Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!
Vraag
Beste antwoord (via Centropy op 30-01-2018 15:27)
https://www.uptimed.nl/bestellen/#product-419
Heb een mengelmoesje van DAC en fiber kabels in verschillende kaarten (80% x520)
Meeste issues gehad met optic modules, maar dat zie ik terug in de Linux/ESX logs.
DAC kabels is tot nu toe altijd pnp geweest.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Alle reacties
Fixing things to the breaking point...
Zoals ik het zie ook, daarnaast is het een SFP kabel, en je zoekt juist een SFP+ kabel.RGAT schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:27:
Lijkt me dat je een Fiber Channel SFP kabel hebt en daar Ethernet over probeert te doen wat natuurlijk niet kan.
Wellicht kun je er ergens eentje lenen om te testen?
Normaal gesproken is fiber fiber, maar in dit specifieke geval is het inderdaad anders. Dit is écht een SFP kabel voor storage en niet voor netwerken.RGAT schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:27:
Lijkt me dat je een Fiber Channel SFP kabel hebt en daar Ethernet over probeert te doen wat natuurlijk niet kan.
10 Gieg koper, lutser
-edit
Nog een stomme vraag, heb je de driver ge-update?
[ Voor 11% gewijzigd door WhizzCat op 29-01-2018 14:30 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Zou deze kabel werken?
https://tweakers.net/pricewatch/1104707/mikrotik-s+da0001.html
Driver is:
Intel® Network Adapter Driver for Windows® 10 Version: 22.10 (Latest) Date: 12/7/2017
[ Voor 31% gewijzigd door Centropy op 29-01-2018 14:33 ]
Je hebt een SFP+ Ethernet kabel nodig, niet een SFP+ Fiber Channel kabel, de + is maar een deel van het probleemCentropy schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:31:
Dus ik heb een SFP+ kabel nodig ? en ik heb er dus nu 1 zonder +
Zou deze kabel werken?
https://tweakers.net/pricewatch/1104707/mikrotik-s+da0001.html
Driver is:
Intel® Network Adapter Driver for Windows® 10 Version: 22.10 (Latest) Date: 12/7/2017
Die kabel lijkt de juiste, geen idee of die verder zal werken en er geen vendor lock-ins zitten overigens.
Fixing things to the breaking point...
Even voor de duidelijkheid, de kabel die ik nu aanwijs, de Mikrotik kabel is de juiste?RGAT schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:37:
[...]
Je hebt een SFP+ Ethernet kabel nodig, niet een SFP+ Fiber Channel kabel, de + is maar een deel van het probleem
Die kabel lijkt de juiste, geen idee of die verder zal werken en er geen vendor lock-ins zitten overigens.
Dit is toch niet echt constructief... ze hebben daar stapels kabels... welke raad je aan en waarom? Want ik heb blijkbaar nu de verkeerdeLuqq schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:40:
Je wil een DAC: een Direct Attach Cable. Kijk even op fiberstore.com
Je hoeft niet zo in de aanval te schieten hoor, als je even gekeken had zag je dat er gewoon een categorie "Direct Attach Cables" is, 10G SFP+ naar SFP+ en dan kan je vendor support aanklikken.Centropy schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:41:
[...]
Dit is toch niet echt constructief... ze hebben daar stapels kabels... welke raad je aan en waarom? Want ik heb blijkbaar nu de verkeerde
Tnx maar zou je ook een nederlandse store weten met vooraad... dit komt uit het buitenland... Hoopte eigelijk morgen verder te gaan ermee..?Luqq schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:45:
[...]
Je hoeft niet zo in de aanval te schieten hoor, als je even gekeken had zag je dat er gewoon een categorie "Direct Attach Cables" is, 10G SFP+ naar SFP+ en dan kan je vendor support aanklikken.
In principe wel. Het enige wat eventueel problemen kan geven is compatibility issues omdat de transceiver net niet standaard-compatible is of zo, we hebben hier bijvoorbeeld nog best wel eens moeite met verschillende SFPs waar je weken aan het debuggen bent. Maar dat heb je ook met allerlei andere componenten.Centropy schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:38:
[...]
Even voor de duidelijkheid, de kabel die ik nu aanwijs, de Mikrotik kabel is de juiste?
Mocht het niet werken kan je ook de kabel en de transceivers los van elkaar kopen natuurlijk.
Fibre Channel of FC moet je in ieder geval niet hebben, je wilt gewoon een Ethernet kabel. Of het dan optisch of koper is maakt in principe weinig uit, behalve in prijs.
[ Voor 15% gewijzigd door Garyu op 29-01-2018 15:06 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
10GB koper is vrij normaal hoor voor korte afstanden.... Als zijn NAS naast zijn PC staat is een DAC kabel genoeg. Noem ik nou niet echt lutserig...WhizzCat schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:28:
[...]
Normaal gesproken is fiber fiber, maar in dit specifieke geval is het inderdaad anders. Dit is écht een SFP kabel voor storage en niet voor netwerken.
10 Gieg koper, lutser
-edit
Nog een stomme vraag, heb je de driver ge-update?
Ja een 1,5 meter ongeveer maximaal staat hij er naastrdfeij schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:07:
[...]
10GB koper is vrij normaal hoor voor korte afstanden.... Als zijn NAS naast zijn PC staat is een DAC kabel genoeg. Noem ik nou niet echt lutserig...
Dan zou ik die Mikrotik niet nemen, die is maar 1m langCentropy schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:10:
[...]
Ja een 1,5 meter ongeveer maximaal staat hij er naast
rdfeij schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:07:
[...]
10GB koper is vrij normaal hoor voor korte afstanden.... Als zijn NAS naast zijn PC staat is een DAC kabel genoeg. Noem ik nou niet echt lutserig...
Ik had 't t tegen mezelf, voor de duidelijkheid
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Het gedrag wat jij nu ervaart lijkt 100% op een incompatible sfp.
Haastige spoed... en weinig eigen inzet.Centropy schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:55:
[...]
Tnx maar zou je ook een nederlandse store weten met vooraad... dit komt uit het buitenland... Hoopte eigelijk morgen verder te gaan ermee..?
Doe eens zelf zoeken op "SFP+ 10Gbps DAC site:.nl"
Eerste hit bevat relevante informatie over compatibility, daaronder zat opties.
Oslik blyat! Oslik!
Die intel kaarten hebben idd vendor locking, maar bij mijn weten geld dat alleen voor optics (SFP+) en niet voor DA kabels.trebor.ed schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:21:
Mijn ervaring met deze Intel 10Gb SFP kaarten is dat alleen de Intel SFP's worden geaccepteerd. Vendor lock dus. Geluk is dat je op ebay voor een appel en een ei compatible Intel SFP's kunt kopen. Extra voordeel van deze intel sfp's is dat ze zowel op 1Gb als op 10Gb kunnen connecten en dat kan soms makkelijk zijn.
Het gedrag wat jij nu ervaart lijkt 100% op een incompatible sfp.
TS zou ook een glassetje kunnen overwegen. Dan ben je met 50 eur ook klaa: 2x SFP+ en een multimode kabeltje. Voordeel is dat ie 'm dan later zo kan verplaatsen (tot 300m) als die 1.5m niet meer voldoende is.. ander kabeltje ertussen gaan.
Met DA is dat wat lastiger
Alleen met de wens 'morgen in huis' wordt het lastiger: Dan wordt het gewoon rondshoppen, maar reken erop dat je dan wel meer kwijt bent.
Heb een mengelmoesje van DAC en fiber kabels in verschillende kaarten (80% x520)
Meeste issues gehad met optic modules, maar dat zie ik terug in de Linux/ESX logs.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ik heb er 1 besteld bij ze, dan weet ik morgen of het werkt. Tnx man Ik hoop dat het werkt!raymondw schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:33:
Deze werken prima met mijn x520 kaarten
https://www.routershop.nl...ter-txc432-cu3m/pid=55281
Jouw situatie is natuurlijk anders maar dit om aan de geven dat de intel wel met de meeste dac kabels werkt, maar dat wordt hierboven ook al opgemerkt
[ Voor 45% gewijzigd door casemodder op 29-01-2018 20:03 ]
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Moeilijk om een beste antwoord te kiezen, maar dat het dus vendorlocking en incompatibility problemen geeft mogen duidelijk zijn. Bij deze dus het probleem opgelost.
Nee, je had gewoon de verkeerde kabel gekocht, namelijk een FC kabel ipv een Ethernet kabel. Dat heeft niets met vendorlock te maken natuurlijkCentropy schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 15:29:
Probleem is direct opgelost met een andere kabel, degene die ik bij uptimed heb besteld dus.
Moeilijk om een beste antwoord te kiezen, maar dat het dus vendorlocking en incompatibility problemen geeft mogen duidelijk zijn. Bij deze dus het probleem opgelost.
Met een hamer kan je ook een schroef in de muur boren, maar dat is zegmaar niet te bedoeling. Nu je een spijker hebt gekocht, gaat het allemaal opeens een stuk makkelijker. Goed dat het nu werkt in ieder geval