Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe build - geen post, beeps en beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
Ik heb voor het eerst zelf een pc in elkaar gezet. Nu heb ik alles volgende de handleidingen aangesloten en vervolgens wil ik de pc opstarten. Als ik de pc aan zet, gaan alle fans ( van de voeding, cpu en behuizing) aan, maar ik kreeg ik geen beeld, geen beeps en geen post.

De pc bestaat uit de volgende componenten:
- ASRock FM2A68M-HD+
- AMD A4 5300 -3.4 ghz
- Kingston ValueRAM - DDR3 4gb 1600mhz
- Corsair VS Series VS350
- Kingston A400 SSD 120 gb
- Zalman ZM-T3 - Minitowermodel

Ik heb van te voren gecheckt of de componenten compatible met elkaar zijn en dat moet goed zitten. Ik heb vervolgens nog de volgende zaken uitgeprobeerd:
- Alleen het moederbord en cpu aangesloten op de voeding
- Zelfs zonder cpu geprobeerd
- Alle kabels opnieuw aansluiten
- Cmos resetten
- Cmos batterij vervangen
- Buiten de behuizing opstarten
- Zowel de 24-pins ATX als de 4-pins EPS voedingskabels zijn aangesloten

Helaas leidt het allemaal tot hetzelfde resultaat: wel de fans, maar geen beeps, post en beeld. Ik heb ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen, maar daar kon ik niet veel wijzer uit worden. Daarnaast heb ik ook alle handleidingen goed nagelezen, heb ik het internet afgespeurd en verschillende tips uitgeprobeerd.

Ik vermoed aangezien ook als alleen het moederbord en cpu aangesloten zijn, dat het daar ergens aan moet liggen. Ik heb helaas geen andere pc staan of de beschikking over reserve onderdelen. Maar voordat ik een nieuw moederbord, etc bestel en probeer, zie ik misschien iets over het hoofd? :'( En moet ik precies dezelfde onderdelen bestellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Doofus op 28-01-2018 21:40 ]

Beste antwoord (via Doofus op 29-01-2018 00:37)

• Trieling
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-12-2023
zit je ram wel goed in het slot geduwd? kan zijn dat ik het verkeerd zie maar lijkt een beetje alsof die er niet goed ingeklikt zit? sprongen de slotjes wel terug bij het induwen?

Alle reacties

• Trieling
Hi,
Toevallig gisteren iemand geholpen met zelfde soort probleem.
Dit had met het geheugen te maken.
Je hebt 1 reepje van 4gb?
In welk slot gestoken?

• Doofus
Trieling schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:45:
Hi,
Toevallig gisteren iemand geholpen met zelfde soort probleem.
Dit had met het geheugen te maken.
Je hebt 1 reepje van 4gb?
In welk slot gestoken?
Hoi,

Ik heb het in beide sloten geprobeerd, helaas maakte dat geen verschil. Maar ook zonder geheugen geprobeerd te booten, maar dan krijg ik dus ook geen beepje dat er geen RAM aanwezig is.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 14:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Begin eens met alleen het moederbord, CPU en de geheugen module.

Controleer bij de CPU of er geen pinnetjes zijn verbogen
Controleer of je de geheugen module in het juiste slot hebt gestoken (boekje moederbord)en dat deze er ver genoeg in zit zodat deze volledig is gelocked
Controleer of de 24-pins atx en 4-pins eps voedingskabels helemaal ver genoeg zijn aangedruk
controleer of je niet perongelijk 1 van de moederbord afstandhouders verkeert hebt geplaatst (zit in iedere afstandhouder een schroef) zo niet dat maakt deze mogelijk kortsluiting.

Werkt je systeem na deze stappen nog niet dan is er waarschijnlijk iets kapot. Testen met een andere geheugen module is aan te raden.

• Bellarus
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11 07:17
Is er wel iets van beeld of heeft het scherm geen input?

Soms moet er een driver worden geinstalleerd voordat het werkt, probeer het scherm aan te sluiten via HDMI of VGA of display port allemaal geen beeld? Eventueel videokaart inpluggen en hierop aansluiten

kortsluiting zal het niet zijn, dan draaien de fans imo ook niet, ander shijftje geheugen is zeker ook te proberen

[ Voor 4% gewijzigd door Bellarus op 28-01-2018 21:55 ]

• Doofus
Tweak-Freak schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:50:
Begin eens met alleen het moederbord, CPU en de geheugen module.

Controleer bij de CPU of er geen pinnetjes zijn verbogen
Controleer of je de geheugen module in het juiste slot hebt gestoken (boekje moederbord)en dat deze er ver genoeg in zit zodat deze volledig is gelocked
Controleer of de 24-pins atx en 4-pins eps voedingskabels helemaal ver genoeg zijn aangedruk
controleer of je niet perongelijk 1 van de moederbord afstandhouders verkeert hebt geplaatst (zit in iedere afstandhouder een schroef) zo niet dat maakt deze mogelijk kortsluiting.

Werkt je systeem na deze stappen nog niet dan is er waarschijnlijk iets kapot. Testen met een andere geheugen module is aan te raden.
Ik heb het moederbord (en de rest) uit de behuizing gehaald. Dus kortsluiting zal het niet zijn. Ik heb nu het moederbord met cpu aan de voeding hangen zonder geheugenmodule. De 24-pins en 4-pin zijn goed aangesloten. Op de cpu zijn geen pins verbogen.

• Doofus
Bellarus schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:52:
Is er wel iets van beeld of heeft het scherm geen input?

Soms moet er een driver worden geinstalleerd voordat het werkt, probeer het scherm aan te sluiten via HDMI of VGA of display port allemaal geen beeld? Eventueel videokaart inpluggen en hierop aansluiten

kortsluiting zal het niet zijn, dan draaien de fans imo ook niet, ander shijftje geheugen is zeker ook te proberen
De monitor geeft aan geen signaal. Ik heb ook nog een ander scherm geprobeerd. Zowel vga als hdmi. Allemaal hetzelfde resultaat

• Trieling
Heb je het geprobeerd met je GPU en daar de HDMI in?

• Doofus
Trieling schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:14:
Heb je het geprobeerd met je GPU en daar de HDMI in?
Er zit een onboard videokaart in.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Post eens een paar fotos van hoe je het nu draaiend probeert te krijgen, zorg dat in elk geval de power connectors en je RAM latje hier duidelijk op te zien zijn.

• Doofus
TommyboyNL schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:21:
Post eens een paar fotos van hoe je het nu draaiend probeert te krijgen, zorg dat in elk geval de power connectors en je RAM latje hier duidelijk op te zien zijn.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/34t8qw4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2mwh1c3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/33kgbvr.jpg

Acties:
  • Beste antwoord

• Trieling
zit je ram wel goed in het slot geduwd? kan zijn dat ik het verkeerd zie maar lijkt een beetje alsof die er niet goed ingeklikt zit? sprongen de slotjes wel terug bij het induwen?

• Bellarus
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-11 07:17
Als je scherm aangeeft geen input te hebben dan light het waarschijnlijk aan GPU of die nu onboard is of niet, heb je een videokaart liggen om dit te checken?

• Trieling
Ben het met bellarus eens, ik weet dat er onboard in zit, maar als je een losse GPU hebt is dit zeker te proberen en uit te sluiten

• Doofus
Trieling schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:06:
_/-\o_

Bij het installeren van de ram hoorde ik maar geen klik en ik durfde niet zo goed door te drukken. Anders maak je het nog kapot. En toen ik zelf de slotjes dicht deed, hoorde ik ook een klik. Dus ik dacht dat het wel goed zat..

Nu even de ram opnieuw er ingezet, iets meer gedrukt en toen hoorde ik een klik en sprongen de slotjes dicht. Gelijk de cmos gereset en opnieuw geboot.

Nu wel beeld :*)

Allen dank voor het meedenken, met speciale dank aan Trieling _/-\o_

• Trieling
Graag gedaan! Toch goed gezien dus! Top dat het werkt weer👍

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het lijkt erop dat je de verkeerde 4-pins kabel in je mobo hebt geprikt. De kabel die er nu in zit is voor videokaarten.
Pagina: 1