Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:47

Towser

ondertitel

Topicstarter
Beste medetweakers,

Sinds afgelopen week heb ik een voor mij onbekend probleem met het scherm van mijn 5 maand oude Wileyfox Swift 2x.
Van het een op het andere moment is de rechter bovenhoek van mijn scherm raar gaan doen, zoals te zien op onderstaande foto. Het scherm is in de foto bewust wit gemaakt, de telefoon werkt voor de rest nog, al kijkt het niet zo prettig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tZoTnGazcNpTtpiVNpKeMp0S/full.jpg

Ik dacht in eerste instantie dat het lcd zelf wellicht gebroken was en het glas niet, maar daar is niets van te zien. Ook direct onder een lamp met het scherm uit kan ik niets waarnemen dat lijkt op een gebarsten lcd. Daarnaast is de telefoon niet gevallen of iets dergelijks.

Vervolgens heeft het probleem zich in de afgelopen dagen uitgebreid naar ongeveer de helft van het scherm, met een soort 'druipers' van lichtere pixels naar onderen toe en een wolk-achtig effect naar links toe zoals te zien op de foto:

Wileyfox - Gehele Scherm

Door het vlekkerige effect dacht ik ook aan vocht, heb naar de effecten van vocht onder het scherm gezocht op google, maar vochtschade lijkt er toch net anders uit te zien heb ik het idee. Bij mijn weten is hij verder ook niet nat geweest.

Nu vraag ik mij af of iemand van jullie enig idee heeft hoe dit zou kunnen komen en of dat het mogelijk onder de garantie valt of niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Vraag het Wileyfox zelf even, antwoorden zeer snel en kunnen je vast helpen. En anders uiteraard het bedrijf waar het toestel is gekocht.

Ik herken het niet in ieder geval.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Towser dit ziet er niet uit als iets wat je zelf kan repareren. Ik kan je dus aanraden om een RMA aan te vragen bij je winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:47

Towser

ondertitel

Topicstarter
Bedankt voor jullie feedback, ik ga Wileyfox contacteren.

Zijn jullie het met me eens dat het er niet uitziet als val- of vochtschade?

Ik heb nog even een foto gemaakt om aan te tonen dat het scherm op zich wel werkt, wat volgens mij niet zou zijn als hij gebroken is:

Wileyfox - Lockscreen

[ Voor 47% gewijzigd door Towser op 29-01-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Towser schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:40:
Zijn jullie het met me eens dat het er niet uitziet als val- of vochtschade?
Het ziet er niet uit als val-schade, maar het lijkt wel heel erg op vochtschade. Of dat ook zo is zal bij de RMA er wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10
Dit lijkt inderdaad op vochtschade tussen de verschillende lagen van het LCD.
Soms kan dit weer wegtrekken na een tijdje drogen, maar meestal blijf je het zien.
Pagina: 1