Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom18741
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-02-2023
Google voorziet via sommige smartphone fabrikanten goedkopere smartphones met hun Android One en/of Android Go software, is het mogelijk om deze software ook op b.v. op een ouder model smartphone te installeren , ik doel op het volgende ik hen nog een oudere Chinese phone model A 601 met Android 2.2.1 waarop ik Android Go zou willen installeren gaat dat en hoe doe je dat, of wie zou dat kunnen doen ????

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@tom18741 Android werkt kwa installatie helaas heel anders dan bijvoorbeeld Windows. Ik kan Windows op elke PC/laptop installeren, wanneer er drivers voor beschikbaar zijn.

Voor Android geldt ongeveer hetzelfde, maar zitten de drivers 'in' de Rom ingebakken. Wil je dus een toestel uitrusten met een andere Android versie (of dit nu de reguliere, Android One of Android Go is) moet er dus iemand een ROM maken specifiek voor jou toestel met de drivers ingebakken.

Aangezien het toestel wat jij noemt een no-name China phone is, is de kans erg klein (lees nihil) dat er iemand een custom ROM voor gemaakt heeft. Zeker als het toestel nu nog Android 2.2.1 draait. (en dus 5 jaar oud is?)

Overigens is het op Tweakers wel de bedoeling om net wat meer eigen inzet te tonen dan je nu hebt laten zien. Wat heb je dus zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan? Kan je dat toevoegen aan je openingspost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

rens-br schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:15:
@tom18741 Android werkt kwa installatie helaas heel anders dan bijvoorbeeld Windows. Ik kan Windows op elke PC/laptop installeren, wanneer er drivers voor beschikbaar zijn.

Voor Android geldt ongeveer hetzelfde, maar zitten de drivers 'in' de Rom ingebakken. Wil je dus een toestel uitrusten met een andere Android versie (of dit nu de reguliere, Android One of Android Go is) moet er dus iemand een ROM maken specifiek voor jou toestel met de drivers ingebakken.

Aangezien het toestel wat jij noemt een no-name China phone is, is de kans erg klein (lees nihil) dat er iemand een custom ROM voor gemaakt heeft. Zeker als het toestel nu nog Android 2.2.1 draait. (en dus 5 jaar oud is?)

[mbr]Overigens is het op Tweakers wel de bedoeling om net wat meer eigen inzet te tonen dan je nu hebt laten zien. Wat heb je dus zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan? Kan je dat toevoegen aan je openingspost?[/]
maak daar maar 8 jaar van - 2.2 is uit 2010...

Het antwoord gaat heel makkelijk zijn. Nee. Dat kan niet.