Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gisteren probeerde ik een foto te downloaden vanuit hotmail uit de Gmail app op mijn Nexus 6p. De foto is echter nog steeds niet gedownload en de telefoon blijft een melding "e-mail synchroniseren" geven. Ook nadat ik het account had verwijderd en opnieuw toegevoegd. Toen was de melding weg, maar kwam hij layer vrolijk terug.

Weet iemand misschien hoe je dit oplost?

Beste antwoord (via Cobiwan op 30-01-2018 11:50)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Sj44k13 zojuist heb ik mijn hotmail account ingesteld in Gmail, via e-mail instellingen -> Exchange en Office 365 en hier werkt het prima. Afbeeldingen worden niet standaard geladen, maar dat kan je via instellingen aanpassen of je klinkt in de e-mail op 'Afbeeldingen weergeven'.

Maar heb zojuist een foto naar mijzelf gemaild, maar die krijg ik ook niet geladen of gedownload. (Ik kreeg wel de vraag of Gmail bij mijn opslag mocht).

Ik denk dus dat er een of andere bug in deze versie van Gmail zit, je kan dus nog een aantal dingen proberen:
- Probeer het account in te stellen als 'Outlook, Hotmail en Live' account ipv. Exchange
- Download een oudere versie van de Gmail app en kijk of daar het probleem niet optreedt
- Gebruik een andere e-mail app.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 30-01-2018 11:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Sj44k13 persoonlijk vind ik de Gmail app helemaal niet fijn en al helemaal niet in combinatie met Outlook.

Wat ik dus in ieder geval kan aanraden is overstappen op een andere e-mail app. Ik heb hele goede ervaring met Google Play: VMware Boxer en dan te kiezen voor Exchange Active Sync of Exchange. Mocht hij dan de instellingen niet zelf aanvullen, kies dan voor handmatig en gebruik de volgende instellingen:
Gebruikersnaam: e-mailadres
Domein: leeg
Wachtwoord: wachtwoord
E-mailadres: e-mailadres
Server: m.outlook.com
Poort: 443
Beveiligingstype: SSL/TLS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Dank, maar ik wil het eerst proberen met de Gmail app.

Ik heb nu mijn hele telefoon gereset naar fabrieksinstellingen, maar het probleem komt gewoon vrolijk weer terug. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sj44k13 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:55:
Dank, maar ik wil het eerst proberen met de Gmail app.
Hoe heb je je Outlook account ingesteld? Exchange, imap, pop3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
rens-br schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:56:
[...]

Hoe heb je je Outlook account ingesteld? Exchange, imap, pop3?
excuus, hij is als exchange ingesteld. eas.outlook.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sj44k13 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:08:
excuus, hij is als exchange ingesteld. eas.outlook.com.
Verwijderd je account dan eens, kies voor Exchange en voeg handmatig de bovenstaande instellingen in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp:
- kun je je e-mail niet synchroniseren en de e-mail met bijlage niet zien in je mail client, of
- kun je de e-mail wel openen, maar de bijlage niet downloaden?

In het laatste geval: heeft Gmail toestemming om bijlagen weg te schrijven naar het geheugen van je telefoon? Sinds die laatste rechtenstructuur wijzigingen heb ik ook wel eens het probleem gehad dat ik een bijlage niet kon openen, maar wel eerst kon downloaden, bij dat downloaden kreeg ik dan de vraag of ik Gmail toestemming wilde geven om naar het geheugen te lezen/schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:36:
[...]

Verwijderd je account dan eens, kies voor Exchange en voeg handmatig de bovenstaande instellingen in.
Factory reset hielp al niet...
Arie- schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:46:
Ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp:
- kun je je e-mail niet synchroniseren en de e-mail met bijlage niet zien in je mail client, of
- kun je de e-mail wel openen, maar de bijlage niet downloaden?

In het laatste geval: heeft Gmail toestemming om bijlagen weg te schrijven naar het geheugen van je telefoon? Sinds die laatste rechtenstructuur wijzigingen heb ik ook wel eens het probleem gehad dat ik een bijlage niet kon openen, maar wel eerst kon downloaden, bij dat downloaden kreeg ik dan de vraag of ik Gmail toestemming wilde geven om naar het geheugen te lezen/schrijven.
Het 2e. Ik kan de mail openen, maar geen bijlages downloaden in mijn Hotmail account. Een mail met bijlages wordt ook moet doorgestuurd naar bijvoorbeeld mijn Gmail account. Er blijft gewoon vrolijk een paar uur email synchroniseren staan bovenin het drop down menu van mijn telefoon.

Bijlages downloaden van een Gmail account gaat trouwens wel prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Cobiwan op 30-01-2018 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Omdat hij dan waarschijnlijk weer automatisch de verkeerde instellingen gebruikt. Probeer het nou maar.

[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 30-01-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:43:
[...]

Omdat hij dan waarschijnlijk weer automatisch de verkeerde instellingen gebruikt. Probeer het nou maar.
Heb het zojuist nogmaals geprobeerd, maar er gebeurt precies het zelfde. Zelfs afbeeldingen in de opmaak van een e-mail worden niet geladen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Sj44k13 zojuist heb ik mijn hotmail account ingesteld in Gmail, via e-mail instellingen -> Exchange en Office 365 en hier werkt het prima. Afbeeldingen worden niet standaard geladen, maar dat kan je via instellingen aanpassen of je klinkt in de e-mail op 'Afbeeldingen weergeven'.

Maar heb zojuist een foto naar mijzelf gemaild, maar die krijg ik ook niet geladen of gedownload. (Ik kreeg wel de vraag of Gmail bij mijn opslag mocht).

Ik denk dus dat er een of andere bug in deze versie van Gmail zit, je kan dus nog een aantal dingen proberen:
- Probeer het account in te stellen als 'Outlook, Hotmail en Live' account ipv. Exchange
- Download een oudere versie van de Gmail app en kijk of daar het probleem niet optreedt

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 30-01-2018 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:34:

Maar heb zojuist een foto naar mijzelf gemaild, maar die krijg ik ook niet geladen of gedownload. (Ik kreeg de vraag of Gmail bij mijn opslag mocht).

Ik denk dus dat er een of andere bug in deze versie van Gmail zit, je kan dus nog een aantal dingen probereb:
Heb nu maar tijdelijk gekozen voor 'Outlook, Hotmail en Live'. Helaas geen pushmeldingen dan. Ik probeer als Gmail is geupdatet wel weer of het met exchange werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namilim
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-01-2023
Zelfde issue trouwens hier... (ook zelfde toestel en zelfde configuratie)

[ Voor 43% gewijzigd door Namilim op 05-02-2018 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Namilim schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:36:
Zelfde issue trouwens hier... (ook zelfde toestel en zelfde configuratie)
Irritant. Heb zelf nu de Outlook app tijdelijk geïnstalleerd.
Pagina: 1