In het verleden is in het bedrijfsverzamelgebouw waar ik zit een WiFi netwerk aangelegd. Cisco Aironet 18xx access points, Cisco 1820 switches en een Cisco ASA5506 firewall. Configuratie is volgens mij vrij rechttoe-rechtaan, er draait een WiFi netwerk met één SSID op en er hangen wat clients bedraad aan. Alles valt binnen IP blok zoals ik nu kan zien.
Maar inmiddels is het bedrijf wat het netwerk heeft aangelegd failliet, zijn er wat problemen met het netwerk en hebben de huurders in het bedrijfsverzamelgebouw andere wensen gekregen.
Maar inmiddels is het bedrijf wat het netwerk heeft aangelegd failliet, zijn er wat problemen met het netwerk en hebben de huurders in het bedrijfsverzamelgebouw andere wensen gekregen.
- We hebben al een paar keer gezien dat er een apparaat met een DHCP server aangesloten wordt op het netwerk. Dit zorgt ervoor dat Windows computers over de zeik gaan (OSX heeft er blijkbaar niet zo'n problemen mee).
- Sommige huurders willen een NAS of netwerkprinter aansluiten. En die natuurlijk niet beschikbaar maken voor de rest van de huurders.