Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-04 10:17
Hallo Allemaal,

Omdat de NZXT H200i niet veel GPU ruimte biedt wanneer je we een AIO voor plaats had ik als idee de kraken X52, met zijn 25mm dikke fans, te vervangen door 15MM(Noctua NF-A12x15 PWM) fans. Door de dikte van de fans zou ik ze zelfs aan de buitenkant van de case kunnen bevestigen wat mij in staat stelt een langere GPU te plaatsen!

Het probleem wat ik op het moment ondervind is dat ik nergens de juiste schroeven kan vinden, mijn gezond verstand zegt mij dat wanneer de fan 15mm dik is, ik met een extra 5mm deze wel goed zou kunnen bevestigen.

Heeft iemand een idee wat ik nodig heb?

Groetjes,

Arnoud

Beste antwoord (via Arnoudius op 29-01-2018 16:54)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 22:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Arnoudius schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:32:

Ik heb begrepen dat je dat nooit moet doen bij radiatoren, daar gaan deze van lekken.
Afhankelijk of er een uitsparing is gemaakt bij het schroefgat, mijn kraken heeft dit wel (stukje open bij de hoeken), maar mijn antec kuhler heeft het weer niet. Maar als je wel een schroef hebt met volledig schroefdraad, kan je altijd ~1cm afslijpen.

Maar beetje Gamma/Praxis heeft zulke schroeven ook meestal, zijn vrijwel standaard m3-m6 schroeven en die gaan van 15 tot dacht 50mm. Neem er gewoon eentje mee naar de Gamma, makkelijk te vergelijken. (het is wat tegenstrijdig, ik vind ook resultaten van M6 32mm, Corsair zou dezelfde gebruiken).

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 29-01-2018 16:49 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik weet niet hoe de X52 is qua schroeven, maar bij de X31 zaten schroeven met volledig schroefdraad, wanneer je van 25mm naar 15mm ging, je dezelfde schroeven kon gebruiken maar ze gewoon 1cm verder in je radiator draaide.

edit, plaatje, volledig schroefdraad.
https://imagescdn.tweakto...aio_cpu_cooler_review.jpg

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
SinergyX schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:30:
Ik weet niet hoe de X52 is qua schroeven, maar bij de X31 zaten schroeven met volledig schroefdraad, wanneer je van 25mm naar 15mm ging, je dezelfde schroeven kon gebruiken maar ze gewoon 1cm verder in je radiator draaide.

edit, plaatje, volledig schroefdraad.
https://imagescdn.tweakto...aio_cpu_cooler_review.jpg
Ik heb begrepen dat je dat nooit moet doen bij radiatoren, daar gaan deze van lekken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Arnoudius schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:32:

Afhankelijk of er een uitsparing is gemaakt bij het schroefgat, mijn kraken heeft dit wel (stukje open bij de hoeken), maar mijn antec kuhler heeft het weer niet. Maar als je wel een schroef hebt met volledig schroefdraad, kan je altijd ~1cm afslijpen.

Maar beetje Gamma/Praxis heeft zulke schroeven ook meestal, zijn vrijwel standaard m3-m6 schroeven en die gaan van 15 tot dacht 50mm. Neem er gewoon eentje mee naar de Gamma, makkelijk te vergelijken. (het is wat tegenstrijdig, ik vind ook resultaten van M6 32mm, Corsair zou dezelfde gebruiken).

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 29-01-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
SinergyX schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:48:
[...]

oke, net even gekeken of er uitsparing aanwezig is, dit is niet het geval:)

Ik draai er inderdaad gewoon 1 uit en neem deze mee naar een grote hornbach, hier hebben ze een enorm pad met schroeven.

Gaat goedkomen! dankjewel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [exalt]
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-05 16:33
Is het nog gelukt en heb je foto's? ik heb zelf gekozen voor een H80I V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnoudius
Hoi [exalt],

Nee het is mij helaas verder niet gelukt, nergens de juiste schroeven kunnen vinden. Gelukkig paste mijn GPU met 1 millimeter speling.

Groetjes,

Arnoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:17
SinergyX schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:48:
[...]Maar beetje Gamma/Praxis heeft zulke schroeven ook meestal, zijn vrijwel standaard m3-m6 schroeven en die gaan van 15 tot dacht 50mm. Neem er gewoon eentje mee naar de Gamma, makkelijk te vergelijken. (het is wat tegenstrijdig, ik vind ook resultaten van M6 32mm, Corsair zou dezelfde gebruiken).
Volgens google gebruikt Kraken Amerikaanse boutjes maat UNC 6- 32 en die vind je niet bij de bouwmarkt. Maar op ebay/amazon/alie moet het geen probleem zijn
Pagina: 1