Auto versterker en speakers thuis inbouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1035127

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo,
Ik heb net een versterker en 2 speakers gekregen van iemand. Deze zijn bedoelt voor een 12 volt aansluiting in een auto. Nu zei een vriend van mij dat ik deze speakers ook binnenhuis kan aansluiten als ik een 12V stekker haal bij de onderdelen winkel.
Ik weet niet hoeveel amperage die stekker moet hebben.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen en waar ik mee moet uitkijken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
JBL GTO 504
2X JBL Indice 00

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op dit moment nog niks geprobeerd, heb geen zin om de versterker en speakers te slopen.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:00

KDL

Je pakt gewoon een 12V adapter die je thuis al hebt liggen... (van een oude modem ofzo) knippen en checken wat + en - is.
Mocht het maar 1Ampere zijn, dan doe je de versterker niet te hard, gaat al hard genoeg. Vanaf 2A al geen probleem meer btw.
speakers en audiobron aansluiten en lekker spelen...
Later als je groot bent kun je dit ook in de mancave gebruiken, lekker stoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:14
Gewoon een oude pc voeding voor gebruiken. Dat werkt ook prima en je hebt dan een stuk meer ampere dan een simpele 12V adapter van een modem oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14
Het kan misschien, maar je kan er dan niet hard mee spelen. Sterker nog, je kan je afvragen of die amp idle al niet meer dan 1A nodig heeft. Een computer voeding is vaak ook cheap verkrijgbaar en kan wel wat meer leveren op zn 12V lijn.

Verder moeten speakers wel ergens ingebouwd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
KDL schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:43:
Je pakt gewoon een 12V adapter die je thuis al hebt liggen... (van een oude modem ofzo) knippen en checken wat + en - is.
Mocht het maar 1Ampere zijn, dan doe je de versterker niet te hard, gaat al hard genoeg. Vanaf 2A al geen probleem meer btw.
speakers en audiobron aansluiten en lekker spelen...
Later als je groot bent kun je dit ook in de mancave gebruiken, lekker stoer
Ik heb een 12V6A stekker van een Laptop gevonden. Dankjewel voor je antwoord.

P.S. ben op zich al groot, hoop niet nog groter te worden _O- . En die mancave, ik hoop dat die er ooit komt als ik het kan permitteren om een huis te kopen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wil je dat ding in alle glorie gebruiken, zal je richting de 20-25amp moeten gaan, of als je tri-bridge (2x front + sub) zou je met 10a al ruim genoeg hebben.

Maar op matige volume kan je makkelijk 5-6a max gebruiken, volgens mij heeft er recent nog iemand op 1 van de tweakblogs gewerkt met 2x 12V AC adapters (dacht ik) in serie, mogelijk kan je kijken waar die ze vandaan heeft, zie leveren ruim voldoende.

Maar zorg ook voor beetje degelijke behuizing voor je speakers, in een auto doet een deur daarvoor het werk, los die dingen neerleggen zal niet het gewenste geluid opleveren.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 29-01-2018 19:55 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iedereen heel erg bedankt. Ik ga wat proberen, hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 1035127 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:52:
[...]

Ik heb een 12V6A stekker van een Laptop gevonden. Dankjewel voor je antwoord.

P.S. ben op zich al groot, hoop niet nog groter te worden _O- . En die mancave, ik hoop dat die er ooit komt als ik het kan permitteren om een huis te kopen.......
Weet je zeker dat het 12V is en niet 19V? 12volt voor een laptop is volgens mij vrij uitzonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fairy schreef op maandag 29 januari 2018 @ 20:22:
[...]

Weet je zeker dat het 12V is en niet 19V? 12volt voor een laptop is volgens mij vrij uitzonderlijk.
Het is een instelbare stekker tussen 12 en 22 volt
www.trust.com/16173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Heb ook al jaren een DELL voeding op een autoradio hangen, hij zeikt nooit en is toch 18,5 volt die erin gaan.
Pagina: 1