron nodig om de filters geluidsmatig te kunnen beoordelen.

Edit: Ik kom er net achter dat alsa zelf wel schakelt tussen de bronnen zonder dat dat conflicten in de 'daemons' oplevert. Dan is het inderdaad erg simpel: mpd, spotifyd en het filter opstarten en de boel zou over beide bronnen gelijk kunnen spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Poecillia op 30-01-2018 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kom je er niet uit? google eens naar "mopidy spotify"

succes! die draait hier prima op rpi

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poecillia
lolgast schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:23:
Naar aanleiding van je laatste post: Klinkt alsof je Volumio nodig hebt :+
Ik heb op een tweede SD kaartje volumio geïnstalleerd om het te vergelijken. De GUI is wel handig om de boel snel draaiende te hebben. Ik heb mpd (via Twonky/NAS) en spotify geinstalleerd. Ik ben nog even niet begonnen aan het installeren van de dsp functionaliteit maar gebruik de geluidskaart gewoon om muziek te streamen. Ik loop wel tegen wat usability puntjes aan.
- Zo is het jammer dat er standaard geen spotify connect geleverd wordt. Ik zag dat je daarvoor een andere player moet installeren. In de huidige player mis ik trouwens ook zoekfuncties en het kunnen muteren van playlists.
- Ik heb ook 'Personal radio' geinstalleerd, maar die doet niets. Zijn er andere radioplayers beschikbaar?
- Ik heb nog geen (gratis) android app gevonden. Voor de volumio app vragen ze geld en ik heb nog geen alternatief gevonden. Ik heb mpdroid geprobeerd om in ieder geval mpd te kunnen spelen, maar die werkt niet goed.

Dit zijn wel essentials voor mij. Met name een goede android app is essentieel, ik wil niet steeds de laptop erbij hoeven pakken. Inmiddels de terminal even geïnspecteerd, ik zag dat alsa er al is.
Pagina: 1