Beste allemaal,
voor mijn studie ben ik bezig met opdrachten in C#, echter loop ik tegen een probleem aan.
Ik moet vanuit een array alle getallen bij elkaar optellen, maar ik mag het EERSTE even getal niet meetellen.
Het optellen van alle getallen is uiteraard geen probleem, en in principe lukt het vinden van het eerste even getal (volgens mij) ook, alleen wanneer ik deze van het gehele getal af wil trekken krijg ik een error terug.
Misschien dat iemand er even met een frisse blik naar zou willen kijken
Dit is de vraagstelling + mijn stuk code:
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Groetjes
voor mijn studie ben ik bezig met opdrachten in C#, echter loop ik tegen een probleem aan.
Ik moet vanuit een array alle getallen bij elkaar optellen, maar ik mag het EERSTE even getal niet meetellen.
Het optellen van alle getallen is uiteraard geen probleem, en in principe lukt het vinden van het eerste even getal (volgens mij) ook, alleen wanneer ik deze van het gehele getal af wil trekken krijg ik een error terug.
Misschien dat iemand er even met een frisse blik naar zou willen kijken
Dit is de vraagstelling + mijn stuk code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| //Sum all the elements in an array up to but not including the first even number. //(Write your unit tests. What about the case when there is no even number?) [Test] public void TestExercise5() { Programmeren2Tests.Chapter11Test.TestExercise5(Exercise5); } public int Exercise5(int[] xs) { int count = 0; foreach (var x in xs) { for (int i = 0; i < xs.Length; i++) { if (xs[i] % 2 == 0) { return i; } if (x != 0) { count = count + x - i; } } return count; } } |
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
Groetjes