Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
het gene wat ik kan uitsluiten is de voeding, videokaart, CPU, en cmos-batterij dit weet ik omdat de videokaart werkt gewoon in een ander pc zelfde geldt voor de cmos-batterij, de cpu is ook niet e dader sinds die afentoe wel door start met heel wat geluk. de voeding is het niet omdat de fans en zo gaan draaien.

dingen die me wel opvallen zijn is dat het toetsenbord niet oplicht en het scherm zegt no signaal als die niet door start maar de keren dat die wel doorstart dan piept die zoals gewoonlijke en licht het toetsenbord op en heb ik gewoon beeld.

nou hoop ik niet dat het moederboard is of het werkgeheugen. maar als dat wel zo is dan zij het zo

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-11 22:47
Wat voor systeem heb je? Hoe oud zijn de onderdelen? Heb je onboard je beeldscherm aangesloten en gekeken wat dit deed? Als je probeerd de RAM reepjes 1 bij 1 erin te doen en een paar keer opstart, wat doet dit? Als het ergens daar in zit ga je het normaal op die manier vinden.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Inderdaad, lijstje met onderdelen. We kunnen hier niet raden wat je hebt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:27

Nemesizz

Untouchable

de voeding is het niet omdat de fans en zo gaan draaien
Een ventilator kan al draaien op 5V, of 6V, ook wel op 9V, maar meer belangrijke onderdelen (CPU, GPU) worden niet vrolijk als ze niet de juiste voltages krijgen.

Dus dat de ventilators draaien zegt absoluut helemaal niks over de gezondheid van je voeding (behalve dan dat die niet helemaal is doorgebrand bij wijze van spreken...).

Heb zelf zat brakke voedingen gezien waarmee een systeem niet meer te starten is, maar de fans wel draaien.

Dus, je zult toch de voeding moeten wisselen om te testen (uitwisselen met een ander systeem).

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz: voeding heb ik getest en werkt als een zonnentje heb zelf en ander voeding er in gedaan maar zelfde resultaat

Kadardar: ik verwachte zelf dat die zou gaan piepen zonder strips, maar wonder boven wonder precies het zelfde als met stripjes.

Nat-Water & Kadardar: ja de specs gaan lastig worden sinds dit niet mijn eigen pc is maar van een collega het enige wat ik wel zeker weet is de videokaart. dat is een club g-force 6600 gt (teminste dat staat er op dan) de rest heb ik geen idee van.

edit1: heb mijn collega gevraagt of hij een lijst heeft met specs maar je gokt het al nope heeft die niet 7(8)7
edit2: heb het opslag geheugen los gehaald maar komt op hetzelfde neer, fans gaan draaien maar verder gebeurt er niks

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 09:09 ]

• Renzema
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-03 20:45
Is het een nieuwe build?

Heeft hij er kort geleden wat aan verandert?

hoeveel ram "bankjes" zitten erin?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:32
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:27:
Nemesizz: voeding heb ik getest en werkt als een zonnentje heb zelf en ander voeding er in gedaan maar zelfde resultaat

Kadardar: ik verwachte zelf dat die zou gaan piepen zonder strips, maar wonder boven wonder precies het zelfde als met stripjes.

Nat-Water & Kadardar: ja de specs gaan lastig worden sinds dit niet mijn eigen pc is maar van een collega het enige wat ik wel zeker weet is de videokaart. dat is een club g-force 6600 gt (teminste dat staat er op dan) de rest heb ik geen idee van.

edit1: heb mijn collega gevraagt of hij een lijst heeft met specs maar je gokt het al nope heeft die niet 7(8)7
edit2: heb het opslag geheugen los gehaald maar komt op hetzelfde neer, fans gaan draaien maar verder gebeurt er niks
Als het een build is met een 6600gt dan zouden het heel goed de condensatoren op het moederbord zijn gezien de 6600 serie al uit 2004 stamt.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-11 13:00

Esumontere

Floep, banaan.

• Kadardar
Zonder specs en dergelijke gaat het heel erg moelijk worden als de ram bankjes heb getest kunnen we dat min of meer uitsluiten voor zover het mogelijk is. Het kan een een voeding probleem zijn, kan een moederbord probleem zijn.

Als ik ervan uit mag gaan dat er nooit iets vervangen is de gt6600 het nieuwste was of 1 serie daarvoor hebben we echt wel over en oud bakbeest van 12 jaar of ouder. Dikke kans dat het dan voeding of moederbord blijft... wellicht kan je ergens een mobo met dit socket lenen/kopen maar ook dat blijft oud prul en kan je zeker geen levens verwachting over gegeven worden. Kan een weke meegaan... kan nog 3 jaar meegaan.

Mijn advies. Bouw een nieuwe pc (zo rond de €500 als daar budget voor is) als echt alles zo oud is. is 1. hoogstwaarschijnlijk zuiniger, 2 nieuwer dus kan je weer even vooruit en 3 krachtiger.

Verwijderd

Topicstarter
Renzema: nee oude build maar draaide als een zonnetje zegt hij. er is niks aan veranderd, en er zitten er 4 in allemaal in gebruik

TRAXION: ja dacht ik ook maar alle condensatoren zien er normaal uit, staan niet bol en zit geen smurry boven op (dit weet ik omdat ik heb zitten onderzoeken en ik kwam een paar artiekels tegen met dit probleem)

Kadardar: ja beestje is zeer oud dat zag ik zo, dus ben al wat builds bij mekaar aan het zetten maar de voeding is al getest en daar licht het niet aan, ook de ram is vervangen en getest en werken prima (voor de hardware van die tijd dan wel te verstaan)

Esumontere: ik heb de link bekeken maar niks lijkt er mee te vergelijken. alles wat er gebeurt is dat die start maar geeft geen beeld, toetsenbord blijft uit en de fans gaan draaien

maar ik denk zelf dat het echt het moederboard is dat het heeft begeven en denk ook dat het door een condensator komt maar ze lijken allemaal in orden

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:30
Misschien een foto van het systeem?

Don't let perfect be the enemy of good.

• Renzema
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-03 20:45
Al eens geprobeerd te booten met maar 2 ram "bankjes"?

Verwijderd

Topicstarter
iCore: hier zijn de foto's

foto van de videokaart: title
foto van het hele moederboard: title

Renzema: ja heb ik gedaan en zelfs langzaam op bouwen maar allemaal zelfde resultaat

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 12:45 ]

• Kadardar
Ik zie ook niet zo snel aan de foto iets wat ik merkwaardig vind. Zit er wel zo speakertje aangesloten? Wellicht als je die erop aansluit dat die gaat piepen en dat je daar nog iets aan hebt. Anders zou ik lekker een nieuwe gaan bouwen want eerlijk gezegd... misschien dat je nog ergens een reserve mobotje (gaat een moeilijke worden want het een mobo uit 2004) kan vinden om te testen maar anders zou ik gewoon lekker een nieuwe gaan bouwen en dit lekker laten rusten. Ding is oud en hoogstwaarschijnlijk niet eens meer de tijd waard.

Door de ouderdom zou ik geen goedkope onderdelen verwachten als je het nog kan vinden. Is gewoon bijna antiek.

Verwijderd

Topicstarter
Kadardar: dat zal niet hoeven want zo dra de video kaart verwijdert is gaat die piepen 1 lange en 2 korte wat betekent dat er een fout is in het video systeem maar zo dra die terug geplaast is doet die dat niet en ja heb met mijn collega gesproken en die was het eens met het bouwen van een nieuwe

• Kadardar
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:32:
Kadardar: dat zal niet hoeven want zo dra de video kaart verwijdert is gaat die piepen 1 lange en 2 korte wat betekent dat er een fout is in het video systeem maar zo dra die terug geplaast is doet die dat niet en ja heb met mijn collega gesproken en die was het eens met het bouwen van een nieuwe
Heel toevallig een andere kaart geprobeerd? Weet niet meer of je dat al had gezegd namelijk. Is het proberen misschien nog waard... als dat het is weet je wel waar het probleem zit. Als die andere kaart het ook niet doet dan is er een dikke kans dat de mobo gewoon overleden is.

Maar dat zou puur zijn omdat je dan weet wat het probleem is. Upgraden is zowiezo een veel beter idee imo.

[ Voor 7% gewijzigd door Kadardar op 30-01-2018 15:45 ]

Pagina: 1