When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.
Ja kan, en een gewone moet voldoende zijn omdat je een up-link poort hebt.. Had je die niet, dan moest je wel een cross hebben... Niet vergeten de kabel dan NIET in de up-link van de switch/hub (wat was het, dat 100 mb ding).. Dan doe je het 2 keer en heb je weer wel een cross nodig...Op vrijdag 13 juli 2001 09:10 schreef rarzie het volgende:
Ik heb morgen een LAN party bij mij thuis, en heb een vraagje over hubs -- Ik heb een FastADSL verbinding en een Vigor2200e router/firewall, die met behulp van een switchinghub (100/10) m'n pc's verbind (Alles op 100.). Nu heb ik nog een HP 16 poorts switch staan die ik in een andere kamer wil zetten. Deze switch is standaard 10mbit, maar heeft een 100mbit 'uplink'. (MX oid.). Kan ik deze uplink in een van de vrije poorten van m'n switch drukken (niet de uplink) zodat die sectie op 10 draait, en de rest op honderd? En moet ik dan een gewone of een crosslink kabel aanschaffen?
Snap je 'm nog??
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Ik snap je vraag niet helemaal, maar tussen 2 hubs moet iig crosslink zijn
Niet waar, met een gewone UTP kan ook prima. In de ene hub in de uplink en in de andere in een gewone poortOp vrijdag 13 juli 2001 09:13 schreef dennisdotcom het volgende:
Ik snap je vraag niet helemaal, maar tussen 2 hubs moet iig crosslink zijn
Zenks.
When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.