Hoi,
Ik heb enkele dagen geleden een Gigabyte GTX 1050 TI Gaming G1 videokaart gekocht en wil hem zo instellen dat ik veilig kan overclocken en redelijk het maximale eruit kan halen.
Ik gebruik op dit moment gigabyte extreme gaming om hem te overclocken.
De settings staan nu als volgt:
- GPU Clock +156 MHz
- Memory clock +1060 MHz
- GPU Voltage +25%
- Power limit +25%
- Temperature limit +0%
Ik zit nu op een behaalde gpu clock van 1924 MHz en geheugen op 8068 MHz. Als ik de gpu clock verder omhoog zet krijg ik de melding dat de videokaart driver opnieuw is ingesteld. Dit lijkt me een heel eind de Sweet spot te zijn
Ook als ik het gpu Voltage naar beneden zet dan krijg ik dezelfde melding, dus voor deze overclock settings lijkt me dit noodzakelijk.
Qua power limit maakt het niet uit of ik deze op +0 of +25% zet.
Ik vraag me nu af of dit (veel) gevolgen heeft voor de duurzaamheid en/of garantie vd kaart?
Adviseren jullie om met een gpu Voltage van +0% de max settings op te zoeken ivm veiligheid?
Overigens als ik mine met deze kaart blijft hij met deze settings stabiel en de temperatuur komt eigenlijk nooit boven de 60 graden. Hij varieert tussen de 55 en 60 zo'n beetje.
Bedankt voor jullie op en/of aanmerkingen
Edit: het systeem waarop ie draait is:
- Asus p5ql pro
- Intel e6850 (stock)
- Gigabyte GTX 1050 ti G1 Gaming 4gb
- 8 GB ddr2
- Win 7 Pro 64-bit
Ik heb enkele dagen geleden een Gigabyte GTX 1050 TI Gaming G1 videokaart gekocht en wil hem zo instellen dat ik veilig kan overclocken en redelijk het maximale eruit kan halen.
Ik gebruik op dit moment gigabyte extreme gaming om hem te overclocken.
De settings staan nu als volgt:
- GPU Clock +156 MHz
- Memory clock +1060 MHz
- GPU Voltage +25%
- Power limit +25%
- Temperature limit +0%
Ik zit nu op een behaalde gpu clock van 1924 MHz en geheugen op 8068 MHz. Als ik de gpu clock verder omhoog zet krijg ik de melding dat de videokaart driver opnieuw is ingesteld. Dit lijkt me een heel eind de Sweet spot te zijn
Ook als ik het gpu Voltage naar beneden zet dan krijg ik dezelfde melding, dus voor deze overclock settings lijkt me dit noodzakelijk.
Qua power limit maakt het niet uit of ik deze op +0 of +25% zet.
Ik vraag me nu af of dit (veel) gevolgen heeft voor de duurzaamheid en/of garantie vd kaart?
Adviseren jullie om met een gpu Voltage van +0% de max settings op te zoeken ivm veiligheid?
Overigens als ik mine met deze kaart blijft hij met deze settings stabiel en de temperatuur komt eigenlijk nooit boven de 60 graden. Hij varieert tussen de 55 en 60 zo'n beetje.
Bedankt voor jullie op en/of aanmerkingen
Edit: het systeem waarop ie draait is:
- Asus p5ql pro
- Intel e6850 (stock)
- Gigabyte GTX 1050 ti G1 Gaming 4gb
- 8 GB ddr2
- Win 7 Pro 64-bit
[ Voor 5% gewijzigd door onnaj op 29-01-2018 12:16 ]