Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik heb net te horen gekregen dat een factuur van mij bij een deurwaarder ligt.

Ik heb nooit een factuur of aanmaningen van een incassobureau ontvangen omdat die continu aan een verkeerd adres gericht was.

Wat kan ik doen? De deurwaarder schijnt meteen op dagvaarding over te gaan. Ik heb nog nooit een dagvaarding ontvangen dus wat gebeurt hierna?

De incassobureau stelt dat ik aan de deurwaarder kan meegeven dat hij me op moet zoeken in de gemeentelijke basis administratie (GBA). Dan kan die mij een WIK-brief opsturen omdat ik nooit op die foute adres gewoond heb.

De deurwaarder stelt dat ik eerst met de schuldeiser (serviceverlener/incasso) contact moet opnemen om de factuur stop te zetten (en dat de deurwaarder dan geen extra kosten meer opneemt).

Wat moet ik doen? De deurwaarder vragen mij op te zoeken in de GBA en dan een wikbrief op te sturen of eerst met de schuldeiser te praten die dan misschien de factuur intrekt oid?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Van wie en hoe heb je dat gehoord?

Wazig verhaal verder.
Ik heb nooit een factuur of aanmaningen van een incassobureau ontvangen omdat die continu aan een verkeerd adres gericht was.
Dus je weet dat er facturen voor jou naar een verkeerd adres werden gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:05:
Ik heb net te horen gekregen dat een factuur van mij bij een deurwaarder ligt.

Wat kan ik doen? De deurwaarder schijnt meteen op dagvaarding over te gaan. Ik heb nog nooit een dagvaarding ontvangen dus wat gebeurt hierna?

De incassobureau stelt dat ik aan de deurwaarder kan meegeven dat hij me op moet zoeken in de gemeentelijke basis administratie (GBA). Dan kan die mij een WIK-brief opsturen omdat ik nooit op die foute adres gewoond heb.

De deurwaarder stelt dat ik eerst met de schuldeiser (serviceverlener/incasso) contact moet opnemen om de factuur stop te zetten (en dat de deurwaarder dan geen extra kosten meer opneemt).

Wat moet ik doen? De deurwaarder vragen mij op te zoeken in de GBA en dan een wikbrief op te sturen of eerst met de schuldeiser te praten die dan misschien de factuur intrekt oid?
België of in Nederland ?
edit: indien je je rekeningen netjes hebt betaald, hoef je je niet druk te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 29-01-2018 15:11 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Als die deurwaarder zij nwerk goed doet is het eerste wat hij doet de GBA checken. Daar hoef jij geen actie voor te ondernemen. Er vanuit gaande dat het bedrijf de facturen inderdaad naar het verkeerde adres gestuurd heeft (daar komt de deurwaarder dan ook achter) en jij niet moedwillig het verkeerde adres hebt gegeven sta je wettelijk in je recht en hoef je nergens bang voor te zijn. Gewoon vragen om de originele factuur bij het bedrijf (gericht aan het juiste adres) en betalen.....
De deurwaarder zou dan teruggeroepen moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:38

CeesKees

I rest my Kees

Lijkt mij dat je terug moet gaan naar de entiteit die de originele factuur aan jou heeft uitgeschreven.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ga eerst eens met de schuldeiser praten om te zien om wat voor factuur het gaat en waarom je daar nooit een rekening van hebt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
Aikon schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:09:
Van wie en hoe heb je dat gehoord?

Wazig verhaal verder.

[...]

Dus je weet dat er facturen voor jou naar een verkeerd adres werden gestuurd?
Ik ging langs bij de zorgverlener voor een afspraak en die vertelde me dat het bedrag naar een incasso bureau is gestuurd. Die bureau heeft het aan een deurwaarder meegegeven en kon het factuur blijkbaar niet meer intrekken. De zorgverlener en de incassobureau vertelden mij het adres, en ik heb opgemerkt dat het adres fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
Hackus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:10:
[...]

België of in Nederland ?
edit: indien je je rekeningen netjes hebt betaald, hoef je je niet druk te maken.
Nederland, rekening is niet betaald omdat ik de factuur en aanmaningen nooit ontvangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
rdfeij schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:10:
Als die deurwaarder zij nwerk goed doet is het eerste wat hij doet de GBA checken. Daar hoef jij geen actie voor te ondernemen. Er vanuit gaande dat het bedrijf de facturen inderdaad naar het verkeerde adres gestuurd heeft (daar komt de deurwaarder dan ook achter) en jij niet moedwillig het verkeerde adres hebt gegeven sta je wettelijk in je recht en hoef je nergens bang voor te zijn. Gewoon vragen om de originele factuur bij het bedrijf (gericht aan het juiste adres) en betalen.....
De deurwaarder zou dan teruggeroepen moeten worden
Ik heb dus te horen gekregen dat ik direct contact met de deurwaarder moest opnemen. De zorgverlener wist zelf ook niet hoe het systeem in elkaar zat. Echter is mij verteld om aan de deurwaarder te vragen of hij mij kon opzoeken in het GBA. Dan kan hij zien dat ik nooit op het adres gewoond heb en kan hij mij een WIK (Wett Incasso Kosten) brief opsturen met het basisbedrag.

Is dit een slim iets om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Waarom is het adres fout? Wiens fout is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
emnich schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:13:
Ga eerst eens met de schuldeiser praten om te zien om wat voor factuur het gaat en waarom je daar nooit een rekening van hebt gezien.
Al gedaan, die heeft mij verteld dat hij zich vergist heeft in de adres maar dat de factuur al `uit zijn handen' is omdat het opgepikt is door een deurwaarder en ik contact met de deurwaarder moest opnemen.

Tevens, is het slim om aan de deurwaarder te vragen of hij mij op kan zoeken in het GBA. dan weet hij dat ik niet op dat adres woon en dat hij mij misschien een WIK (Wet Incasso Kosten) brief kan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:14:
[...]

Nederland, rekening is niet betaald omdat ik de factuur en aanmaningen nooit ontvangen heb.
Waar gaat het om ? 99 van de 100 is tegenwoordig automatisch, dan wel digitaal in je e-mail. en je maandelijkse vaste lasten kun je ook in je bankaccount als vaste opdracht uit laten voeren

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
Hackus schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Waar gaat het om ? 99 van de 100 is tegenwoordig automatisch, dan wel digitaal in je e-mail. en je maandelijkse vaste lasten kun je ook in je bankaccount als vaste opdracht uit laten voeren
Digitaal heb ik een mail ontvangen dat er factuur naar mij zou worden opgestuurd. maar die factuur heb ik nooit ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

Ik denk dat er nog even een verduidelijking van termen nodig is;

Een "deurwaarder" kennen we niet in Nederland. Er is niemand die "deurwaarder" als functie heeft. Er zijn wel incassobureaus die zichzelf dat noemen om stoer te klinken.
Een Gerechtsdeurwaarder is een ambtenaar die van een rechter opdracht krijgt een schuld te innen.
Een rechter zal nooit een dossier in behandeling nemen tenzij die GBA check al gedaan is.

Dus om te beginnen: Geen zorgen maken, het is slechts een incassobureau wat achter je aan zit.
WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:19:
Al gedaan, die heeft mij verteld dat hij zich vergist heeft in de adres maar dat de factuur al `uit zijn handen' is omdat het opgepikt is door een deurwaarder en ik contact met de deurwaarder moest opnemen.
Daarmee is het al helemaal niet jouw fout. Het is dus een fout van de zorgverlener. De factuur is nooit "uit zijn handen" aangezien het incassobureau geen partij is in deze buiten het hem helpen de factuur te innen. Hij moet gewoon de factuur aan het juiste adres sturen en het incassobureau betalen voor de geleverde diensten.

Jij hoeft in deze *niets* te doen. Jij hoeft alleen maar te zeggen dat je de originele factuur op het juiste adres wilt hebben en dat hij het zelf maar uitzoekt met het incassobureau.

Heel belangrijk in deze: Praat *niet* met het incassobureau of de "deurwaarder". Die worden er namelijk niet beter van als jij gewoon je factuur betaald. Die gaan kosten rekenen zonder dat ze daar recht op hebben. De originele schuldeiser moet dat maar regelen, díe heeft uiteindelijk de fout gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Croga op 29-01-2018 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:57

BLACKfm

o_O

Je kunt natuurlijk ook doelbewust een verkeerd adres hebben opgestuurd, ik zie dus niet in wat een WIK hier in voor je kan betekenen. Ik heb het niet lang bestudeerd, maar denk niet dat hier iets in staat over kwijtschelding.

Uit eigen beweging had je ook eens bij de 'zorgverlener' kunnen navragen waar het factuur blijft (ik heb bij onderhoud aan mijn auto bijvoorbeeld al eens diverse keren met de administratie gebeld waar een factuur bleef omdat ik niet in een situatie wil komen waar jij nu in beland, of het nou naar een verkeerd adres is gestuurd of gewoon niet verstuurd wordt zoals in mijn geval).

Gewoon contact opnemen met de 'deurwaarder' en je situatie uitleggen. Dat er mogelijk een verkeerd adres is genoteerd en daardoor het factuur nooit is aangekomen. Misschien dacht je dat het verder via de verzekering zou lopen (kan). Ga hoe dan ook niet om de hete brei heen en vraag of je op deze wijze alsnog het originele bedrag mag betalen gezien het verkeerde adres.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:21:
[...]

Digitaal heb ik een mail ontvangen dat er factuur naar mij zou worden opgestuurd. maar die factuur heb ik nooit ontvangen.
Hoe kan het zijn dat het adres niet klopt?
- Ben je verhuist en vergeten het nieuwe adres door te geven?
- Type fout gemaakt bij het aanvragen?
- Verhuist maar niet bij gemeente doorgegeven?
- ... ?

Zorgverzekeraar geeft aan dat ze het hebben aangemeld bij een incassobureau. Die dus bellen en vragen hoe het zit met betrekking tot deze zaak. Die kunnen aangeven wat de status is. Het kan zijn dat het nu al zolang ligt dat ze het voorgaan leggen bij een rechter of gerechtsdeurwaarder (geen ervaring met incasso bureau's). Maar dat weet alleen het incassobureau.

Betalen moet je toch. Los het alleen zo snel mogelijk op voordat de kosten nog verder gaan oplopen.

[ Voor 5% gewijzigd door geforce5_guy op 29-01-2018 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
Croga schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:22:

Een "deurwaarder" kennen we niet in Nederland. Er is niemand die "deurwaarder" als functie heeft. Er zijn wel incassobureaus die zichzelf dat noemen om stoer te klinken.
Een Gerechtsdeurwaarder is een ambtenaar die van een rechter opdracht krijgt een schuld te innen.
Een rechter zal nooit een dossier in behandeling nemen tenzij die GBA check al gedaan is.

Dus om te beginnen: Geen zorgen maken, het is slechts een incassobureau wat achter je aan zit.

[...]

Daarmee is het al helemaal niet jouw fout. Het is dus een fout van de zorgverlener. De factuur is nooit "uit zijn handen" aangezien het incassobureau geen partij is in deze buiten het hem helpen de factuur te innen. Hij moet gewoon de factuur aan het juiste adres sturen en het incassobureau betalen voor de geleverde diensten.

Jij hoeft in deze *niets* te doen. Jij hoeft alleen maar te zeggen dat je de originele factuur op het juiste adres wilt hebben en dat hij het zelf maar uitzoekt met het incassobureau.

Heel belangrijk in deze: Praat *niet* met het incassobureau of de "deurwaarder". Die worden er namelijk niet beter van als jij gewoon je factuur betaald. Die gaan kosten rekenen zonder dat ze daar recht op hebben. De originele schuldeiser moet dat maar regelen, díe heeft uiteindelijk de fout gemaakt.
Om duidelijker te zijn, ja het is een gerechtsdeurwaarder.

Probleem met de zorgverlener is dat hij stelt dat hij van een systeem gebruik maakt om mijn adres te checken en dat hij niet begrijpt waarom de verkeerde adres gebruikt is.

Wat gebeurt er als ik een dagvaarding binnen krijg? Ik wil het eigenlijk niet op deze manier opboksen (het gaat om 200 euro) en ik zou het bijna betalen om van het probleem af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Als het een gerechtsdeurwaarder is, heb je ook een dagvaarding gehad, voor een zitting bij het kantongerecht. En een vonnis dat je moet betalen.

Of is het een gerechtsdeurwaarder die ook incasso's doet ??

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:31:
Om duidelijker te zijn, ja het is een gerechtsdeurwaarder.
Dan is er dus al een rechter bij geweest.....
Probleem met de zorgverlener is dat hij stelt dat hij van een systeem gebruik maakt om mijn adres te checken en dat hij niet begrijpt waarom de verkeerde adres gebruikt is.
En waarom is dat jouw probleem? Al kwam het omdat hij die dag een stagaire met verminderde hersencapaciteit had, het is helemaal niet interessant waarom het fout gegaan is. Het is interessant dat hij het oplost.
Wat gebeurt er als ik een dagvaarding binnen krijg? Ik wil het eigenlijk niet op deze manier opboksen (het gaat om 200 euro) en ik zou het bijna betalen om van het probleem af te zijn.
Als er een dagvaarding komt dan stuur je een bezwaar naar de rechter waarin je aangeeft nooit een factuur of herinnering gehad te hebben omdat de schuldeiser het adres niet juist ingevuld heeft. Daar is een rechter heel snel klaar mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Croga op 29-01-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@WollenTrui ik zou gewoon naar zowel de zorgverlener als de deurwaarder/incassobureau (waarschijnlijk is en een incassobureau die ook gerechtsdeurwaarder is, maar op dit moment nog niet in die rol optreed ) een bericht sturen dat het verkeerde adres gebruikt is, en dat je bereid bent de originele factuur te betalen als deze opgestuurd wordt. Voor bijkomende kosten moeten ze het onderling maar uitzoeken, want jij hebt niks verkeerd gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Woy op 29-01-2018 15:38 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:19:
[...]

Tevens, is het slim om aan de deurwaarder te vragen of hij mij op kan zoeken in het GBA. dan weet hij dat ik niet op dat adres woon en dat hij mij misschien een WIK (Wet Incasso Kosten) brief kan opsturen.
Die deurwaarder gaat jou echt wel opzoeken in het GBA hoor, want hij zal toch met zekerheid moeten vaststellen waar hij heen moet met zijn dagvaarding. Als daar dan ineens een heel ander adres uit naar voren komt, dan hij in alle overige documenten ziet staan dan gaat er bij hem echt wel een belletje rinkelen hoor. Ik vraag me af of hij dan nog wel overgaat tot dagvaarden, want hij weet dan eigenlijk al dat de rechter er smakelijk om zal lachen.

Bel gewoon de deurwaarder. Zeg hem dat je van "De dyslectische zorgverlener B.V." te horen hebt gekregen dat hij een fout in zijn administratie heeft gemaakt waardoor facturen en herinneringen nooit naar het juiste adres zijn verstuurd. Zeg hem dat je bezig bent met het inwinnen van juridisch advies en dat de adviseur je vroeg om eerst eens helder te krijgen wat er nou precies aan de hand is omdat je nog helemaal niets op schrift hebt. Neem je gesprek op en bewaar de opname.

In principe is er nog niet zoveel aan de hand. Als ze je inderdaad gaan dagvaarden en op geen enkele manier kunnen bewijzen dat ze ook maar 1 factuur of herinnering bij jou hebben weten te krijgen.... dan staan ze niet heel sterk om incassokosten en dergelijke te eisen. Helemaal als je deze zorgverlener periodiek hebt bezocht dan maakt hij geen schijn van kans.

Je wil eigenlijk bereiken dat de deurwaarder terug gaat naar het incassobureau met de vraag of ze wel heel zeker weten of ze willen gaan dagvaarden, omdat er van het dossier overduidelijk niets klopt. De deurwaarder gaat namelijk helemaal niet met jou in overleg over hoe dit nu op te lossen. Die gaat alleen maar over het dagvaarden en over het executeren van een eventueel vonnis. En het kan natuurlijk niet zo zijn, dat een dagvaarding de eerste formele communicatie over een nog openstaande factuur is. Dat is gewoon volstrekt kansloos bij de rechter. Natuurlijk moet je de factuur gewoon betalen, maar ook geen cent meer dan de oorspronkelijke hoofdsom.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Geen zorgen over maken. Als jij nooit een factuur hebt gezien en de zorgverlener zélf een fout heeft gemaakt met het adres dan is er niets aan de hand.

Vraag aan de zorgverlener een factuur en betaal die direct. Dan is voor jou daarmee de kous af en dit meldt je aan iedereen.

Dat de zorgverlener jou met dit probleem opzadelt is belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
Woy schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:34:
@WollenTrui ik zou gewoon naar zowel de zorgverlener als de deurwaarder/incassobureau (waarschijnlijk is en een incassobureau die ook gerechtsdeurwaarder is, maar op dit moment nog niet in die rol optreed ) een bericht sturen dat het verkeerde adres gebruikt is, en dat je bereid bent de originele factuur te betalen als deze opgestuurd wordt. Voor bijkomende kosten moeten ze het onderling maar uitzoeken, want jij hebt niks verkeerd gedaan.
Zorgverlener stelt geen benul te hebben over hoe dit werkt sinds ze een factuur door een extern bedrijf laten regelen. Die externe bedrijf weet niet wanneer het adres correct is en neemt het zoals gegeven.

Incassobureau stelt dat ik contact met de gerechtsdeurwaarder moet opnemen met de vraag of hij mij in het GBA kan opzoeken en dan een WIK brief op te laten stellen (Wat dus vraagt om het basis bedrag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Hoe komen ze aan het adres wat ze nu hebben dan? Wat heb jij opgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:46:
[...]

Zorgverlener stelt geen benul te hebben over hoe dit werkt sinds ze een factuur door een extern bedrijf laten regelen. Die externe bedrijf weet niet wanneer het adres correct is en neemt het zoals gegeven.

Incassobureau stelt dat ik contact met de gerechtsdeurwaarder moet opnemen met de vraag of hij mij in het GBA kan opzoeken en dan een WIK brief op te laten stellen (Wat dus vraagt om het basis bedrag)
Ik zou het allemaal niet doen. Jij hebt alleen iets met de zorgverlener te maken. Dat de zorgverlener geen benul heeft wat ie doet, is niet jouw probleem. Jij zal ook nooit extra kosten krijgen (aangenomen dat de zorgverlener de fout heeft gemaakt).

Laat de zorgverlener maar contact opnemen met zijn incassobureau en het verder regelen. Alles gebeurt (al dan niet direct) in opdracht van die zorgverlener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
Montaner schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:47:
Hoe komen ze aan het adres wat ze nu hebben dan? Wat heb jij opgegeven?
Ze maken gebruik van een of ander vaag systeem. Het vreemde is dat ze twee andere facturen wel correct hebben opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
Om duidelijkheid te scheppen.

Zorgverlener stelt factuur op met verkeerd adres. Extern accountancybureau (?) neemt factuur over en stuurt mij een rekening. (ik heb via mail een bericht gekregen dat ik via papieren post een factuur zou krijgen) Ik krijg dus nooit een factuur of aanmaningen te zien. Verder was er geen communicate met mij. Accountancybureau escaleert naar incassobureau die dus een gerechtsdeurwaarder inschakelt en direct op dagvaarding over gaat.

Nu kreeg ik bij een afspraak van mijn zorgverlener te horen dat een gerechtsdeurwaarder was ingeschakeld.

Wat moet ik doen? Ik heb nog nooit een dagvaarding gehad. Hoe betaal ik die rekening zonder voor een rechter te verschijnen of als wanbetaler te worden aangemerkt. Het gaat om 200 euro (Denk ik) dus ik kan het betalen en zou het bijna betalen om alleen van die stress af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Maak een afspraak bij het juridisch loket. Of bel je rechtsbijstand als je die hebt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

In principe hoef jij alleen met de zorgverlener te schakelen, aangezien die jou nooit op het juiste adres een factuur gestuurd hebben. Ik zou alleen wel contact met het incasso bureau zoeken om aan te geven dat de vordering onjuist is aangezien je nooit een factuur gehad hebt, dan kan voorkomen dat die al verdere stappen gaan nemen. Het incassobureau zoekt maar weer contact met de zorgverlener om dat te controleren.

Bij beide geef je gewoon aan dat je de factuur zult betalen als je deze via de juiste kanalen ontvangt ( Zonder verhoging natuurlijk )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het gesprek met het incassobureau, waarin over de WIK brief (14 dagen brief) gesproken wordt opgenomen? Zoja, bewaren: dat is min of meer bewijs dat het incassobureau erkent dat jij die nog niet gehad hebt. En zonder die 14 dagen brief is een eventuele rechtzaak kansloos wat betreft incasso- en andere bijkomende kosten.

Die WIK brief houdt namelijk in dat je 14 dagen de tijd krijgt om de factuur alsnog te betalen zonder bijkomende kosten. Als men niet kan bewijzen dat jij die brief hebt ontvangen, mogen er absoluut geen incasso- of andere bijkomende kosten in rekening worden gebracht. Die zullen dan door een rechter niet worden toegekend.

Dus als je die WIK brief krijgt: betalen en het is geregeld. Geen extra kosten betalen. Die extra kosten moeten overigens wel vermeld worden in de WIK brief, zodat je weet wat deze kosten zullen zijn als je niet betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:53:

Zorgverlener stelt factuur op met verkeerd adres. Extern accountancybureau (?) neemt factuur over en stuurt mij een rekening. (ik heb via mail een bericht gekregen dat ik via papieren post een factuur zou krijgen) Ik krijg dus nooit een factuur of aanmaningen te zien. Verder was er geen communicate met mij. Accountancybureau escaleert naar incassobureau die dus een gerechtsdeurwaarder inschakelt en direct op dagvaarding over gaat.

Nu kreeg ik vandaag bij een afspraak van mijn zorgverlener te horen dat een gerechtsdeurwaarder was ingeschakeld.

Wat moet ik doen? Ik heb nog nooit een dagvaarding gehad. Hoe betaal ik die rekening zonder voor een rechter te verschijnen of als wanbetaler te worden aangemerkt. Het gaat om 200 euro (Denk ik) dus ik kan het betalen en zou het bijna betalen om alleen van die stress af te zijn.
Incassobureau bellen en zeggen ik wil nu de originele factuur betalen.Hij zal dan vast antwoord kunnen geven daarop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:21:
[...]

Dan e-mail je toch na 2 weken waar die factuur blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Nu kreeg ik bij een afspraak van mijn zorgverlener te horen dat een gerechtsdeurwaarder was ingeschakeld.

Simpel, als je communicatie van het incassobureau krijgt reageer je daar schriftelijk op met de mededeling dat je nog nooit een factuur ontvangen hebt omdat deze blijkbaar door een fout van je zorgverlener naar het verkeerde adres is gestuurd. Verder, stuur een brief naar je zorgverlener dat je nog nooit een factuur voor X hebt ontvangen, en dat je die graag wilt voldoen zodra ze die opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:59:
[...]

Het gaat om een zorgverlener. Die factuur zou in principe zelfs na een klein jaar nog kunnen komen. Zeker als het om een wat grotere zorgverlener als een ziekenhuis gaat, dan hoef je niet te verwachten dat je binnen 3 of 4 weken een factuur hebt.

Daarnaast: het versturen van de factuur is niet de verantwoordelijkheid van de TS. Die hoeft dat proces niet te bewaken. TS is verantwoordelijk voor het voldoen van de factuur, maar dan moet hij die wel ontvangen.

Waarom heeft de zorgverlener niet even gebeld toen betaling uitbleef? Hij maakt afspraken met de TS, heeft zelfs dus in persoon contact met hem..... Facturen uit handen geven en er daarna nooit meer naar omkijken is de keuze van de zorgverlener. Dat geeft de TS geen enkele extra verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui

Hey, ik heb al wat suggesties gekregen. Hierboven in de quote heb je een iets duidelijker beeld van de situatie.

Nog een laatste ding: Ik weet alleen van de gerechtsdeurwaarder omdat mijn zorgverlener het mij vertelde bij een afspraak vandaag. Hierna heb ik zelf staan bellen met het incassobureau en de deurwaarder. De zorgverlener vertelde mij alleen dat ik zelf contact moest zoeken omdat zij het zelf niet begrepen en mij alleen konden vertellen dat ze niet weten waarom het verkeerde adres gebruikt is.

Wat ik opmaak uit de reacties is dat ik:
  • Bel het incassobureau, meld dat hun facturen niet juist geaddresseerd zijn en ik dus niets ontvangen heb.[\li]
  • Bel de zorgverlener en zeg dat hun facturen niet juist geaddresseerd zijn. Btw, deze wisten het al.
  • Bel de gerechtsdeurwaarder (die nu dus over het factuur gaat) en stel dat hun facturen nooit juist
    geaddresseerd waren en ik dus geen facturen of aanmaningen ontvangen heb. Vraag vervolgens om een factuur met het originele bedrag?
Probleem is volgens mij echter dat de gerechtsdeurwaarder (ik verwarde het met deurwaarder), in staat is om gewoon alsnog een dagvaarding te serveren en ik heb zelf geen expertise/geld om voor de rechter te verschijnen om dit aan te vechten.

Hoe werkt een dagvaarding? Kan ik gewoon originele bedrag + incasso kosten + dagvaarding kosten betalen (het schijnt dan ongeveer 200 euro te kosten)

Het liefst zou ik gewoon willen dat alle partijen dit lieten vallen en mijn zorgverlener gewoon een nieuwe factuur uitschreef met het juiste adres...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
[...]

Dan moet zorgverlener geen extern bedrijf inschakelen. Als zorgverlener een verkeerd adres doorgeeft, en dat is niet een oud adres van jou omdat je zelf geen adreswijziging hebt doorgegeven oid, dan is daar de fout ontstaan. Ik zou gewoon zorgverlener aanschrijven dat je een factuur verwacht van ze en deze maar al te graag wilt betalen. Laat zorgverlener het verder zelf uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Het gaat hoogstwaarschijnlijk niet om de maandelijkse premie van een zorgverzekeraar, maar om een factuur
van o.a. ziekenhuis of andere zorgverlener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
Ja, ik vind dit persoonlijk de schuld van de zorgverlener. Die had niet een of andere vage adres moeten opgeven en dan vervolgens te zeggen maar het systeem vertelde mij dit. Mijn mobiele nummer was niet correct opgenomen (hoewel ik zou kunnen zweren dat ik het correct heb doorgegeven) maar mijn thuisnummer was gewoon correct dus ze hadden mij ook zo kunnen bereiken.

Desalniettemin, betwijfel ik of iemand geeft om gelijkhebben en iedereen gewoon geld wil zien. Ik wil het eigenlijk gewoon betalen als het onder 300 euro ligt (origineel was 100 euro) om dan gewoon door te gaan met mijn leven en van de stress af te zijn. Ik heb geen ervaring met dagvaardigingen. Moet ik direct voor de rechter verschijnen? Hoe weet ik of de dagvaardiging dan wel correct is doorgegeven? (het schijnt dat het GBA gebruikt word hiervoor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

@WollenTrui Je komt helemaal niet voor de rechter en mocht je daar door nog meer geklungel toch komen dan vertel die die rechter vriendelijk dat je nooit een factuur hebt gekregen, laat staan een herinnering. De rechter geeft de andere partijen dan een uitbrander en jij loopt de zaal weer uit.

In geen enkel geval moet je méér gaan betalen dan de originele factuur.

[ Voor 11% gewijzigd door emnich op 29-01-2018 16:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
[...]

Erhm nee,

het valt mij steeds meer op dat ik als klant overal achteraan moet lopen om zaken te regelen.
Als de zorgverlener geld wil zien van jou moet hij zorgen dat zijn zaakjes op orde zijn. Ik ben absoluut niet meer degene die blijft zeuren.
Andersom ben ik ook niet te beroerd om achter zaken aan te blijven lopen als ik geld moet krijgen van mijn zorgverlener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Aikon schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:12:
Dan moet zorgverlener geen extern bedrijf inschakelen. Als zorgverlener een verkeerd adres doorgeeft, en dat is niet een oud adres van jou omdat je zelf geen adreswijziging hebt doorgegeven oid, dan is daar de fout ontstaan. Ik zou gewoon zorgverlener aanschrijven dat je een factuur verwacht van ze en deze maar al te graag wilt betalen. Laat zorgverlener het verder zelf uitzoeken...
Precies. Als jij niks verkeerd hebt gedaan, hoef je ook niks op te lossen. Al helemaal niet met die deurwaarder. Trouwens, zoals al eerder gezegd door @Croga, het is zeer onwaarschijnlijk dat die inderdaad optreedt als gerechtsdeurwaarder. Dan zou er al een zaak geweest moeten zijn en jij weet daar niks van af? Zeer onwaarschijnlijk en zelfs dan, dat is dan toch niet jouw fout of jouw probleem.

In mijn ervaring is het meestal niet zo nuttig om in zo'n probleem te veel mee te denken met de kronkels van de andere partij. Jij hebt helemaal niks te maken met dat incassobureau. Jij hebt een relatie met je zorgverlener. Schrijf hen een briefje waarin je zegt 'Blijkbaar hebben jullie mij een rekening gestuurd maar die heb ik nooit ontvangen. Ik zou die factuur graag ontvangen op mijn correcte adres.' en dan heb jij toch je best gedaan. Dan is het aan hen om OF een kopie van de factuur te sturen, OF het door te geven aan hun incassobureau en dan kunnen die jou die factuur sturen. Als daar dan een verhoging op zit betaal je die gewoon niet, immers je hebt die factuur nog niet eerder gezien. (en, voor de volledigheid, je stelt hen daar dan netjes van op de hoogte).

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:49

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Eens met @emnich en de rest, geef aan en hou vol richting je zorgverlener dat het hun verantwoordelijkheid is om die rekeningen op de juiste mat te laten belanden. Jij bent al lief genoeg door nu overal achteraan te rennen.

Mocht dat incassobureau heel hard gaan blazen dan doe je de deur dicht. Zonder dat jij opgeroepen bent voor een zitting van de rechter en veroordeeld tot het betalen van whatever hebben ze geen poot om op te staan.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnnaAnjo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:09
Beste @WollenTrui je maakt je nu echt helemaal druk met allemaal ramp scenarios door je hoofd. En dat is best te begrijpen, maar haal rustig adem.

Je hoeft alleen de oorspronkelijke rekening te betalen en niet al die extra kosten want jij hebt de fout niet gemaakt. Als jij geen rekening heb ontvangen kun je die ook niet betalen. Incassobureau's kunnen heel erg hard overkomen en dan schiet je gelijk in de stress, maar dat moet je vooral niet doen. Ze kunnen alleen maar heel hard roepen en verder niets, ze staan niet bij je deur om gelijk je tv mee te nemen, daar moet heel wat meer aan voor af gaan.

Dus of neem zelf contact op met het incassobureau en leg het uit en betaal alleen de oorspronkelijke rekening en geen extra kosten, of wacht tot ze zelf bij je aankloppen. Als jij netjes bij de gemeente ingeschreven sta op het juiste adres heb je helemaal niets te vrezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
FreezeXJ schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:22:
Mocht dat incassobureau heel hard gaan blazen dan doe je de deur dicht. Zonder dat jij opgeroepen bent voor een zitting van de rechter en veroordeeld tot het betalen van whatever hebben ze geen poot om op te staan.
En zolang het incassobureau / gerechtsdeurwaarder haar werk niet correct doet en spullen naar het verkeerde adres blijft sturen, zal jij ook nooit opgeroepen worden voor de zitting van de rechter.

Verder: Stuur een mail naar het incassobureau met de vraag naar welk adres de facturen gericht waren. Zoals jij eerder aangeeft was dit een verkeerd adres. Zodra jij het antwoord hebt, heb je bewijs voor zodra bureau Beunwaarder tot actie over wil gaan. Limiteer je communicatie ook alleen tot mail, zodat je altijd zwart op wit hebt staan wat er is gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
AnnaAnjo schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:26:
Beste @WollenTrui je maakt je nu echt helemaal druk met allemaal ramp scenarios door je hoofd. En dat is best te begrijpen, maar haal rustig adem.

Je hoeft alleen de oorspronkelijke rekening te betalen en niet al die extra kosten want jij hebt de fout niet gemaakt. Als jij geen rekening heb ontvangen kun je die ook niet betalen. Incassobureau's kunnen heel erg hard overkomen en dan schiet je gelijk in de stress, maar dat moet je vooral niet doen. Ze kunnen alleen maar heel hard roepen en verder niets, ze staan niet bij je deur om gelijk je tv mee te nemen, daar moet heel wat meer aan voor af gaan.

Dus of neem zelf contact op met het incassobureau en leg het uit en betaal alleen de oorspronkelijke rekening en geen extra kosten, of wacht tot ze zelf bij je aankloppen. Als jij netjes bij de gemeente ingeschreven sta op het juiste adres heb je helemaal niets te vrezen.
Dus, is dit een goede volgende stap?
Ik heb het incassobureau gebeld en gesteld dat: Ik het factuur nooit ontvangen heb en het adres fout is. Zij hebben mij verteld dat ik dat moest doorgeven aan het gerechtsdeurwaarder.

Is het dus een goede volgende stap om het gerechtsdeurwaarder te bellen en het verhaal opnieuw te vertellen. Vervolgens vraag ik of ik het originele bedrag kan betalen omdat al dit gedoe niet mijn schuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:37:
[...]

Dus, is dit een goede volgende stap?
Ik heb het incassobureau gebeld en gesteld dat: Ik het factuur nooit ontvangen heb en het adres fout is. Zij hebben mij verteld dat ik dat moest doorgeven aan het gerechtsdeurwaarder.

Is het dus een goede volgende stap om het gerechtsdeurwaarder te bellen en het verhaal opnieuw te vertellen. Vervolgens vraag ik of ik het originele bedrag kan betalen omdat al dit gedoe niet mijn schuld is.
Ja dit lijkt mij wijs om te doen.

Over het algemeen intimideren ze heel veel, maar als het uiteindelijk puntje bij paaltje komt doen ze heel weinig.

Blaffende honden bijten niet.

Ik zelf ben ook bedreigd en ge-intimideert door dat soort toko's, maar als het een normale deurwaarder is, dan zijn ze best schappelijk in dit soort situaties.

Geef in ieder geval niet toe en betaal niet zomaar, dan ruiken ze bloed en willen ze het later nog wel eens proberen weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:03
Het originele bedrag betalen en daarnaast een rekening sturen voor al die uren dat jij bezig bent geweest om dit netjes te regelen. En kijken hoe ze dan reageren (jij hebt dan aan je wettelijke verplichting voldaan)

Het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de factuur dient voor de rechter aan te tonen dat ze alles hebben gedaan om de rekening betaald te krijgen. Wie stelt die dient te bewijzen. Dus als het bedrijf stelt dat ze jou goed hebben geinformeerd over deze factuur dan moeten ze dat kunnen aantonen.

Jij hebt verder geen contract met het incassoburo, dus daar hoef je geen zaken mee te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door veltnet op 29-01-2018 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
veltnet schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:48:
Het originele bedrag betalen en daarnaast een rekening sturen voor al die uren dat jij bezig bent geweest om dit netjes te regelen. En kijken hoe ze dan reageren (jij hebt dan aan je wettelijke verplichting voldaan)

Het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de factuur dient voor de rechter aan te tonen dat ze alles hebben gedaan om de rekening betaald te krijgen. Wie stelt die dient te bewijzen. Dus als het bedrijf stelt dat ze jou goed hebben geinformeerd over deze factuur dan moeten ze dat kunnen aantonen.

Jij hebt verder geen contract met het incassoburo, dus daar hoef je geen zaken mee te doen.
Alleen heb ik geen factuur, aan wie moet ik het originele bedrag dan betalen? De zorgverlener regelt niet de facturen en het accountancybureau verwijst direct naar het incassobureau die weer naar de deurwaarder verwijst over het afhandelen van het factuur. Misschien dat ik bij het eerste belletje met de deurwaarder, mijn verhaal niet goed deed.

Ik zal morgen nog even bij het Juridisch Loket langsgaan voor advies en dan de deurwaarder bellen om te onderhandelen over het betalen van normale kosten omdat dit niet mijn schuld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:51
WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:56:
[...]

Alleen heb ik geen factuur, aan wie moet ik het originele bedrag dan betalen? De zorgverlener regelt niet de facturen en het accountancybureau verwijst direct naar het incassobureau die weer naar de deurwaarder verwijst over het afhandelen van het factuur. Misschien dat ik bij het eerste belletje met de deurwaarder, mijn verhaal niet goed deed.

Ik zal morgen nog even bij het Juridisch Loket langsgaan voor advies en dan de deurwaarder bellen om te onderhandelen over het betalen van normale kosten omdat dit niet mijn schuld is.
Zorg dat je dan schriftelijk meld aan je zorgverlener dat je nog geen factuur hebt ontvangen en vraagt deze alsnog te ontvangen.
Dan moeten ze reageren of zelf in gebrek blijven.

En alle vervolg stappen sowieso schriftelijk en als het kan rechtshulp inschakelen.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:56:
[...]

Als je nog geen factuur hebt, dan hoef je nog niets te betalen. Je moet ook helemaal niet gaan onderhandelen.

Je kruipt veel te veel in een slachtofferrol en maakt je veel te druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Je moet ff zo snel mogelijk bellen. Er is een goeie kans dat de opdracht bij de gerechtsdeurwaarder ligt maar dat ze het nog niet opgepakt hebben (want druk) en dan kan je misschien nog voorkomen dat ze door die hele molen van de GBA check gaan.Goeie kans dat de kosten dan voor jou op het niveau van de 'normale' incassokosten blijven. Het hele deurwaardertraject is namelijk een stukje duurder, zelfs zonder rechter.

Helaas wel een hoop onzin in dit traject. Deurwaarders zijn vaak een onderdeel van hetzelfde bedrijf maar ze werken wel anders; het zijn namelijk wel echt gerechtsdeurwaarders. Als je voorkomt dat ze 'aan de slag' moeten kan 't je aardig in kosten schelen want die komen bovenop de vordering + incassokosten (die arme incassomensen moeten ook hun kinderen te eten geven natuurlijk).

Dus; snel ff bellen.
emnich schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:01:
Als je nog geen factuur hebt, dan hoef je nog niets te betalen. Je moet ook helemaal niet gaan onderhandelen.

Je kruipt veel te veel in een slachtofferrol en maakt je veel te druk.
Als hij nu nog belt is de kans groot dat dat hij wat kan regelen voordat de deurwaarder het dossier oppakt. Sterker nog; ik wil voorstellen dat alle mensen die "niks doen" roepen in topics als deze subiet van 't forum geknikkerd worden. In een incassotraject is het of betalen, of redelijk veel energie steken in het aanvechten van een vordering. Hoe meer kosten er bij komen kijken hoe meer het voor het incassobureau waard wordt de poot stijf te houden.

Aangezien dit een terechte vordering is, en er hoogstens wat misgegaan is in de communicatie (en het doorgeven van een correct adres is het probleem van de OP), is het hoe dan ook 't beste meteen even contact op te nemen om te voorkomen dat de kosten hoger worden.

[ Voor 40% gewijzigd door Hydra op 29-01-2018 17:06 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

@Hydra Ga nu niet nog meer paniek zaaien. Waarom zou TS ook maar 1 cent meer moeten betalen dan de originele factuur? Hij heeft nooit een kans gehad om te betalen en het hele incassotraject is dan ook onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
Hydra schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:02:
Je moet ff zo snel mogelijk bellen. Er is een goeie kans dat de opdracht bij de gerechtsdeurwaarder ligt maar dat ze het nog niet opgepakt hebben (want druk) en dan kan je misschien nog voorkomen dat ze door die hele molen van de GBA check gaan.Goeie kans dat de kosten dan voor jou op het niveau van de 'normale' incassokosten blijven. Het hele deurwaardertraject is namelijk een stukje duurder, zelfs zonder rechter.

Helaas wel een hoop onzin in dit traject. Deurwaarders zijn vaak een onderdeel van hetzelfde bedrijf maar ze werken wel anders. Als je voorkomt dat ze 'aan de slag' moeten kan 't je aardig in kosten schelen want die komen bovenop de vordering + incassokosten (die arme incassomensen moeten ook hun kinderen te eten geven natuurlijk).

Dus; snel ff bellen.
Ze hebben toegezegd om het serveren van de dagvaarding nog een paar dagen te laten rusten zodat ik de tijd heb om te communiceren met de schuldeisers. De schuldeisers wijzen mij uiteindelijk weer naar de deurwaarder met het verzoek om een GBA check te doen en dat te gebruiken als argument dat je niet redelijkerwijs van mij kon verwachten dat ik het factuur ontvangen heb. Ik dacht dat deurwaarders in nederland een beetje zoals in de VS waren (opkopen van schulden, tarief erbovenop en dan innen die bedrag). Blijkbaar zijn ze bereid om ook gewoon het basisbedrag te sommeren met het argument dat het incasso/accountancybureau gefaald heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rdfeij schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:20:
[...]

Erhm nee,

het valt mij steeds meer op dat ik als klant overal achteraan moet lopen om zaken te regelen.
Als de zorgverlener geld wil zien van jou moet hij zorgen dat zijn zaakjes op orde zijn. Ik ben absoluut niet meer degene die blijft zeuren.
Andersom ben ik ook niet te beroerd om achter zaken aan te blijven lopen als ik geld moet krijgen van mijn zorgverlener.
Nou ja, wel. Want dan had TS dit gezeik niet gehad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:07:
[...]

Ze hebben toegezegd om het serveren van de dagvaarding nog een paar dagen te laten rusten zodat ik de tijd heb om te communiceren met de schuldeisers. De schuldeisers wijzen mij uiteindelijk weer naar de deurwaarder met het verzoek om een GBA check te doen en dat te gebruiken als argument dat je niet redelijkerwijs van mij kon verwachten dat ik het factuur ontvangen heb. Ik dacht dat deurwaarders in nederland een beetje zoals in de VS waren (opkopen van schulden, tarief erbovenop en dan innen die bedrag). Blijkbaar zijn ze bereid om ook gewoon het basisbedrag te sommeren met het argument dat het incasso/accountancybureau gefaald heeft.
Zoals hierboven ook gezegd, laat je nou niet gek maken. Leg het probleem bij de zorgverlener neer en informeer desnoods de deurwaarder hiervan.

Er gaat niks gebeuren, ze gaan geen boetes opleggen die je moet betalen, ze gaan geen spullen in beslag nemen en als je bij een rechter uitkomt, wat ook niet gebeurd, dan lacht die de deurwaarder uit.

Zolang je maar aangeeft aan de zorgverlener dat je wilt betalen zodra je een factuur ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Aangezien dit een terechte vordering is, en er hoogstens wat misgegaan is in de communicatie (en het doorgeven van een correct adres is het probleem van de OP), is het hoe dan ook 't beste meteen even contact op te nemen om te voorkomen dat de kosten hoger worden.
Het is helemaal geen terechte vordering (althans, alleen de basis vordering is terecht). TS heeft zijn goede adres doorgegeven en heeft daarop ook diverse facturen gehad. Door een fout van de schuldeiser, is deze factuur naar een ander adres gestuurd. Schuldeiser heeft dit ook gewoon toegegeven.

In geen enkel opzicht is dit een fout van TS en TS zal dan ook nooit opdraaien voor de extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui

Als hij nu nog belt is de kans groot dat dat hij wat kan regelen voordat de deurwaarder het dossier oppakt. Sterker nog; ik wil voorstellen dat alle mensen die "niks doen" roepen in topics als deze subiet van 't forum geknikkerd worden. In een incassotraject is het of betalen, of redelijk veel energie steken in het aanvechten van een vordering. Hoe meer kosten er bij komen kijken hoe meer het voor het incassobureau waard wordt de poot stijf te houden.

PS: ik heb altijd de correcte gegevens doorgegeven. Twee andere facturen van dezelfde zorgverlener kwamen wel goed aan en ik heb nooit in het foute adres gewoond en ik ben al in geen 16(?) jaar verhuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
emnich schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:06:
@Hydra Ga nu niet nog meer paniek zaaien. Waarom zou TS ook maar 1 cent meer moeten betalen dan de originele factuur? Hij heeft nooit een kans gehad om te betalen en het hele incassotraject is dan ook onterecht.
Dat is erg kort door de bocht. Als hij inderdaad het correcte adres opgegeven heeft en nooit facturen of herinneringen van de zorgverlener heeft gehad, dan heeft hij prima een poot om op te staan. En dan nog is het het beste om daarmee even te bellen met de gerechtsdeurwaarder om dit uit te leggen.

Als de TS een incorrect adres opgegeven heeft (en daar is 'ie nogal vaag over) dan heeft hij geen poot om op te staan; dat is zijn verantwoordelijkheid. En ook dan is het het beste even te bellen om extra kosten te voorkomen.

"Gewoon niks doen" is in incassotrajecten gewoon een dom idee. Hoe meer kosten erbij komen hoe meer rendabel het wordt voor een incassobedrijf om de poot stijf te houden. Dit is geen oude opgekochte rekening van 5 tientjes ofzo, het is waarschijnlijk een flink bedrag met een courante vordering.
WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:10:
PS: ik heb altijd de correcte gegevens doorgegeven. Twee andere facturen van dezelfde zorgverlener kwamen wel goed aan en ik heb nooit in het foute adres gewoond en ik ben al in geen 16(?) jaar verhuist.
Okay, prima. Dan heb je een goeie case. Dan direct de factuur betalen rechtstreeks aan je zorgverlener. Dan die deurwaarder bellen en melden dat je via de zorgverlener dit hoorde, de factuur voldaan is, en ze dus geen case hebben. Als ze wel menen een case te hebben moeten ze daar schriftelijk en aangetekend bewijs van leveren. Doen ze dit niet binnen 14 dagen dan ga jij er vanuit dat ze het hebben laten zitten.

Helaas is bij dit soort zaken vol de aanval in gaan en de bewijslast bij heb leggen de enige optie. De deurwaarder weet waarschijnlijk niet dat er een fout gemaakt is, en dan mag je ditzelfde verhaal in een veel later stadium alsnog uitleggen.

[ Voor 29% gewijzigd door Hydra op 29-01-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veltnet
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:03
Je hoeft voorlopig niet veel te doen.

De factuur ligt bij de deurwaarder. De deurwaarder gaat in het GBA kijken waar jij woont en zal langskomen en een factuur achterlaten.Op dat moment kun jij het originele bedrag betalen, zonder extra kosten.

Als ze dan later dreigen met een rechtzaak kun jij aantonen dat het adres op de originele factuur niet overeenkomt met het adres waar de deurwaarder de factuur heeft bezorgd en dat jij bovendien van goede wil bent omdat je het originele bedrag tegen die tijd hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Dat is niet wat TS heeft aangegeven. Zijn correcte adres IS bij het bedrijf bekend. Zij hebben zelf de boel in de war geschopt. Als dat zo is (daar gaan we vanuit, want dat is wat TS heeft beschreven) dan is de vordering dus helemaal niet terecht. En is het gewoon aan dit bedrijf om TS een factuur te leveren die hij dan netjes kan betalen.

Als er wél blaam ligt bij TS dan heb je gelijk, dan is het slim om het zo snel mogelijk af te handelen.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
veltnet schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:12:
Je hoeft voorlopig niet veel te doen.

De factuur ligt bij de deurwaarder. De deurwaarder gaat in het GBA kijken waar jij woont en zal langskomen en een factuur achterlaten.Op dat moment kun jij het originele bedrag betalen, zonder extra kosten.

Als ze dan later dreigen met een rechtzaak kun jij aantonen dat het adres op de originele factuur niet overeenkomt met het adres waar de deurwaarder de factuur heeft bezorgd en dat jij bovendien van goede wil bent omdat je het originele bedrag tegen die tijd hebt betaald.
Ik heb het originele bedrag niet betaald en dat kan ik ook niet omdat ik nooit een factuur heb ontvangen. De deurwaarder heeft laten weten binnen een week het dossier op te pakken als ik niet voor die tijd iets regel met de zorgverlener/incassobureau. Maar die verwijzen allebei weer naar de deurwaarder. dus ik zal eerst contact met hen moeten opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
veltnet schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:12:
Daar zitten incassokosten bij op z'n minst. Hij moet gewoon nu direct het bedrag voldoen bij de zorgverlener VOORDAT hij ook maar iets in de post krijgt van dat incassobedrijf. Dan is het simpel; facturen gekruisd; toedels!
WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:15:
Ik heb het originele bedrag niet betaald en dat kan ik ook niet omdat ik nooit een factuur heb ontvangen.
Bellen en zeggen dat je het alsnog wil betalen. Geen nee accepteren; zij hebben de fout gemaakt en kunnen echt wel jou een bankrekening en factuurnummer geven. Het punt is dat je betaling eerder gedaan moet zijn dan dat je post van het incassobureau hebt. Dan betaal je alleen het originele bedrag.

Ik had niet begrepen dat je ook van de zorgverlener nooit een factuur ontvangen hebt (weet je dit wel HEEL zeker?).

Hoe dan ook zo snel mogelijk originele bedrag betalen.

[ Voor 39% gewijzigd door Hydra op 29-01-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Hydra schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:11:
[...]

Dat is erg kort door de bocht. Als hij inderdaad het correcte adres opgegeven heeft en nooit facturen of herinneringen van de zorgverlener heeft gehad, dan heeft hij prima een poot om op te staan. En dan nog is het het beste om daarmee even te bellen met de gerechtsdeurwaarder om dit uit te leggen.

Als de TS een incorrect adres opgegeven heeft (en daar is 'ie nogal vaag over) dan heeft hij geen poot om op te staan; dat is zijn verantwoordelijkheid. En ook dan is het het beste even te bellen om extra kosten te voorkomen.

"Gewoon niks doen" is in incassotrajecten gewoon een dom idee. Hoe meer kosten erbij komen hoe meer rendabel het wordt voor een incassobedrijf om de poot stijf te houden. Dit is geen oude opgekochte rekening van 5 tientjes ofzo, het is waarschijnlijk een flink bedrag met een courante vordering.
Hoewel ik het in de basis met je eens ben dat pro-actief handelen een hoop kan schelen, ben ik het in dit geval niet met je eens (aangenomen dat TS de waarheid vertelt).

Vooral gezien het feit dat TS zich erg druk lijkt te maken hierom, is het niet verstandig om die druk nog eens extra op te voeren. In principe heeft hij helemaal niets met de deurwaarder en het incassobureau te maken. Maar beide partijen hebben, voor zover ik kan opmaken, nooit contact opgenomen met TS. Laten ze dát eerst eens doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Hydra schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:16:
Daar zitten incassokosten bij op z'n minst. Hij moet gewoon nu direct het bedrag voldoen bij de zorgverlener VOORDAT hij ook maar iets in de post krijgt van dat incassobedrijf. Dan is het simpel; facturen gekruisd; toedels!
Het is helemaal niet interressant wat er naast de hoofdsom nog op de factuur staat. TS is alleen het factuurbedrag verschuldigt en hoeft dus ook alleen dat te betalen. De rest kan gewoon genegeerd worden.

Daarnaast @WollenTrui; niet aan de deurwaarder of de incasso betalen, gewoon rechtstreeks waar je het normaal ook betaald. Dat is de enige partij die een vordering op je heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Hydra schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:16:
[...]

[...]

Bellen en zeggen dat je het alsnog wil betalen. Geen nee accepteren; zij hebben de fout gemaakt en kunnen echt wel jou een bankrekening en factuurnummer geven. Het punt is dat je betaling eerder gedaan moet zijn dan dat je post van het incassobureau hebt. Dan betaal je alleen het originele bedrag.
TS weet niet eens wat hij moet betalen want dat is hem nooit op een rechtmatige manier medegedeeld en misschien weet hij het bedrag zelfs nu nog niet...

@WollenTrui Weet je hoeveel je moet betalen aan de zorgverlener?

[ Voor 4% gewijzigd door emnich op 29-01-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
Croga schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:17:
[...]

Het is helemaal niet interressant wat er naast de hoofdsom nog op de factuur staat. TS is alleen het factuurbedrag verschuldigt en hoeft dus ook alleen dat te betalen. De rest kan gewoon genegeerd worden.

Daarnaast @WollenTrui; niet aan de deurwaarder of de incasso betalen, gewoon rechtstreeks waar je het normaal ook betaald. Dat is de enige partij die een vordering op je heeft.
De zorgverlener regelt het factuur niet zelf en schakelt een extern bedrijf in. Die kan niet verifiëren of ik de waarheid vertel wanneer ik zeg dat het adres op de factuur niet klopt. Dit is mijn aanname, maar ik denk dat de zorgverlener niet geïnteresseerd is in het aanmaken van een nieuwe factuur voordat het gedoe met de deurwaarder is opgelost.

Ik zal denk ik toch met de deurwaarder moeten onderhandelen omdat ieder partij nu (in)direct aangeeft dat de deurwaarder nu over het factuur gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
emnich schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:19:
[...]

TS weet niet eens wat hij moet betalen want dat is hem nooit op een rechtmatige manier medegedeeld en misschien weet hij het bedrag zelfs nu nog niet...
Klopt, ik heb het alleen mondeling te horen gekregen van de zorgverlener en het bedrag variëert per partij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik zie nu dat ik een deel verkeerd begrepen heb; ik dacht dat de TS nooit iets van het incassobureau gehad heeft. Begrijp nu dat 't ook niet van de zorgverlener zelf kwam.
emnich schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:19:
Dat deel had ik volledig gemist; dat 'ie ook geen factuur van z'n zorgverlener gekregen heeft (wat ik nogal een apart verhaal vind, maargoed). Hoe dan ook zou ik zeker die deurwaarder gewoon bellen en mededelen wat er gebeurd is, dan is de kans groot dat de deurwaarder het voorlopig gewoon laat liggen.
WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:21:
Ik zal denk ik toch met de deurwaarder moeten onderhandelen omdat ieder partij nu (in)direct aangeeft dat de deurwaarder nu over het factuur gaat.
De zorgverlener heeft hier geen zin in omdat ze die incassozooi nu moeten intrekken en ze dat dus tijd kost, en daarnaast zijn de kosten voor hen. Maar het is wel de verantwoordelijkheid van de zorgverlener. Ik zou dus (nogmaals) gewoon die gerechtsdeurwaarder bellen en de situatie uitleggen en daarna de zorgverlener heel dringend melden dat het toch echt hun verantwoordelijkheid is om die incasso in te trekken.

[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 29-01-2018 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:36
ik zou lekker de procedure afwachten. die deurwaarder komt toch niet als het administratief zo'n zooitje is ;)
als ie wel komt heb je een goed verhaal: geen factuur gehad want verkeerd adres gebruikt, overmacht mijnerzijds. Stuur de originele factuur en ik betaal deze graag. -goedemiddag- en klaar :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

Klopt, ik heb het alleen mondeling te horen gekregen van de zorgverlener en het bedrag variëert per partij..
Mail de zorgverlener, vertel hem daarbij dat je mondeling hebt vernomen dat hij de factuur naar een verkeerd adres heeft gestuurd door een administratieve fout bij hem of zijn administratiekantoor en vraag hem of hij zo spoedig mogelijk een nieuwe factuur (of een kopie van de factuur) wil sturen. Zodra je die hebt betaal je die op dezelfde dag en laat je hem dat weten.

Als je 100% zeker van het bedrag bent (bijvoorbeeld door eerdere facturen) dan kan je ook nu al dat bedrag over maken en meldt je dat in je e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WollenTrui
emnich schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:30:
[...]

Mail de zorgverlener, vertel hem daarbij dat je mondeling hebt vernomen dat hij de factuur naar een verkeerd adres heeft gestuurd door een administratieve fout bij hem of zijn administratiekantoor en vraag hem of hij zo spoedig mogelijk een nieuwe factuur (of een kopie van de factuur) wil sturen. Zodra je die hebt betaal je die op dezelfde dag en laat je hem dat weten.

Als je 100% zeker van het bedrag bent (bijvoorbeeld door eerdere facturen) dan kan je ook nu al dat bedrag over maken en meldt je dat in je e-mail.
Dat zal ik morgen het eerst doen om te vragen of hij een nieuw factuur kan laten versturen en de oude stop kan zetten. Dan zal ik wel kijken of de deurwaarder dan alles laat vallen of dat hij alsnog achter de oude aangaat wat vast wel interessant zal zijn. (Ik heb geen flauw idee wat een deurwaarder nou precies doet. Koopt hij de schuld op of vertegenwoordigt hij alleen een klant?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Het hele verhaal dat je hier doet, moet je op de mail/papier zetten naar de betrokken partijen.
Daaraan voeg je vooral toe dat je direct en per omgaande de oorspronkelijk factuur wil betalen (die betwist je niet) mits je weet aan wie. Je verzoek ze daarbij met elkaar in contact te treden om deze situatie op te lossen.

Dat staat los van het feit dat eigenlijk jouw zorgverlener de hele keten in gang moet zetten om alles terug te trekken. En zeker niet kan volstaan met "ik weet het niet". Maar ja, pro-actief handelen in deze is verstandig. Alle communicatie schriftelijk bevestigen nog verstandiger.

Een gerechtelijk deurwaarder is een schuldeiser met een wettelijk kader. Hij mag geen schulden opkopen, maar krijgt via de rechter de middelen om een schuld te vereffenen.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyberpope op 29-01-2018 17:39 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:34:
[...]

Dat zal ik morgen het eerst doen om te vragen of hij een nieuw factuur kan laten versturen en de oude stop kan zetten. Dan zal ik wel kijken of de deurwaarder dan alles laat vallen of dat hij alsnog achter de oude aangaat wat vast wel interessant zal zijn. (Ik heb geen flauw idee wat een deurwaarder nou precies doet. Koopt hij de schuld op of vertegenwoordigt hij alleen een klant?)
Niet meer bellen maar mailen. Door zo veel mogelijk in die mail duidelijk te maken dat het niet jouw fout is, vorm je al een stukje dossier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

De zorgverlener regelt het factuur niet zelf en schakelt een extern bedrijf in. Die kan niet verifiëren of ik de waarheid vertel wanneer ik zeg dat het adres op de factuur niet klopt. Dit is mijn aanname, maar ik denk dat de zorgverlener niet geïnteresseerd is in het aanmaken van een nieuwe factuur voordat het gedoe met de deurwaarder is opgelost.
Waarom zou dat jouw probleem moeten zijn? Jij hebt niets fout gedaan. Zij wel. Laat hen het dan ook oplossen.
De deurwaarder gaat over de verkeerd gemaakte factuur. Dat is niet jouw probleem. Die deurwaarder heb jij in principe helemaal niets mee te maken. Er is maar één partij die geld van jou krijgt en dat is de zorgverlener.

Zoals al gezegd; als jij helemaal niets doet, alleen een brief naar de rechter stuurt dat je nooit een factuur gehad hebt, dan is dit gewoon weer het probleem van de zorgverlener. Jij bent vriendelijk genoeg om hem om een nieuwe factuur te vragen en daarmee doe je al meer dan van je verwacht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:14
Lekkere puinhoop. Volgens mij moet het heel makkelijk zijn:

1. Meldt schriftelijk (mail) aan de zorgverlener dat je niet bereid bent om tijd te steken in hun administratieve fouten (of die van hun adminstratie/accountancybedrijven) en bereid bent om de genoemde factuur te betalen als die alsnog met originele bedrag naar jouw huidige adres gestuurd wordt. Geef daarbij aan dat jij verder niet ingaat op incassotrajecten en deurwaarders zolang die zich niet bij jouw huidige adres melden en dat je de zorgverlener dringend verzoekt om dit traject alsnog terug te draaien of stil te zetten.

2. Bel achter het bovenstaande aan, neem dat gesprek op, en meldt nog een keer hetzelfde.

3. Indien er een factuur komt op jouw adres, met originele bedrag: betaal die.

4. Indien er een incassotraject/deurwaarder komt met iets op jouw adres wat niet klopt dan geeft je dit netjes bij hen aan en kan je de hele situatie met vertrouwen tegemoet zien.

NB: Bovenstaande gaat uit van 100% waarheid van jouw verhaal en 100% zekerheid dat je niets over het hoofd gezien hebt in de brievenbus. Als je dat niet kan bevestigen en toch van je angsten af wilt dan kun je zelf allerlei zaken gaan uitzoeken.

NB 2: Vergeet verder niet: jij staat dus met juiste adres bekend bij zorgverlener én GBA én hebt (ook tot vandaag aan toe!) nog nooit een factuur of stukje communicatie over een factuur (op de mail-aankondiging na) gezien. Lijkt me heel stug dat een rechter ooit gaat bepalen dat jij moet betalen voor iets anders dan de originele kosten.

[ Voor 12% gewijzigd door Valorian op 29-01-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Maar hij wil al niet bij die rechter komen, ook al krijgt hij gelijk. Die onzekerheid kan en wil hij er nu niet bij hebben. Dan is iets proactiver wel handig. Maar vooral de zorgverlener zou dat moeten doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:15:
Ik heb het originele bedrag niet betaald en dat kan ik ook niet omdat ik nooit een factuur heb ontvangen. De deurwaarder heeft laten weten binnen een week het dossier op te pakken als ik niet voor die tijd iets regel met de zorgverlener/incassobureau. Maar die verwijzen allebei weer naar de deurwaarder. dus ik zal eerst contact met hen moeten opnemen.
Als dit aan de hand is dan is het toch ontzettend simpel, zonder je er verder druk om te maken:
Als zorgverlener en incassobureau (géén accountancybureau!) naar elkaar verwijzen en je hebt dit zwart op wit, dus lekker per mail zoals je in dit topic is aangeraden, dan kun je dat zonder problemen aan de gerechtsdeurwaarder overhandigen.

In dit geval wil de zorgverlener niet meewerken aan een oplossing en het incassobureau ook niet. Hoewel je met het incassobureau helemaal geen zaken hoeft te doen, zij hebben er weinig belang bij dat jij de rekening betaalt.

Wanneer de gerechtsdeurwaarder bij je langs zou komen kun je prima een kop koffie met de beste persoon drinken en rustig al je communicatie met zorgverlener en incassobureau bespreken. De gerechtsdeurwaarder heeft vaker van dit soort onnozele bedrijven gezien die op geen enkele wijze mee willen werken aan een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bijna goed. Zoek het nog eens even rustig uit. Ook je bericht "Dan is er dus al een rechter bij geweest....." slaat nergens op.
Een rechter neemt nooit 'een dossier in behandeling'.
Een incassobureau is wel reden tot zorgen.
De factuur is nooit "uit zijn handen" aangezien het incassobureau geen partij is in deze buiten het hem helpen de factuur te innen.
Je kent de feiten niet; misschien is de vordering wel gecedeerd.
Wat ik opmaak uit de reacties is dat ik:
• Bel het incassobureau, meld dat hun facturen niet juist geadresseerd zijn en ik dus niets ontvangen heb
• Bel de zorgverlener en zeg dat hun facturen niet juist geadresseerd zijn. Btw, deze wisten het al.
• Bel de gerechtsdeurwaarder (die nu dus over het factuur gaat) en stel dat hun facturen nooit juist geadresseerd waren en ik dus geen facturen of aanmaningen ontvangen heb. Vraag vervolgens om een factuur met het originele bedrag?
Dit zijn prima adviezen. Stuur na het telefoontje nog een e-mail waarin je samenvat wat er is besproken. Die e-mail kan je nu alsnog sturen. Geef in de e-mail ook aan dat je de oorspronkelijke factuur graag wilt betalen. Deze e-mails zijn handig mocht het tot een zaak komen, want je kunt niet bewijzen wat er over de telefoon is gezegd.

Daarna kun je rustig afwachten tot men aangeeft hoe je de oorspronkelijke factuur kunt betalen. Een eventuele rechtszaak (ingeleid via een dagvaarding op je gba-adres, uitgebracht door de gerechtsdeurwaarder) wordt dan heel onwaarschijnlijk. Komt er toch een zaak, hoef je waarschijnlijk slechts 1x schriftelijk te reageren (niet in persoon te verschijnen), en kost het je niets extra's bovenop de oorspronkelijke factuur. Je hebt geen advocaat nodig als je zelf alles gestructureerd kunt verwoorden. In het ergste geval verlies je de zaak, en ben je zo'n 700 euro extra kwijt (€476 griffierechten, ruim €100 voor het uitbrengen van de dagvaarding, €60 proceskosten en de incassokosten tot nu toe), maar dat is heel onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Zorgverlener, .... Famed en Credios zeker.
Nogal halstarrigge club.

Maar je kwam dus terug bij de zorgverlener en die gaf aan dat er een factuur bij de deurwaarder zou zitten van hen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

De zorgverzekeraar haalt via de polisadministratie de adresgegevens van de BRP m.b.v. het bsn. De zorgverlener haalt haar gegevens uit Vecozo ook m.b.v. het bsn.

Wat ik uit de praktijk heb gezien, is dat de facturerende partij klanten door elkaar haalt. Tada, geleverde diensten gefactureerd aan verkeerde personen. Die partij kan zijn de zorgverlener of de facturatie tussenpersoon Infomedics.

@WollenTrui waarom moet er een WIK brief opgesteld worden? Dat is een aanmaning inclusief incassokosten. Als je nooit bericht hebt gehad door een fout buiten jou om, dan ga je toch niet meer betalen dan de originele factuur met hoofdsom?

Wat te doen:
- uitzoeken wie wat heeft gedaan (zorgverlener -> facturatiepartij -> incassobureau -> gerechtsdeurwaarder?)
- kopie factuur van zorgverlener/facturatiepartij
- hoofdsom aan zorgverlener/facturatiepartij direct voldoen
- e-mail naar alle betrokken partijen dat je nooit een factuur of herinnering hebt gehad, er een verkeerd adres is gebruikt, je de hoofdsom hebt voldaan op <datum> en daarmee de zaak is afgehandeld.

[ Voor 50% gewijzigd door PcDealer op 30-01-2018 01:18 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 18:56
@WollenTrui

Je hebt veel adviezen ontvangen. Ik wil graag m'n mening geven. Ik heb een tijdje bij een gerechtsdeurwaarder gewerkt (in de IT) en heb een klein beetje kennis hierover.

Uit je berichten maak ik op dat je geen factuur ontvangen hebt van de zorgverzekeraar. Incassobureau/gerechtsdeurwaarder heeft ook nog geen contact met je opgenomen.
Uit m'n hoofd mag een incassobureau ook alleen maar kosten in rekening brengen als een herinneringsbrief verstuurd is. Gang naar de rechter is een latere traject waar je je geen zorgen om hoeft te maken.
Blijkbaar heeft je verzekeraar de factuur en herinnering verstuurd naar een adres waar je nooit gewoond hebt en wat jijzelf niet hebt opgegeven. Dus de fout ligt bij hun. Als dit inderdaad zo is, hoef je je geen zorgen te maken.

Als je de brief krijgt met incassokosten. Stuur ze dan een mail of brief en zeg dat je de factuur en herinnering nooit ontvangen heb.
Vraag om de originele factuur. Hierop zal dan de foutieve adres staan. Betaal het originele factuur bedrag zonder de extra kosten en neem contact met hun op dat het adres niet klopt en je dus nog nooit een factuur en herinnering hebt gekregen. Fout ligt bij de verzekeraar. Niet bij jou.
Als je te maken hebt met een schimmige incassobureau dan proberen ze je te intimideren. Want ze willen immers geld zien (Incasso kosten is voor de incassobureau). Gewoon standaard antwoorden dat je factuur nooit hebt gekregen en dat je inmiddels hebt betaald.
Maak je geen zorgen over de gang naar de rechter, want dat kost de verzekeraar geld en als ze weten dat ze fout zitten is het onnodig procederen. Een gerechtsdeurwaarder die zich hierin verdiept ziet ook wel dat het een kansloze zaak is en zal dat traject nooit starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Heb het zelfde gehad, je moet de tweede lijns van de zorgverzekeraar hebben. Zij moeten het intrekken en contact opnemen met de incasso. (een bloemetje van de zorgverzekeraar is op zijn plaats!)

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Wel grappig om zes keer 'zorgverzekeraar' te lezen terwijl het gaat om een 'zorgverlener'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

sylvesterrr schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:01:
Wel grappig om zes keer 'zorgverzekeraar' te lezen terwijl het gaat om een 'zorgverlener'. :)
Omdat de gegevens door de verzekeraar bij de gemeente worden opgevraagd bij inschrijving. Als de gegevens wijzingen wordt de verzekeraar op de hoogte gebracht. De zorgverlener haalt de gegevens uit Vecozo en Vecozo put uit de verzekeringsgegevens. Althans zo is mijn idee.

[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 30-01-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45
WollenTrui schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:34:
[...]

Is dat externe bureau niet gewoon Famed? Dan zou ik hen bellen en de situatie uitleggen.

En een gerechtsdeurwaarder koopt geen schuld op, maar brengt een dagvaarding voor het aanvechten (afdwingen) van een schuld bij de rechter. Na de uitspraak van een rechter kan de deurwaarder het vonnis afdwingen via bijvoorbeeld beslag.
Dit zal echt niet zomaar gebeuren en vóór die dagvaarding, die je nog niet hebt gehad, zou je nog genoeg tijd hebben om te betalen. Bij voorkeur aan Famed of zorgverlener. Anders met verhoging aan de deurwaarder (die zal eerst een betalingsvoorstel doen - die 200 euro?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op maandag 29 januari 2018 @ 17:22:
Dat deel had ik volledig gemist; dat 'ie ook geen factuur van z'n zorgverlener gekregen heeft (wat ik nogal een apart verhaal vind, maargoed).
Je vind het een apart verhaal dat er iets mis is gegaan met het adres en dat daarom álle post (en dus niet alleen dat van het incassobureau) niet ontvangen is? Dat vind ík dan weer een apart verhaal ;).

Wat betreft fuckups met adressen, tja, dat schijnt te gebeuren. Toen ik verhuisde (binnen dezelfde stad) en mijn gas+electriciteit leverancier gewoon meenam, hebben ze het voor elkaar gekregen om gas wel goed over te zetten naar het nieuwe adres, maar de electriciteit op een compleet willekeurig adres ergens in Nederland te parkeren. Hoe ze dat hebben weten te verkloten is me een raadsel, het doorgeven van de verhuizing is voor mij echt maar 1 handeling geweest.

[ Voor 33% gewijzigd door .oisyn op 30-01-2018 11:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Je zegt meerdere keren

"Ik moet contact opnemen met de gerechtsdeurwaarder". En wat is daar precies uitgekomen? Wat kon hij/zij je vertellen? Misschien een goede eerste stap.

Sorry, maar mensen kunnen wel roeptoeteren "Niet betalen! het is de fout van de zorgverlener!" "Gelijk de zorgverlener aansprakelijk stellen". Maar neem nou eerst even contact met de (gerechts)deurwaarder. Leg het verhaal uit, vaak kan er dan genoeg geregeld worden.

Iets over van een mug een olifant maken.

[ Voor 47% gewijzigd door corset op 30-01-2018 13:47 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Hier zitten echt meer fouten in dan ik eigenlijk zin heb om te corrigeren.

Een incassubureau heeft geen wettelijke status.
Een deurwaarder is een verkorte benaming voor een gerechtsdeurwaarder, hier zit geen verschil in. Een deurwaarder is een onbezoldigd ambtenaar, dwz dat hij wel een eed heeft adgelegd, maar geen salaris van de overheid krijgt: dit moet hij krijgen van zijn opdrachtgevers. Een rechter is géén opdrachtgever. Een rechter velt een vonnis, en met dit vonnis kan een deurwaarder rechtsmiddelen toepassen.
Oekiejoekie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:33:
Als het een gerechtsdeurwaarder is, heb je ook een dagvaarding gehad, voor een zitting bij het kantongerecht. En een vonnis dat je moet betalen.

Of is het een gerechtsdeurwaarder die ook incasso's doet ??
BS. Vrijwel iedere deurwaarder doet ook buiten gerechtelijke handelingen. Sterker nog, als het bewijs dat de opdrachtgever zich niet 100% aan de wet heeft gehouden, niet 100% overtuigend is, moet een deurwaarder de schuldenaar eerst zelf de mogelijkheid geven het 'in der minne', dus buiten de rechter om, te regelen.

@TS: beste manier van reageren: mail (met ontvangstbevestiging) aan zowel je zorgverlener als deurwaarder:
Geachte heer, mevrouw,

Van mijn zorgverlener X heb ik begrepen dat ik nooit een nota heb ontvangen voor behandeling op datum X, omdat hiervoor een verkeerde adressering gebruikt is.

Ik ben ten volle bereid deze nota te betalen, zodra ik deze ontvang, hetzij op fysiek adres X, hetzij op dit mail-adres. Extra kosten zullen echter voor uw rekening blijven, tenzij u mij kunt aantonen dat ik verwijtbaar ben inzake deze onjuiste adressering.

Grag ontvang ik van u beiden bericht dat u mijn mail in goede orde ontvangen heeft.

Met vriendelijke groet,

WollenTrui

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Ardana schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:22:
Een deurwaarder is een verkorte benaming voor een gerechtsdeurwaarder, hier zit geen verschil in.
Het verschil is dat je jezelf niet zomaar Gerechtsdeurwaarder mag noemen. Die titel is beschermd. De titel Deurwaarder is niet beschermd; iedereen mag zich zo noemen. En incassobureaus doen dat dan ook regelmatig zonder dat ze Gerechtsdeurwaarders in dienst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Croga schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:27:
[...]

Het verschil is dat je jezelf niet zomaar Gerechtsdeurwaarder mag noemen. Die titel is beschermd. De titel Deurwaarder is niet beschermd; iedereen mag zich zo noemen.
Klopt.
En incassobureaus doen dat dan ook regelmatig zonder dat ze Gerechtsdeurwaarders in dienst hebben.
Nog nooit gezien en ik heb er in de jaren heel wat gezien. Heb je voorbeelden?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WollenTrui
Hey, Ik wou even een korte update geven. De zorgverlener heeft een en ander geregeld en de facturen worden blijkbaar opnieuw uitgezonden met het juiste adres. Verder hoef ik geen bijkomende kosten (behalve de hoofdsom) te betalen, dit heb ik op mail toegezegd gekregen.

Ik wil iedereen iig bedanken voor jullie advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:30

GforceNL

Out of memory....

Eind goed, al goed! :)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op dat er veel nep deurwaarder acties bezig zijn. Als je zeker wet dat dit niet bij jouw thuis hoort, moet je daar verder niet op reageren. Het houd dan vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Croga schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 16:27:
[...]

Het verschil is dat je jezelf niet zomaar Gerechtsdeurwaarder mag noemen. Die titel is beschermd. De titel Deurwaarder is niet beschermd; iedereen mag zich zo noemen. En incassobureaus doen dat dan ook regelmatig zonder dat ze Gerechtsdeurwaarders in dienst hebben.
De term deurwaarder mag dan wel niet beschermd zijn, ook een rechter maakt in juridische zin geen onderscheid tussen deurwaarder en gerechstdeurwaarder. Zie bijv. dit vonnis: https://uitspraken.rechts...ECLI:NL:RBAMS:2002:AF5352.

Er zijn een handjevol, louche, incassobureau's die zich deurwaarder noemen, maar ieder zichzelf respecterend incassobureau zal dat niet doen, net zo min als de incassobureau's die zich hebben aangesloten bij vakverenigingen.

Incassobureau's die ook gerechtsdeurwaarders in dienst hebben, kunnen wel dagvaardingen opstellen (dat kan in feite ieder juridisch geschoold persoon), maar niet betekenen: dat mogen alleen gerechtsdeurwaarders, en de vestiging daarvan is geregeld in de deurwaarderswet.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ardana schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 00:17:
[...]
net zo min als de incassobureau's die zich hebben aangesloten bij vakverenigingen.
offtopic:
Ik hoop niet dat je Intrum Justitia hieronder schaart. Zakkenwassers eerste klas.

Pagina: 1