• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-11 14:31

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Beste medeTweakers,

Na anderhalfjaar dienst is mijn Galaxy S6 langzamerhand aan vervanging toe.
De accu, opslagruimte, en de toestelgrootte zijn de hoofdredenen hiervoor.

Qua snelheid ben verder ik erg tevreden over dit toestel, ook is de camera erg goed.

Wat is je budget?
+- € 500

Mijn eisen/wensen
Ik ben een beetje opzoek naar een allround toestel.
- Vlotte telefoon met genoeg opslagruimte. (Voorkeur 64gb of meer)
- De camera moet net als de Galaxy S6 erg goed zijn.
- Ik wil graag een accu die (bijna) 2 dagen mee kan. Vooral omdat de accu na verloop der tijd minder wordt.
- Android

Wat heb je zelf al gevonden?
De Galaxy S8 vind ik interessant qua specs, maar echt te groot. De iPhone 7 vind ik erg fijn van formaat. De S6 is net wat te breed waardoor ik last krijg van mijn handen.
Het blijft een lastige zoektocht. De laatste tijd moet alles groter, maar dat hoeft van mijn niet :P

Er worden binnenkort nieuwe devices gepresenteerd, misschien dat ik daar beter op kan wachten (suggesties voor nieuwe toestellen?)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@NickvB je geeft nu twee toestellen welke niet voldoen. Heb je toevallig ook toestellen gevonden die wel voldoen? Het is binnen de ATT sectie namelijk de bedoeling om ook wat eigen opties te presenteren.

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:12:
@NickvB je geeft nu twee toestellen welke niet voldoen. Heb je toevallig ook toestellen gevonden die wel voldoen? Het is binnen de ATT sectie namelijk de bedoeling om ook wat eigen opties te presenteren.
Inpricipe ben ik op zoek naar iets zoals de iPhone 7. Ik ben echter geen fan van IOS. Vandaar dat ik ook hier om advies vraag. De meesten telefoons zijn net te groot met 5+ inch, bijvoorbeeld de OnePlus 5T, die verder wel een mooi toestel is.

• rens-br

rens-br

@NickvB staar je niet blind op het schermformaat. De S8 is bijvoorbeeld smaller dan de S6, maar heeft wel een veel groter scherm. Ga je in de Pricewatch kijken naar telefoons met een maximale breedte van 70mm dan komt er van alles te voorschijn. Waarbij de S8 er wel uitspringt. De pricewatch: Sony Xperia XZ1 Compact Zwart is ook nog een goede optie en met zijn 4,6" scherm ook vrij compact.

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:17

sjaool

Every life should have 9 cats

Loop een telefoonwinkel binnen. Dan kun je ze even vasthouden. De S8 lijkt misschien groot maar is dat zeker niet. Het 5.8 inch grote scherm is mogelijk omdat het toestel praktisch geen bezels heeft. Het is vooral een slank toestel met een lang scherm.

"When you grow up your heart dies"

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Lijkt me handig als je een mediamarkt of andere telefoonzaak bezoekt om de toestellen te testen op hoe ze kwa grootte vallen.
Daarna kan je de ts uitbreiden met opties.

Liefhebber van Tweakers

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

One Plus 5T

Xiaomi Mi mix 2

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Max043
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:11
Waar je dan ook ff mee moet opletten als je de Xiaomi mi mix 2 gaat kopen; met je abonnement ivm dat ie niet zoveel netwerken kan hendelen..

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
sjaool schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:34:
Loop een telefoonwinkel binnen. Dan kun je ze even vasthouden. De S8 lijkt misschien groot maar is dat zeker niet. Het 5.8 inch grote scherm is mogelijk omdat het toestel praktisch geen bezels heeft. Het is vooral een slank toestel met een lang scherm.
Dat zal ik zeker nog een keer doen, het toestel is vooral hoog. Ik bedien het toestel graag met mijn duimen en dan wordt het iets lastiger denk ik :P

Verder vind ik de S8 wel heel gaaf. Heeft iemand van jullie ervaring met dit toestel qua accuduur in de praktijk?

• rens-br

rens-br

NickvB schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:29:
Heeft iemand van jullie ervaring met dit toestel qua accuduur in de praktijk?
Voor ervaringen in de praktijk hebben we voor bijna elk toestel de zogenoemde 'Ervaringen & Discussie' topics. Spit het eens door zou ik zeggen: [Samsung Galaxy S8-serie] Ervaringen & Discussie. :)

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Dit zijn smartphones met de beste cameras voor 500 euro.
table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
[tr]
[td bgcolor=#ededed align=center]#[/td]
[td bgcolor=#ededed]Product[/td]
[td bgcolor=#ededed]Prijs[/td]
[td bgcolor=#ededed]Subtotaal[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td]
[td bgcolor=#fafafa]OnePlus 5T (6GB RAM, 64GB opslag) Zwart[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 499,-[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 499,-[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Samsung Galaxy A8 (2018) Zwart[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 475,-[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 475,-[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Sony Xperia XZ1 Compact Zilver[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 441,95[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 441,95[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#ededed colspan=2]Bekijk collectie
Importeer producten[/td]
[td bgcolor=#ededed]Totaal[/td]
[td bgcolor=#ededed]€ 1.415,95[/td]
[/tr]
[/table
koop er een micro SD kaartje bij en klaar.

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-11 11:15
Je zou ook eens kunnen kijken naar de Motorola Moto G5S Plus of de Motorola Moto G5 Plus.
Beide zijn midrangers maar voldoen naar mijn mening prima aan je wensten. De G5S Plus heeft een 5,5 inch scherm en de G5 Plus een 5,2 inch scherm. Al moet je eerder kijken naar de afmeting van de telefoon in het algemeen en niet alleen naar het scherm.

Zelf ben ik overgestapt van high end toestellen naar de Moto G5 Plus en het toestel voldoet qua performance meer dan ik had verwacht. Wel heeft het maar 32 GB opslag maar dat kun je uitbreiden door een SD kaart, het past immers ruimschoots binnen je budget.

De reden waarom ik ben overgestapt naar midrangers is dat een telefoon maximaal twee jaar mee gaat, het is makkelijker om een midranger te vervangen dan een dure telefoon.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
NickvB schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 13:29:
[...]

Dat zal ik zeker nog een keer doen, het toestel is vooral hoog. Ik bedien het toestel graag met mijn duimen en dan wordt het iets lastiger denk ik :P

Verder vind ik de S8 wel heel gaaf. Heeft iemand van jullie ervaring met dit toestel qua accuduur in de praktijk?
Ik heb een Samsung Galaxy S8 en ben verrassend tevreden na vijf jaar Apple iPhone. Accu duur ligt er helemaal aan wat je met de telefoon doet, is dus lastig te zeggen. Ik doe er ruim een dag mee en gebruik hem best veel. Tevens is de Samsung Galaxy S8 al verschillende keren voorbij gekomen voor € 305,50 t/m € 400,00 op n.pepper.com (Zelf voor € 305,50 kunnen kopen inclusief 1 maand abonnement).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• NickvB

NickvB

Web/App Developer

Topicstarter
Ik heb de Galaxy S8 afgelopen maandag even goed getest bij de Mediamarkt.

Hij is inderdaad smaller, dat hebben ze goed gedaan, hij valt nu lekker in de hand. Wat mij wel opviel was dat het toestel vrij hoog is, ik kom moeilijk met mijn duim bij de notificatiebalk bovenin het scherm. Kwestie van gewenning?

Ik maakte nog even gauw een foto maar dat doet die dus vrij goed, alles zag er met de felle lampen/schermen in de omgeving gewoon goed uit :)

Nu even kijken of ik een goede deal kan vinden want ik vind hem toch wel heel gaaf, het scherm alleen al.
Pagina: 1