Ik heb van de woningbouw (Acantus) een poosje geleden een brief gekregen dat mijn hut energie zuiniger kan.
Ze willen misschien PV op mijn dak plaatsen? Daar hoor ik morgen meer over.
Goed, ik heb vanmorgen een en ander opgemeten. De voorkant van de woning is 4.30m Zover ik weet moet er naast de PV een 'looppadje' van een halve meter overblijven zodat er bij evt. calamiteiten nog bij te komen is. Blijft over 3.8 mtr. Het dak heeft een hoogte/lengte van 6.65mtr. dat zou dus zoiets zijn als 3panels hoog en 3breed. Wat ik heb opgezocht (of dit goede afmetingen zijn weet ik niet?) zijn die dingen 1,65*1,00 meter.
Wat ik gelezen hen gaat dat spul van 245-270Wp.
Dan kunnen er negen stuks op het dak?
Zijn er (soort van) rekenvoorbeelden wat dat opbrengt?
Dan nu even een slechte foto van de ligging van de woning die ik geklust heb (scanner doet het niet als in de kabel is foetskie) Hoe de ligging van de woning is.

Dan mag ik hopen dat die 2000 goed afgelezen is op het kompas.
Owja, de helling van het dak is 420.

En dan nog dit, is het een vraag of discussie ik weet het niet echt.
Ja, dit feestje zou mij iets meer huur per maand gaan kosten, hoeveel weet ik nog niet.
Denk niet dat ik daar morgen gelijk antwoord op hoef te geven.
Oké, we gaan verder. Hier in de woonkamer hangen twee radiatoren 1 van 240 breed *50 hoog T22 en één van 75breed*50hoog T22. Het leek me wel leuk om die te vervangen voor type33.
Dan zou de aanvoer temp. iet lager kunnen.
Verder heb ik op een slaapkamer een radiator hangen van 75breed*100 T11 hoog en dat mag wat mij betreft een T22 worden.
Dan zou ik misschien iet lagere temperatuur kunnen stoken?
Hier in huis hangt een nieuwe AWB type weet ik zo niet
In het service menu is in te breken en de pomp kan moduleren-hoop dat ik dit goed zeg- Jawel lekker waterzijdig inregelen!!
Owja, alle radiatoren ( boven,douche,gang en slaapkamers)hebben thermostatische radiatorkranen.
Als ik dan toch bezig ben, waarom niet het dubbelglas wat in de woonkamer zit (1986) ook vervangen?
De hal en bovenverdieping zit al HR++
Nadan, nog één ding, op mijn (niet beloopbare) vliering nog wat isolatie (liever geen glas of steenwol)
Poehee! voor mij best wel een stevige OP.
ZO! En nu is het tijd voor een bak koffie..
Ze willen misschien PV op mijn dak plaatsen? Daar hoor ik morgen meer over.
Goed, ik heb vanmorgen een en ander opgemeten. De voorkant van de woning is 4.30m Zover ik weet moet er naast de PV een 'looppadje' van een halve meter overblijven zodat er bij evt. calamiteiten nog bij te komen is. Blijft over 3.8 mtr. Het dak heeft een hoogte/lengte van 6.65mtr. dat zou dus zoiets zijn als 3panels hoog en 3breed. Wat ik heb opgezocht (of dit goede afmetingen zijn weet ik niet?) zijn die dingen 1,65*1,00 meter.
Wat ik gelezen hen gaat dat spul van 245-270Wp.
Dan kunnen er negen stuks op het dak?
Zijn er (soort van) rekenvoorbeelden wat dat opbrengt?
Dan nu even een slechte foto van de ligging van de woning die ik geklust heb (scanner doet het niet als in de kabel is foetskie) Hoe de ligging van de woning is.

Dan mag ik hopen dat die 2000 goed afgelezen is op het kompas.
Owja, de helling van het dak is 420.

En dan nog dit, is het een vraag of discussie ik weet het niet echt.
Ja, dit feestje zou mij iets meer huur per maand gaan kosten, hoeveel weet ik nog niet.
Denk niet dat ik daar morgen gelijk antwoord op hoef te geven.
Oké, we gaan verder. Hier in de woonkamer hangen twee radiatoren 1 van 240 breed *50 hoog T22 en één van 75breed*50hoog T22. Het leek me wel leuk om die te vervangen voor type33.
Dan zou de aanvoer temp. iet lager kunnen.
Verder heb ik op een slaapkamer een radiator hangen van 75breed*100 T11 hoog en dat mag wat mij betreft een T22 worden.
Dan zou ik misschien iet lagere temperatuur kunnen stoken?
Hier in huis hangt een nieuwe AWB type weet ik zo niet
In het service menu is in te breken en de pomp kan moduleren-hoop dat ik dit goed zeg- Jawel lekker waterzijdig inregelen!!
Owja, alle radiatoren ( boven,douche,gang en slaapkamers)hebben thermostatische radiatorkranen.
Als ik dan toch bezig ben, waarom niet het dubbelglas wat in de woonkamer zit (1986) ook vervangen?
De hal en bovenverdieping zit al HR++
Nadan, nog één ding, op mijn (niet beloopbare) vliering nog wat isolatie (liever geen glas of steenwol)
Poehee! voor mij best wel een stevige OP.
ZO! En nu is het tijd voor een bak koffie..