Ebay Steam key gekocht, of toch niet.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:14
Heb net via Ebay en Paypal een Steam key gekocht en er stinkt behoorlijk wat aan het zaakje.

Toevallig is mijn Firefox een paar uur daarvoor compleet gecrashed en had ik al mijn instellingen/add on etc verloren.
Is niet perse noodzakelijk om te weten maar heeft iets te maken met mijn duitse kennis en vertalen.

Anyhoe, wilde dus een They Are Billions key kopen via Ebay(.de). Goedkoopste was 12.99 en dacht kk, dat is prima te doen.
Betaald via Paypal en verwacht mijn key in de mail, wat blijkt nu ik krijg een login voor een steam account en info om het te koppelen aan en of gebruiken van family sharing.

Nu lees ik de advertentie nog eens en er staat het volgende "They Are Billions STEAM Account PC Download, kein Key/Code"
Redelijk wtf momentje en wil/heb het volgende doen/gedaan.

1. Paypal koop annuleren (nooit gedaan geen idee waar ik moet zijn) helaas het is van Ebay en ik ga / kastje / muur / heb email geschreven naar Ebay (account verkopen van steam is illegaal)
2. Verkoper aangesproken dat dit niet door de beugel kan en de koop wil ontbinden en anders de volgende partijen ga inschakelen (Steam/Ebay/PayPal)
3. *knip* Normaal reageren mag ook wel.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 29-01-2018 20:09 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Beste antwoord (via Bad Brains op 27-02-2018 09:51)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Je kan vanuit eBay vaak ook op een officiële manier de transactie annuleren of het aankaarten bij de verkoper. Heb je hier al reactie op? PayPal is behoorlijk koper-minded dus dat voordeel heb je, en de verkoper heeft een op z'n minst zeer shady businessmodel. Ik zou het eerst even met de verkoper proberen te regelen, en anders zou ik vanuit PayPal de transactie terugtrekken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:56
Ik zou die 12,99 als leergeld zien, want als het letterlijk in de advertentie staat en jij ziet het pas nadat je betaald hebt..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35
Je hebt geen key gekocht, maar toegang tot het steam account. Dit account kun je gebruiken via family share. Zeer handig van de verkoper, want hij kan een 20 euro kostende game meerdere keren verkopen. Dikke winst voor hem en voor jou een dure les, want je moet straks ook nog een game kopen van 20.

In paypal account kun je een claim indienen, maar ik vraag me af of je geld terug krijgt. Je hebt namelijk geleverd gekregen wat er in de advertentie staat.

[ Voor 25% gewijzigd door grote_oever op 29-01-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Letterlijke email header van verkoper.
"They Are Billions Steam Account - Ihre eBay Bestellung"

Staat ook bij de verkoop, en helaas is mijn duits niet zo slecht dat ik dat niet begrijp en dus redelijk fu#$ed up.

https://support.steampowe...ef=7496-ROJC-3719&l=dutch

Can I buy or sell my Steam account?

Steam accounts cannot be bought or sold.
What happens if my Steam account is found to be bought or sold?

If a Steam account is found to be purchased or sold, the account may be locked permanently. Please refer to the Suspended Steam Account article for more information on account restrictions.

[ Voor 20% gewijzigd door Bad Brains op 29-01-2018 20:07 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Nee, je koopt ook geen account. Je mag van een account gebruik maken via family share:

http://store.steampowered...ion/familysharing?l=dutch

Nadeel is wel dat de game maar één keer gestart mag zijn. Daarnaast heeft de verkoper altijd het recht om de sharing te stoppen. Om hem vervolgens nogmaals te verkopen.

[ Voor 36% gewijzigd door grote_oever op 29-01-2018 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
grote_oever schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:05:
Nee, je koopt ook geen account. Je mag van een account gebruik maken via family share:
Uhm, ik ben geen familie. Dus ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:56
Bad Brains schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:04:
Letterlijke email header van verkoper.
"They Are Billions Steam Account - Ihre eBay Bestellung"

Staat ook bij de verkoop, en helaas is mijn duits niet zo slecht dat ik dat niet begrijp en dus redelijk fu#$ed up.

https://support.steampowe...ef=7496-ROJC-3719&l=dutch

Can I buy or sell my Steam account?

Steam accounts cannot be bought or sold.
What happens if my Steam account is found to be bought or sold?

If a Steam account is found to be purchased or sold, the account may be locked permanently. Please refer to the Suspended Steam Account article for more information on account restrictions.
Voor jou is dat niet relevant. Althans, wat je gekregen hebt zal wel gebanned worden, maar verder is dit het 'probleem' van de verkoper.

Het klinkt misschien een beetje bot, maar de verkoper heeft geleverd wat hij aanbiedt. Dat dat volgens Steam niet de bedoeling is staat daar verder buiten. Hoe je het ook went of keert, jij hebt niet goed (genoeg) gelezen.

Verder begrijp ik niet zo goed wat je nu wil bereiken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grote_oever
Family share is een term. Je kan ook toegang krijgen tot andere account, mits het valt binnen de regio. Je hoeft dus geen family te zijn. Lees mijn link even en met name het laatste stukje.

Nog een stukje: https://support.steampowe...-5731#whatisfamilysharing

Of meer info op family share community: http://steamcommunity.com/groups/familysharing/discussions

[ Voor 35% gewijzigd door grote_oever op 29-01-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Wat wil je met dit topic bereiken? Ik zie dit topic nu meer als een rant dan een discussie/vraag. Wat zijn bijv. je concrete vragen, waar wij je bij kunnen helpen?

Op dit moment voel ik er vrij veel voor om dit topic te sluiten, maar wacht daar nog even mee.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Je kan vanuit eBay vaak ook op een officiële manier de transactie annuleren of het aankaarten bij de verkoper. Heb je hier al reactie op? PayPal is behoorlijk koper-minded dus dat voordeel heb je, en de verkoper heeft een op z'n minst zeer shady businessmodel. Ik zou het eerst even met de verkoper proberen te regelen, en anders zou ik vanuit PayPal de transactie terugtrekken.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
MsG schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:16:
Probeer nu via Ebay met de verkoper contact te zoeken en dat heeft tot nu toe geresulteerd in "snap geen engels kan je het in het duits doen". Heb inmiddles de google translate link terug gestuurd inc de steam regulering omtrend verkopen van accounts.

Dit staat er namelijk in zijn verkoop email
1. Steam starten und die oben genannten Daten zum Log-In eingeben
2. Die schnellste Methode um Admin vom Account zu werden, bitte folgende Schritte ausführen:
- Im Client rechts oben auf den Account Namen klicken; Account Details aufrufen
- Unter Kontaktinformationen Ihre Handynummer eingeben und verifizieren
- Wenn gewünscht, können Sie nun die eMail Adresse ändern, um die danach die
Handy Nummer zu entfernen. So kann man den Account nur per eMail administrieren.

Sie können keine Handynummer hinterlegen?
Bitte beachten, das SteamGuard Codes nur 5 bis 10 Minuten gültig sind!
- Auf diese eMail in unseren Geschäftszeiten von
13 bis 15 und 18 bis 00 Uhr antworten und uns kurz Bescheid geben
- Im Client links oben auf Steam -> Einstellungen -> EMail Adresse ändern; Code anfordern
- Wir antworten mit dem Code. Diesen eingeben und den Anweisungen folgen.

3. (Optional) Family Share einrichten, für Zugriff von einem anderen Steam Account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
Bad Brains schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:20:
[...]

Probeer nu via Ebay met de verkoper contact te zoeken en dat heeft tot nu toe geresulteerd in "snap geen engels kan je het in het duits doen". Heb inmiddles de google translate link terug gestuurd inc de steam regulering omtrend verkopen van accounts.

Dit staat er namelijk in zijn verkoop email

[...]
Volgens mij wil je het niet snappen. Lees nu mijn linkjes eens. Het stuk wat jij nu post is hoe je steam guard aanzet en hoe je family sharing opzet. Steam guard is vereist voor family sharing.

Ook geef ik aan hoe je geld eventueel terug kan vragen via paypall. Wat wil je nog meer?
MsG schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:16:
Is een optie om het via verkoper te doen, maar vermoed dat je geld niet via hem terug krijgt. Verkoper weet namelijk wel wat hij doet en weet ook wel wat hij verkoopt. Koper kan namelijk zorgen voor een VAC ban bij verkoper. Dus je zult alleen een account erbij krijgen met alleen "they are billions". En de verkoper heeft controle over de share, dus hij kan de share zo stoppen als hij wil.

[ Voor 47% gewijzigd door grote_oever op 29-01-2018 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik ben met @grote_oever
Ga naar je paypal account, en geef aan dat je niet gekregen hebt wat je verwacht
Willen ze meer 'duidelijkheid' geef je aan dat je 13€ betaalde voor toegang op een account.

Voor hetzelfde geld krijg je een gehackt account van steam, waar iemand niet vanaf weet.
( je hebt ook op dezelfde manier Netflix en Spotify accounts )

in het ergste geval ben je illegaal bezig ( al is het maar door toegang te nemen tot iemands account )

Ga naar je PPaccount en geef aan dat je een illegal key hebt gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
FreshMaker schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:31:

Ga naar je paypal account, en geef aan dat je niet gekregen hebt wat je verwacht
Willen ze meer 'duidelijkheid' geef je aan dat je 13€ betaalde voor toegang op een account.

Voor hetzelfde geld krijg je een gehackt account van steam, waar iemand niet vanaf weet.
( je hebt ook op dezelfde manier Netflix en Spotify accounts )
Inmiddels gedaan, zoals aangegeven nooit gedaan en voor minimale gebruikers redelijk verstopt.
Ik begrijp dat dit een dispuut opent (email gaat naar verkoper) en wordt er in de loop van de tijd een beslissing genomen van PP.

Heb het ook al aangekaart via Ebay, dit soort zaken moeten toch gewoon niet kunnen en Ebay heeft daar toch een verplichting bij.
Is het handig om Steam aan te schrijven en de account aan te melden/ip/ebayID?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zoals ik al aangaf, de kans dat het een gehackt account is, is aannemelijk
Waarom zou je zo'n risico lopen, door het op Ebay aan te bieden.

Ik weet niet of Steam hier iets tegen doet, maar ik zou het op prijs stellen als mijn account 'veilig' zou blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Bad Brains schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:48:
[...]

Heb het ook al aangekaart via Ebay, dit soort zaken moeten toch gewoon niet kunnen en Ebay heeft daar toch een verplichting bij.
Waarom zoek je dan op eBay naar een key als je vindt dat dit eigenlijk niet op eBay thuishoort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Droefsnoet schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:26:
[...]

Waarom zoek je dan op eBay naar een key als je vindt dat dit eigenlijk niet op eBay thuishoort?
Ik gok dat hij op zoek was naar een key op de grijze markt (gestolen, andere regio,...) die wel in je eigen Steam account geactiveerd kan worden. In plaats daarvan heeft hij per ongeluk toegang tot een account gekocht.

Belangrijke les: Koop enkel als je volledig begrijpt wat er verkocht wordt. Snap je de taal niet dan moet je het product ook niet kopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Droefsnoet schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:26:
[...]

Als je het verhaal had gelezen zie je dat het over een steam account gaat, waar ik dacht dat het om een steam key ging.

Het crashen van firefox was schijnbaar een update die al je addons etc verwijderd en alles opnieuw moet worden ingesteld.
Vond een map Old Firefox Data op de desktop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Tsurany schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Ik gok dat hij op zoek was naar een key op de grijze markt (gestolen, andere regio,...) die wel in je eigen Steam account geactiveerd kan worden. In plaats daarvan heeft hij per ongeluk toegang tot een account gekocht.
Dat snap ik wel, maar als je niet van louche praktijken houdt dan moet je ook geen keys gaan aanschaffen buiten Steam. Het klinkt nu alsof iemand die net op Tomorowland drugs heeft gekocht, gaat klagen dat er drugs wordt gedeald, want ja dat mag niet eh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Droefsnoet schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:42:
[...]

Dat snap ik wel, maar als je niet van louche praktijken houdt dan moet je ook geen keys gaan aanschaffen buiten Steam. Het klinkt nu alsof iemand die net op Tomorowland drugs heeft gekocht, gaat klagen dat er drugs wordt gedeald, want ja dat mag niet eh.
Want het kopen van steamkeys buiten steam om is per definitie illegaal, over aan de drugs gesproken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bad Brains schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:45:
[...]

Want het kopen van steamkeys buiten steam om is per definitie illegaal, over aan de drugs gesproken.....
Niet per definitie illegaal, maar een key niet kopen via een officiële reseller wijst wel die kant op, natuurlijk.
Als ik op marktplaats een iPhone koop voor de helft van de nieuwprijs is dat niet per definite legaal, maar de kans is natuurlijk groot dat het heling betreft.

TS koopt niet op eBay vanwege de goede klantenservice van onbekende verkopers ;)
Als de TS gewoon via een 100% zeker legale manier aan z'n key wilde komen had-ie dit ook bij een 100% legale bron gedaan.

Ontopic:
De verkoper heeft gewoon geleverd wat hij verkocht.
Zoals gezegd, zie het als leergeld en volgende keer geen producten kopen in een taal die je niet 100% machtig bent :)

[ Voor 22% gewijzigd door anandus op 31-01-2018 12:55 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Bad Brains schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:45:
[...]

Drugs is niet echt een goede vergelijking. Maar je kan het vergelijken met een fiets kopen van een junk voor €10 op het centraal station. Dan moet je niet verbaasd zijn als die fiets gestolen blijkt te zijn.

Bij keys die door derden voor een flink lagere prijs worden verkocht, wordt er altijd iemand genaaid.
Meestal is dat de maker van het spel (in dit geval een kleine indy studio). Bijvoorbeeld omdat de keys zijn gekocht met een gestolen creditcard waarvan het geld wordt teruggeboekt.
In dit geval ben jij genaaid omdat je de advertentie niet goed hebt gelezen. Eigen schuld, dikke bult denk ik.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
*knip* Reageer op de discussie of reageer helemaal niet. Op de man reageren doen we sowieso niet hier.

[ Voor 90% gewijzigd door Yorinn op 31-01-2018 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, niet helemaal een netjes product van de verkoper.
Gewoon de paypal claim afwachten. Als de koper in het gelijk wordt gesteld is er voor de verkoper ook niets aan de hand, het heeft hem buiten tijd ook niets gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Voor diegene die het nog interessant vindt om te weten wat er nu uiteindelijk is gebeurd.
Dear H.P.,

We've completed our review and decided this case in your favor.
bla/meer/tekst.
Ze hebben dus toch wel geluisterd naar het verkopen van accounts.
Stond niet expliciet in de mail maar was wel de hoofdmoot van het bezwaar.

Klaar, beter lezen en kijken wat je nou echt koopt is mijn les.
Of de verkoper een les krijgt, denk het niet hoewel Ebay wel in zijn verkoop voorwaardes dingen hierover heeft staan als ongewenst. (verkopen digitale items / niet keys)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Heb je die e-mail nu gekregen van Ebay of PayPal? En als ik het goed begrijp krijg je je geld dus terug?

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:49
RocketKoen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:54:
[...]

Drugs is niet echt een goede vergelijking. Maar je kan het vergelijken met een fiets kopen van een junk voor €10 op het centraal station. Dan moet je niet verbaasd zijn als die fiets gestolen blijkt te zijn.

Bij keys die door derden voor een flink lagere prijs worden verkocht, wordt er altijd iemand genaaid.
Meestal is dat de maker van het spel (in dit geval een kleine indy studio). Bijvoorbeeld omdat de keys zijn gekocht met een gestolen creditcard waarvan het geld wordt teruggeboekt.
In dit geval ben jij genaaid omdat je de advertentie niet goed hebt gelezen. Eigen schuld, dikke bult denk ik.
En hoe zit het dan met games in de Budget bak? Daar liggen ook vaak genoeg games voor 5 a 10 euro. Terwijl Stream er dood leuk nog 50 voor vraagt. Of humble deal.

Ja er kan wat mis mee zijn met de Keys. Maar kan ook prima in orde zijn. Ik vind het altijd jammer dat mensen hier gelijk de grond in worden getrapt als ze kopen bij niet officiële resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
ThisGuy schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:16:
Heb je die e-mail nu gekregen van Ebay of PayPal? En als ik het goed begrijp krijg je je geld dus terug?
Paypal klopt, krijg mijn centjes retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Bad Brains schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 11:03:
[...]

Paypal klopt, krijg mijn centjes retour.
Mooi. Paypal heeft mij ook een keer geholpen toen ik een inschrijving bij een bedrijf had gedaan voor huurwoningen na een bezichtiging, en vervolgens toen ik me had ingeschreven gaven ze de woning aan iemand anders. Al vlug kwam ik erachter dat ze dit bij meerdere personen deden, en toen heb ik via paypal een terugvordering van het geld aangevraagd.

Het duurde toen wel langer, het bedrijf kreeg namelijk de kans om te reageren op deze kwestie. Toen ze dit na 2 weken niet gedaan hadden, kreeg ik mijn geld terug en heb ik er nooit meer iets over gehoord. Wat dit betreft is Paypal top.

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Pagina: 1