iPad Air 2 en externe GPS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:53
Sinds afgelopen najaar in het bezit gekomen van een kneuterige boot. Hier gaan we onze vakantiebesteding rigoureus mee veranderen. Aankomen de zomer dus varen in Nederland. Navigeren is een puntje, doe ik met mijn iPhone5se en de ANWB waterkaarten app.Werkt prima alleen beetje onhandig door het relatief kleine schermpje. Nu heb ik ook een iPad Air2, zonder gps. Ben me dus aan het oriënteren over een externe gps via bluetooth. Deze vraag is wel al een keertje langs gekomen zag ik maar wil hem toch weer even in dit forum stellen. Na goed gekeken te hebben zijn mij 2 apparaten opgevallen en doen het in de reviews goed. De GNS 2000 en de Xgps150. Probleem is vreemd genoeg dat ze in Nederland niet meer te krijgen zijn. Ergens ook gelezen dat de xgps moeite heeft met ios11. Heeft iemand ervaring met deze types en/of weten jullie iemand die ze misschien te koop heeft, nieuw of tweedehands?. Tnks voor het meedenken mensen!

OEPS > edit: iPas Air2 moet natuurlijk iPad Air2 zijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door leonardus op 30-01-2018 15:30 . Reden: typo ]

Leonardus

Beste antwoord (via leonardus op 28-02-2018 15:06)

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
er is nu eentje te koop op marktplaats.

snel zijn !!

Alle reacties

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 16:31

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Is het niet goedkoper om je huidige iPad te verkopen en een iPad te kopen met 4G+GPS erin?
Plus, je weet dan zeker dat het gewoon goed werkt.

• leonardus
Verkopen hoeft voor mij niet per se. De verschillende reviews zijn best wel ok en ook omdat ze Apple proof zijn. Punt blijft dat ze niet meer te krijgen zijn, net nog een mailtje gehad van deze shop. Hadden ze nog wel op de website staan maar helaas.

[ Voor 64% gewijzigd door leonardus op 30-01-2018 14:34 ]

Leonardus

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 19:17
[verwijderd]

[ Voor 106% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:06 ]

• leonardus
Het voordeel van een externe GPS, waarvoor wij hem willen gebruiken, is de uitwisselbaarheid. Onze kinderen mogen onze boot ook af en toe meenemen en ben dan niet van plan mijn iPad uit te lenen, die hebben ze zelf En ja, die van hun zijn ook zonder GPS ;)

[ Voor 4% gewijzigd door leonardus op 30-01-2018 18:02 ]

Leonardus

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:06 ]

• leonardus
Mar.tin schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:03:
Kijk! Dat maakt al wat meer helder :) Heb je Ebay al geprobeerd?

Of misschien is er wel een app voor je iPhone/Android waarmee je de GPS kan delen? (nog niet gezocht)
Goede tip v.w.b. de app: ik ga op onderzoek

Leonardus

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 91% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:06 ]

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Is een oudere versie iPad (iPad 2 / 3 / air 1) kopen met standaard GPS en die puur en alleen als navigatie gebruiken voor de boot een optie?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• leonardus
Mar.tin schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 18:06:
In aanvulling daarop, (ik kan het helaas niet testen) zou het mogelijk zo kunnen zijn dat de GPS data gedeeld wordt via een personal hotspot (als je een iPhone hebt)
Die mogelijkheid is er inderdaad vanaf iOs11, alleen weet niemand hoeveel data je dan verbruikt. Daar komt nog bij dat je minimaal een vertraging hebt van een minuut, met varen of vliegen niet zo handig :)

[ Voor 10% gewijzigd door leonardus op 30-01-2018 18:18 ]

Leonardus

• Haga
  • Niet online
Heel herkenbaar

Ook wij hebben een klein bootje: https://myalbum.com/photo/6CwVQfHGEJVe/1k0.jpg

Eerste vaarseizoen een Ipad Mini 1 met GNS 2000 gebruikt om te navigeren.

GNS 2000 werkt prima met Apple producten. Snelle verbinding en snelle fix met satellieten.

Je uitdaging is om er een te vinden. Ze worden niet meer gemaakt cq zijn niet te koop.

Heb de mijne verkocht via het Watersportforum. Was toen heel veel animo voor en heb hem voor nieuwprijs kunnen verkopen.

Ik zou toch voor een IPad (mini) gaan met 4G.

Zelf gebruiken we al een paar jaar een iPad Mini (eerst de 2 en nu de 4) met 4G. Prima combi in Nederland, België en Duitsland.

Succes met je zoektocht.

Haga

• leonardus
Tnks voor je bericht, ik blijf zoeken!. Welk Watersport Forum bedoel je precies?. Mooie boot ook trouwens :)

[ Voor 24% gewijzigd door leonardus op 05-02-2018 08:32 ]

Leonardus

Acties:
  • Beste antwoord

• Haga
  • Niet online

snel zijn !!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@leonardus https://link.marktplaats.nl/m1254070212

[ Voor 14% gewijzigd door sypie op 11-02-2018 18:48 ]

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-11 08:55

doc

leonardus schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:34:
Sinds afgelopen najaar in het bezit gekomen van een kneuterige boot. Hier gaan we onze vakantiebesteding rigoureus mee veranderen. Aankomen de zomer dus varen in Nederland. Navigeren is een puntje, doe ik met mijn iPhone5se en de ANWB waterkaarten app.Werkt prima alleen beetje onhandig door het relatief kleine schermpje. Nu heb ik ook een iPad Air2, zonder gps. Ben me dus aan het oriënteren over een externe gps via bluetooth. Deze vraag is wel al een keertje langs gekomen zag ik maar wil hem toch weer even in dit forum stellen. Na goed gekeken te hebben zijn mij 2 apparaten opgevallen en doen het in de reviews goed. De GNS 2000 en de Xgps150. Probleem is vreemd genoeg dat ze in Nederland niet meer te krijgen zijn. Ergens ook gelezen dat de xgps moeite heeft met ios11. Heeft iemand ervaring met deze types en/of weten jullie iemand die ze misschien te koop heeft, nieuw of tweedehands?. Tnks voor het meedenken mensen!

OEPS > edit: iPas Air2 moet natuurlijk iPad Air2 zijn ;)
Als je Personal Hotspot op je iPhone aanzet en je de iPad die laat gebruiken, pakt hij de GPS van je iPhone voor de positie. Heb je geen externe GPS nodig.

Me Tarzan, U nix!

• leonardus
Tnks voor je antwoord. Heb ik gelezen ja, maar geeft een ingebouwde vertraging van ongeveer 60 sec. Met vliegen of varen niet zo handig :)
doc schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:53:
[...]

Als je Personal Hotspot op je iPhone aanzet en je de iPad die laat gebruiken, pakt hij de GPS van je iPhone voor de positie. Heb je geen externe GPS nodig.

Leonardus

• leonardus

Leonardus

• leonardus
Prachtig deze tip, ben er gelijk achteraan!
Haga schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:32:

snel zijn !!

Leonardus

• leonardus
Mensen, bedankt voor het meedenken. GNS2000 binnen en werken als een tierelier, happy mee!

Leonardus

• Haga
  • Niet online
You are welcome.

De kracht van het forum 😉

• leonardus
Handig zeg, net uitgetest in de auto, vet groot navigatiescherm :) Werkt dus ook met Google-maps, ANWB vaarkaarten en vaarkaart Nederland. Verder kan die 10 uur max aan tracking data opslaan en maakt er vervolgens naar keuze een kml of gpx van via de bijgeleverde of te downloaden GNS2000 tracker.exe. Super!

Leonardus

Pagina: 1