Toon posts:

5 pc's op 1 hub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende situatie:

benedenverdieping:

studeerkamer van m'n vader loopt een utp kabel naar de meterkast

Keuken: Loopt ook een utp kabel naar de meterkast

1e etage:

Zusjes kamer: Loopt ook een utp-kabel naar de meterkast

Zolder: (isj mijn hok) loopt ook een kabel naar de meterkast.

Ik zat dus te denken om in de meterkast een hubje neer te zetten (4 poorts)

Maar papa, keuken en zusje hebben maar 1 pc, maar ik een stuk of 3, was dan verstandig te doen, 3 utpkabels naar beneden trekken tot in de meterkast, of 1 kabel en boven nog een hub neer zetten.

En welke kabels moeten dan allemaal crossed zijn, alleen die van hub naar hub? of ook van server naar hub?

En als je maar 1 hub hebt, moeten er dan cross cables in zitten? of alleen maar straight kabels?

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Allemaal straight..
wat je ook kunt doen:
Jouw 3 pc's met erlkaar verbinden met coax ofzo. en dan een van de pc's naar beneden laten lopen. Heb je genoed aan 1 hub..
Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 09:39 schreef DeX het volgende:
Allemaal straight..
wat je ook kunt doen:
Jouw 3 pc's met erlkaar verbinden met coax ofzo. en dan een van de pc's naar beneden laten lopen. Heb je genoed aan 1 hub..
Suc6
Ik denk dat ik in meterkast een 4 poorts hub neerzet 1xpapa+1xkeuken + 1xzusje + 1xuplink naar 4poorts hub op mijn zolder, zodat ik op zolder 3 pc's aan kan sluiten. Dan moet alleen de kabel van hubzolder------>hubmeterkast gecrossed te zijn.

Correct me if i'm wrong...

Verwijderd

Je kunt ook een Hub nemen met een Uplink erin

Dan hoef je boven naar meterkast geen cross te leggen, dat doe je met de uplink switchbutton op je zolder hub.
Ik gebruik NetGear hubs, die zijn wel iets duurder, maar er zijn zoveel goeie goedkopere

Neem er iig geen met een ventilator in het kastje, dan loopt dat ding vol stof of er zit iets tegenaan gepresst, dan zegt dat hubje: Zoek jij het zelluf maar uut!

Gewoon een degelijke nemen. Trouwens; switches kosten tegenwoordig net zoveel en hebben betere results...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Op vrijdag 13 juli 2001 09:42 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

Ik denk dat ik in meterkast een 4 poorts hub neerzet 1xpapa+1xkeuken + 1xzusje + 1xuplink naar 4poorts hub op mijn zolder, zodat ik op zolder 3 pc's aan kan sluiten. Dan moet alleen de kabel van hubzolder------>hubmeterkast gecrossed te zijn.

Correct me if i'm wrong...
Dit zou ik ook doen.

BTW, als je het al weet, waarom vraag je het dan ?? :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op vrijdag 13 juli 2001 09:47 schreef Mad_Cookie het volgende:
Je kunt ook een Hub nemen met een Uplink erin

Dan hoef je boven naar meterkast geen cross te leggen, dat doe je met de uplink switchbutton op je zolder hub.
Ik gebruik NetGear hubs, die zijn wel iets duurder, maar er zijn zoveel goeie goedkopere

Neem er iig geen met een ventilator in het kastje, dan loopt dat ding vol stof of er zit iets tegenaan gepresst, dan zegt dat hubje: Zoek jij het zelluf maar uut!

Gewoon een degelijke nemen. Trouwens; switches kosten tegenwoordig net zoveel en hebben betere results...
Klopt.. Als je nog een Hub/switch kan en wil betalen zou ik dat doen.
offtopic:
Wat moet een pc in een keuken? zeker om recepten op te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 09:48 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Dit zou ik ook doen.

BTW, als je het al weet, waarom vraag je het dan ?? :)
Stel je voor dat je in 1 x zegt, dikke kneus, lelijke arjo_kamp trap daar niet in, heb ik ook gedaan, werkt voor geen meter, of dat er een andere makkelijkere oplossing is.

Dus als er een uplink poort op de hub zit, hoef je kabel niet te crossen?

als ik het goed begrijp... tzal wel..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 09:51 schreef DeX het volgende:

[..]

Klopt.. Als je nog een Hub/switch kan en wil betalen zou ik dat doen.
offtopic:
Wat moet een pc in een keuken? zeker om recepten op te zoeken.
Kheb hier op de zaak nog een superstackje van 3com liggen 10/100 managable switch, of is dat maybe een beetje overkill voor thuis :P >:)
Pc in keuken voor andere broertje en zusje om te internetten (onder toezicht ofcourse), tis familie van mij he..... als je die op zo'n jonge leeftijd een pc op de kamer zet.... kan niet goed komen...
Pagina: 1