Dag allemaal,
Voor mijn nieuwe build ben ik op zoek gegaan naar een passende monitor. Ik ga de pc met name voor videobewerking gebruiken en niet veel gamen. Voor mijn 4K monitor had ik de volgende eisen:
- minimaal 27"
- in hoogte verstelbaar
- matte afwerking
- IPS
- refresh rate 60Hz
- maximaal € 450
Na flink zoeken ben ik tot de volgende shortlist gekomen:
Omdat de LG 27UD58P-B en de AOC U2777PQU de enige twee monitoren zijn die je in hoogte kunt verstellen wordt de keuze al kleiner. Na wat YouTube te hebben gekeken spraken de glanzende metalen randen van de AOC me niet zo aan.
Daarmee lijkt de keuze gemaakt. Echter heb ik nog een vraag. De LG27UD58P-B heeft als enige van de vier AH-IPS i.p.v. IPS. Is dit een groot verschil in kwaliteit? Misschien een voorloper van IPS? Het scherm is namelijk ook in 2016 uitgebracht. De rest in 2017.
Alvast dank voor de reacties.
Voor mijn nieuwe build ben ik op zoek gegaan naar een passende monitor. Ik ga de pc met name voor videobewerking gebruiken en niet veel gamen. Voor mijn 4K monitor had ik de volgende eisen:
- minimaal 27"
- in hoogte verstelbaar
- matte afwerking
- IPS
- refresh rate 60Hz
- maximaal € 450
Na flink zoeken ben ik tot de volgende shortlist gekomen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AOC U2777PQU Zwart | € 449,- | € 449,- |
1 | LG 27UD58P-B Zwart | € 379,- | € 379,- |
1 | LG 27UD59P-B Zwart | € 369,30 | € 369,30 |
1 | LG 27UD69-W Wit, Zwart | € 390,99 | € 390,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.588,29 |
Omdat de LG 27UD58P-B en de AOC U2777PQU de enige twee monitoren zijn die je in hoogte kunt verstellen wordt de keuze al kleiner. Na wat YouTube te hebben gekeken spraken de glanzende metalen randen van de AOC me niet zo aan.
Daarmee lijkt de keuze gemaakt. Echter heb ik nog een vraag. De LG27UD58P-B heeft als enige van de vier AH-IPS i.p.v. IPS. Is dit een groot verschil in kwaliteit? Misschien een voorloper van IPS? Het scherm is namelijk ook in 2016 uitgebracht. De rest in 2017.
Alvast dank voor de reacties.