Toon posts:

Raid 5 met hotspare voor een HP LT6000r

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een HP Netserver LT6000r met een rack van 12 36GB hardeschijven configureren met twee keer RAID 5 met hotspare.
De server zelf draait op 2x 9GB RAID 1.

Nu wil ik de rack configureren met 4m netraidcontroller alleen, ik kan de schijven alleen op RAID 5 zonder hotspare configureren. Vanuit het menu kan ik alleen uit RAID 5 kiezen zonder hotspare

Weet iemand hoe je deze rack wel kan configureren voor RAID 5 met hotspare?

alvast bedankt

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit hoort in OIOC.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :)

Verwijderd

ik zou eens uitzoeken of die kaart dat wel kan

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 09:06 schreef scsi-freak het volgende:
ik zou eens uitzoeken of die kaart dat wel kan
Deze machine is speciaal hiervoor afgesteld om dit te kunnen. De kaart kan het dus aan..

Verwijderd

ik bedoel dus hotspare op die kaart , sommige kunnen dat niet.

verder, ook belangrijk of het een global spare is of dat de spare dedicated is voor een raidset . anders heb je er dus 2 nodig .

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 09:04 schreef Bulldog het volgende:
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=21] :)
dank je ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 09:11 schreef scsi-freak het volgende:
ik bedoel dus hotspare op die kaart , sommige kunnen dat niet.

verder, ook belangrijk of het een global spare is of dat de spare dedicated is voor een raidset . anders heb je er dus 2 nodig .
Ik heb even nagevraagd, er zit hotspare op die kaart....

Wat bedoel je precies met 2 nodig? bedoel je die kaarten of twee HD

Verwijderd

2 hds , als je een global spare hebt, kan die in elke raidset invallen, dus als je raid1 en raid2 hebt , kan de hotspare in beide invallen, als die kapot gaan. [ natuurlijk kun je hem niet delen ] . je hebt dus maar een sparedisk nodig.

heb je dedicated spares, dan moet je bij iedere raidset een sparedisk toevoegen , hij kan niet in een andere raidset invallen !!

dus global spare 1 disk [ mag ook meer ]
dedicated 1 spare per set

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 09:35 schreef scsi-freak het volgende:
2 hds , als je een global spare hebt, kan die in elke raidset invallen, dus als je raid1 en raid2 hebt , kan de hotspare in beide invallen, als die kapot gaan. [ natuurlijk kun je hem niet delen ] . je hebt dus maar een sparedisk nodig.

heb je dedicated spares, dan moet je bij iedere raidset een sparedisk toevoegen , hij kan niet in een andere raidset invallen !!

dus global spare 1 disk [ mag ook meer ]
dedicated 1 spare per set
Ok, i see...

Nee de server zelf heeft twee 9GB RAId 1 HD.

De Rack heeft 12x 36GB HD die we willen verdelen in twee keer RAID5 met hotspare.
Dus in totaal ieder 6HD...dus we hebben een dedicated.

Het probleem is, dat wij dit normaal gesproken niet doen. Dus ik weet maar een klein beetje hoe raid in elkaar zit en hoe je die config.
Soms doen we het voor een HP LH3000 met vier schijfjes en dat werkt altijd perfect.

Alleen dit is voor ons nu ook een "exotische" machine.

We hebben alles nagekeken of deze machine deze config aan kan..dat kan ie..

Dus dan vraag ik me of waarom je in de Netraid controller niet voor RAID5 met hotspare kan kiezen?

Verwijderd

waarschijnlijk moet je een losse sparedisk zetten , dan heb je dus een global spare .

ik bouw regelmatig 72 disk raidsets :P

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 10:07 schreef scsi-freak het volgende:
waarschijnlijk moet je een losse sparedisk zetten , dan heb je dus een global spare .

ik bouw regelmatig 72 disk raidsets :P
72?? :?

Een ander probleem is dat de klant graag wilt dat het op deze manier geconfig wordt. Dit is namelijk een uitwijkserver, en die moet dus hetzelfde als de produktie server zijn.

Zul je net zien, door vakantie periode kunnen wij dit doen, een afdeling waar eigenlijk deze kennis niet is, en dan loopt het weer lekker soepeltjes |:(

Verwijderd

heb je een gui ? use HELP

anders zoek naar hotspare autospare spare oid

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 10:21 schreef scsi-freak het volgende:
heb je een gui ? use HELP

anders zoek naar hotspare autospare spare oid
Ik zoek wel even, in ieder bedankt! ;-)
Pagina: 1