Toon posts:

short write

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het kopieren van een bestand van 5 Gb vanaf een Digital machine onder True Unix naar een Linux 7.1 doos verschijnt de melding "Short Write" na pakweg 2 Gb. :(
Wordt de file overgehaald in stukken en concatenated gaat het (uiteindelijk) goed. Ook middels FTP komt de file goed over. :?

Wa's dit nu weer?? Iemand een idee???

Verwijderd

Topicstarter
Hm, krijg andere info van de vraagsteller. De file wordt niet in stukken overgehaald.
rcp werkt dus niet, ftp wel. De vraag blijft echter:

Hoe kan het dat de Digital machine, vanwaar alle acties gestart werden ftp wel goed afrondt, maar een rcp niet.
Het is ook al geprobeerd vanaf de LINUX-machine, maar dat gaf hetzelfde resultaat.....

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Linux 7.1 is voorlopig nog niet uit hoor, we zijn pas bij 2.4.6.

En verder kan ext2 geen files groter dan 2gig aan iirc.

Verwijderd

Topicstarter
Linux Versie 7.1, je bedoelt de kernel... Ok, eh en dan??
En verder kan ext2 geen files groter dan 2gig aan iirc...
ext2, iirc? Wasda? En waarom FTP wel? 'ksnapputnie......|;(

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Ik maakte die opmerking over de versie omdat wij met alleen een versienummer vrij weinig opschieten. Distro's verschillen ook qua versienummer van elkaar. Debians laatste stable release is bijvoorbeeld 2.2. 7.1 kan dus best iets heel anders betekenen voor een andere distro.
Maar nog meer blijkt hier uit de houding 'Redhat is linux'. Je zult het ook wel over Redhat 7.1 hebben.

ext2 (second extended) is het filesystem dat GNU/Linux al een aardige tijd standaard gebruikt. Net zoiets als fat (aka fat16) voor DOS en vfat (aka fat32) voor Windows 95OSR2 +.
iirc is een afkorting voor 'If I Recall Correctly'.

Ik bedoel dus dat (als ik het me goed herinner) op je linux partititie geen files groter dan 2gig kunnen.
ik neem hierbij aan dat je ext2 gebruikt, maar dat zal wel, want de alternatieven (JFS, ReiserFS, XFS, enz) zijn nog niet 100% af en/of getest.

Verwijderd

Topicstarter
--------------------
Ik maakte die opmerking over de versie omdat wij met alleen een versienummer vrij weinig opschieten. Distro's verschillen ook qua versienummer van elkaar. Debians laatste stable release is bijvoorbeeld 2.2. 7.1 kan dus best iets heel anders betekenen voor een andere distro.
----------------------
Ok ,duidelijk. Sorry

----------------------
Maar nog meer blijkt hier uit de houding 'Redhat is linux'. Je zult het ook wel over Redhat 7.1 hebben.
--------------------------
Yep, RedHat is Linux, maar Linux is niet RedHat. (Mandrake, SuSe .......)

--------------------
ext2 (second extended) is het filesystem dat GNU/Linux al een aardige tijd standaard gebruikt. Net zoiets als fat (aka fat16) voor DOS en vfat (aka fat32) voor Windows 95OSR2 +.
iirc is een afkorting voor 'If I Recall Correctly'.
---------------------

Dank je...

----------------
Ik bedoel dus dat (als ik het me goed herinner) op je linux partititie geen files groter dan 2gig kunnen.
ik neem hierbij aan dat je ext2 gebruikt, maar dat zal wel, want de alternatieven (JFS, ReiserFS, XFS, enz) zijn nog niet 100% af en/of getest.
----------------------
Inderdaad, ext2 wordt gebruikt. Ik weet van oudere (en andere) releases dat 2Gb een grens was. Echter met FTP is het hele bestand wel over te halen. Met
cat <bestand> >> <bestand2>
is het mogelijk een bestand te maken dat groter is dan 2Gb.

Dat snappiknie.... En daar :r ik van.....

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 13 juli 2001 11:54 schreef Circe het volgende:
Yep, RedHat is Linux, maar Linux is niet RedHat. (Mandrake, SuSe .......)
(..., Debian, ... ;) ) precies :)
Inderdaad, ext2 wordt gebruikt. Ik weet van oudere (en andere) releases dat 2Gb een grens was. Echter met FTP is het hele bestand wel over te halen. Met
cat <bestand> >> <bestand2>
is het mogelijk een bestand te maken dat groter is dan 2Gb.

Dat snappiknie.... En daar :r ik van.....
Ah, ik had me ook vergist (och ja, vandaar dat 'iirc' he ;) ); ext2 kan nu idd (inderdaad) wel files groter dan 2 gig aan, maar de tools die je files gebruiken moeten dan wel behoorlijk up-to-date zijn.
En dat is dan waarschijnlijk het probleem: rcp is hier blijkbaar niet voor aangepast, en ftp en cat wel.

Je kunt overigens iets in
bla
zetten met behulp van de quote tags: [ quote ] bla [ /quote ].

Verwijderd

Topicstarter
:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

OK dank je. Lijkt me duidelijk. Geen rcp ;(gebruiken en oppassen met de ftp....

|:(

Hardstikke bedankt voor je hulp.....

Enne prettig en zonnig weekend..... B-)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Linux 7.1 is voorlopig nog niet uit hoor, we zijn pas bij 2.4.6.

En verder kan ext2 geen files groter dan 2gig aan iirc.
Wat doet die file van 8 GIG dan op mijn disk ? De kernel is het probleem, niet ext2. 2.4.x kan het zonder problemen. Helaas snappen niet alle programma's het.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ah, ik had me ook vergist (och ja, vandaar dat 'iirc' he ;) ); ext2 kan nu idd (inderdaad) wel files groter dan 2 gig aan, maar de tools die je files gebruiken moeten dan wel behoorlijk up-to-date zijn.
En dat is dan waarschijnlijk het probleem: rcp is hier blijkbaar niet voor aangepast, en ftp en cat wel.
ext2 is NOOIT het probleem geweest. Het probleem zit hem in de tellers in de kernel die bestandsgrootte en huidige positie aangeven. Dat was altijd een signed 32 bits getal. Dat is dus de helft van 4 GIG = 2 GIG.

Bij 2.4.x is de teller standaard 64 bits. glibc 2.1.x heeft ook het 32 bits limit. Hier zijn losse patches voor. glibc 2.2.x heeft er geen problemen mee.

Niet alle utils snappen het helaas. Recompilen met -D__USE_FILE_OFFSET64 lost dat probleem op.
Pagina: 1