Ik heb voor het eerst zelf een pc in elkaar gezet. Nu heb ik alles volgende de handleidingen aangesloten en vervolgens wil ik de pc opstarten. Als ik de pc aan zet, gaan alle fans ( van de voeding, cpu en behuizing) aan, maar ik kreeg ik geen beeld, geen beeps en geen post.
De pc bestaat uit de volgende componenten:
- ASRock FM2A68M-HD+
- AMD A4 5300 -3.4 ghz
- Kingston ValueRAM - DDR3 4gb 1600mhz
- Corsair VS Series VS350
- Kingston A400 SSD 120 gb
- Zalman ZM-T3 - Minitowermodel
Ik heb van te voren gecheckt of de componenten compatible met elkaar zijn en dat moet goed zitten. Ik heb vervolgens nog de volgende zaken uitgeprobeerd:
- Alleen het moederbord en cpu aangesloten op de voeding
- Zelfs zonder cpu geprobeerd
- Alle kabels opnieuw aansluiten
- Cmos resetten
- Cmos batterij vervangen
- Buiten de behuizing opstarten
- Zowel de 24-pins ATX als de 4-pins EPS voedingskabels zijn aangesloten
Helaas leidt het allemaal tot hetzelfde resultaat: wel de fans, maar geen beeps, post en beeld. Ik heb ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen, maar daar kon ik niet veel wijzer uit worden. Daarnaast heb ik ook alle handleidingen goed nagelezen, heb ik het internet afgespeurd en verschillende tips uitgeprobeerd.
Ik vermoed aangezien ook als alleen het moederbord en cpu aangesloten zijn, dat het daar ergens aan moet liggen. Ik heb helaas geen andere pc staan of de beschikking over reserve onderdelen. Maar voordat ik een nieuw moederbord, etc bestel en probeer, zie ik misschien iets over het hoofd?
En moet ik precies dezelfde onderdelen bestellen?
De pc bestaat uit de volgende componenten:
- ASRock FM2A68M-HD+
- AMD A4 5300 -3.4 ghz
- Kingston ValueRAM - DDR3 4gb 1600mhz
- Corsair VS Series VS350
- Kingston A400 SSD 120 gb
- Zalman ZM-T3 - Minitowermodel
Ik heb van te voren gecheckt of de componenten compatible met elkaar zijn en dat moet goed zitten. Ik heb vervolgens nog de volgende zaken uitgeprobeerd:
- Alleen het moederbord en cpu aangesloten op de voeding
- Zelfs zonder cpu geprobeerd
- Alle kabels opnieuw aansluiten
- Cmos resetten
- Cmos batterij vervangen
- Buiten de behuizing opstarten
- Zowel de 24-pins ATX als de 4-pins EPS voedingskabels zijn aangesloten
Helaas leidt het allemaal tot hetzelfde resultaat: wel de fans, maar geen beeps, post en beeld. Ik heb ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen, maar daar kon ik niet veel wijzer uit worden. Daarnaast heb ik ook alle handleidingen goed nagelezen, heb ik het internet afgespeurd en verschillende tips uitgeprobeerd.
Ik vermoed aangezien ook als alleen het moederbord en cpu aangesloten zijn, dat het daar ergens aan moet liggen. Ik heb helaas geen andere pc staan of de beschikking over reserve onderdelen. Maar voordat ik een nieuw moederbord, etc bestel en probeer, zie ik misschien iets over het hoofd?
[ Voor 3% gewijzigd door Doofus op 28-01-2018 21:40 ]