ZNL043T702-P40 is het TFT scherm. 4.3" 480x272 Overigens is het geen touch scherm (je ziet links op de foto de connecties voor een resistieve digitizer, die zijn ongebruikt. Rechts zie je de connecties voor de backlight, die wel gebruikt is)
S34ML01G... is 1Gbit NAND flash
Hynix HY5DU561622FTP-J is 256Mbit DDR ram
Dan verwacht je enkel nog de processor, wat hoogstwaarschijnlijk de V100 is. Zou interessant zijn om daar meer over te weten te komen,
maar ik acht de kans klein dat dat gaat lukken.
Op de foto's van pep_82 is
een F1E200 van Allwinner te zien. Een ARM processor voornamelijk ontworpen voor ebooks en in-car entertainment. Prima chip voor dit doel dus. De V100 zou ook van Allwinner kunnen zijn. Ik kan het logo echter niet plaatsen. Ook heeft Allwinner geen V100 in hun catalogus staan.
Neemt echter niet weg dat ik de circuits wel erg veel op elkaar vind lijken. Het zou me niet verbazen als de V100 van een andere producent is, waarbij e.e.a. volgens goed Chinese traditie is afgekeken van Allwinner. Dan kan het best lastig worden om documentatie te vinden, maar zou ik kijken wat er af te leiden valt van de pinout en de documentatie van de F1E200.
Tenzij dat in de processor zit (mogelijk), zal er ergens ook nog wat zitten voor de Li-ion/LiPo accu. Zou me niets verbazen als daarvoor de 8-pin IC, de SOT-23's en de passives links van het flash geheugen zijn.
[
Voor 38% gewijzigd door
Nijn op 29-01-2018 12:36
]