LED-verlichting voor in keuken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
In mijn huurhuis heb ik weinig licht in de keuken.
Nu heb ik het idee om onder mijn keukenkastjes (boven) een strip op op te hangen met tape:
- 1m LED strip koud-wit
- Hoekprofiel

Ik mag niet boren in de kastjes, als ik eruit ga dan moet het immers weer terug zijn in goede staat. ;)
Heb iets gevonden over 3M tape, die schijnt wel goed te zijn.

Kan ik hiermee het profiel vastplakken? Zijn er ook alternatieven?
De kabels zou ik dan achter de ijskant kunnen laten lopen en ik kan hem dan draadloos aanzetten. :)

Ook vind ik de LED-strips van IKEA mooi, maar die zijn helaas niet draadloos/vrij duur.
Philips strips zijn vrij duur.

Thanks!

[ Voor 8% gewijzigd door HollowGamer op 29-01-2018 21:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Let erop dat dit gewoon dezelfde Chinese kwaliteit is die je veel goedkoper op banggood.com, ebay.nl en aliexpress.com kunt vinden. Het grootste bewijs daarvan is het zinnetje in de video: "Tevens ontvangt u per e-mail een Nederlandse instructie". Ook die profielen, zeker die van 1 meter.

Wat montage betreft: Het grootste probleem van de keuken is vet. Dat plakt erg slecht. Dus heel goed ontvetten. Maar als je ze uit het zicht monteert, mag daar toch wel een klein schroefje in voor de stevigheid? Of ben je bang dat je daarmee de keuken echt beschadigt (c.q., ziet ie er nog superstrak uit)?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:09
Je kan ook in de kastjes boren en de lampen ophangen, en als je het huis uitgaat de lampen laten zitten. Er zitten dan geen loze gaten in de kastjes waar de verhuurder over kan klagen. De verhuurder weet na een paar jaar echt niet meer of die lampjes bij aanvang van het verhuren er al in zaten of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurf_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-08 22:58
Mocht je de kleefkracht van de strip willen vergroten kun je ook dubbelzijdig tapijtband gebruiken. Bijknippen en op de bestaande plakstrip plakken en je krijgt het niet meer los zonder de strip bijna doormidden te trekken.
Verder ontvetten is het allerbelangrijkste, koop bij de Zeeman Dasty ontvetter, dat werkt echt heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-08 20:10
Je dubbelzijdig tape moet niet té goed plakken
Keukenkastjes zijn veelal gemaakt van melamine, dat wil je niet kapot maken (gat in het spaanplaat) wanneer je de strip er weer af wilt hebben :P