smurry van condensator verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 20:03
Hallo,

Ik een robotstofzuiger (Samsung SR8855) gekregen die het niet meer deed. Na demonteren zag ik , bij het voedingsdeel rotzooi zitten. Ik denk dat het van een lekkende condensator is.

https://www.dropbox.com/s...tVoeding_lekkage.JPG?dl=0

Tips gevraagd hoe dit het beste te verwijderen. Lees wel eea over zeep? Alcohol?

En kan die zooi er voor zorgen dat er ergens sluiting is ontstaan, verderop in het systeem?

[ Voor 9% gewijzigd door marcelvdk op 28-01-2018 23:38 ]

met vriendelijke groeten, marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 13:18
Ik zou eerst de bestaande condensator er uit knippen.
Dan mechanisch the grotere stukjes rotzooi weghalen (aannemende dat het hard is) met bv een punttangetje.

Dan een wattenstaafje met alcohol of wasbenzine proberen.

Lukt het niet dan kan je op die grotere stukjes een weerstandsmeting doen om te kijken of er kortsluitingsgevaar is.

Wel ff goed je handen wassen naderhand; dat spul kan giftig zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:01

rdejongjr

Gnome

Bedoel je de kit in het midden van het plaatje? Dat is tegen het trillen van trough hole componenten.
Die ceramische dingen komt geen drek uit, hooguit die elco's aan de rechter kant maar ze zien er zo op het eerste gezicht ok uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:35
Niets aan de hand, als het van die witte siliconenlijm is kun je het gewoon laten zitten :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is inderdaad geen lekkende condensator. Is kit voor tegen het los trillen van de componenten.
Heb je vaker electronica gerepareeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 20:03
@Verwijderd , ja hoor, maar in deze kitvorm had ik het nog niet gezien. Wel met smeltlijm. Nou dan gaan we verder speuren naar de oorzaak.

met vriendelijke groeten, marcel

Pagina: 1