Aanmeldscherm blijft weergeven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05-2022
Mijn vraag
Op m'n laptop met windows 10 blijft het aanmeldscherm maar komen. Wat ik ook doe.
Hoe kan ik dit definitief uitschakelen zodat de computer direct de gebruiker inlogt en het welkom scherm overbodig wordt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb zelf de netplwiz methode geprobeerd. vinkje uitgezet bij gebruikers moeten een paswoord invoeren...
maar nog steeds na herstart het welkomscherm met de gebruiker en een leeg paswoord veld die ik telkens moet invoeren.
Het betreft aanmelden met een live account die gekoppeld is aan de computer.

Beste antwoord (via sirmike op 29-01-2018 13:22)

• christmas1
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
sirmike schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:41:
Ben niet gehackt heren. Het gebeurd altijd als ik de computer opnieuw opstart. Dan komt het aanmeldscherm met mijn inlognaam (live email) die gekoppeld is aan de laptop en als ik dan het paswoord invoer kan ik gewoon inloggen. Het gaat erom dat ik dit liever niet heb en meteen na opstart door kan naar het bureaublad.
Ik heb geprobeerd via gebruikersaccount dit uit te schakelen. Het vinkje staat uit. Ik denk dat netplwiz het zelfde is als usercontrollpassword2
dit is de makkelijkste manier
https://docs.microsoft.co...rnals/downloads/autologon

maar werkt waarschijnlijk alleen met een lokaal account, maar dat maakt weinig uit want je kan dan alsnog windowsstore of zo, koppelen aan je onlineMS account

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nog wel in de Veilige modus opstarten?

[ Voor 146% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
uiteraard. Alle mogelijkheden zijn er. Hij vraagt gewoon continue weer om een inlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ctrl-alt-delete, geeft die nog wat weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:23
Heb je tijdens het installeren van Windows 10 aangegeven dat je in wilt loggen met een Microsoft Account of een lokaal account ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
MdO82 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:45:
Heb je tijdens het installeren van Windows 10 aangegeven dat je in wilt loggen met een Microsoft Account of een lokaal account ?
aangegeven in te loggen met microsoft account. Het is dan ook een bestaande live account waarmee ingelogd word
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:42:
ctrl-alt-delete, geeft die nog wat weer?
1 gebruiker.

[ Voor 19% gewijzigd door TheVMaster op 29-01-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:04
Beste medetweakers ondanks dat TS behoorlijk vaag is met de teksten haal ik er gewoon uit dat hij auto-login niet aan het werk krijgt.

Indien ik het verkeerd heb dan mag TS me hierbij verbeteren.

Dit heeft dus niks met een hack oid te maken.

TS je krijgt ook het inlogscherm als je het wachtwoord verkeerd hebt ingevoerd. Overigens gebruik ik altijd “control userpasswords2” ik weet niet of dat exact hetzelfde is als netplwiz.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

*knip*

TS krijgt gewoon Win10 Auto login niet werkend, niks meer of minder....

@TS ik zou even dit doorlezen. Op die site worden meerdere manier aangegeven. Werkt de ene niet, probeer de ander ;) koste mij ook meerdere pogingen ;)

*knip*

[ Voor 85% gewijzigd door TheVMaster op 29-01-2018 22:03 . Reden: Je reageerde op getrashte posts, dus ik heb ze ge*knip*t. ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
Ben niet gehackt heren. Het gebeurd altijd als ik de computer opnieuw opstart. Dan komt het aanmeldscherm met mijn inlognaam (live email) die gekoppeld is aan de laptop en als ik dan het paswoord invoer kan ik gewoon inloggen. Het gaat erom dat ik dit liever niet heb en meteen na opstart door kan naar het bureaublad.
Ik heb geprobeerd via gebruikersaccount dit uit te schakelen. Het vinkje staat uit. Ik denk dat netplwiz het zelfde is als usercontrollpassword2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

Al eens geprobeerd om het op de Regedit manier te doen?

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi sirmike,
Mocht je er weer in komen maak je als eerst een lokaal admin account aan.
Kan je wat vertellen over de situatie?
Was dit nog een upgrade versie vanuit Windows 7 o.d.?
Of had je Windows schoon geïnstalleerd?

Omdat de upgrade versie vanaf Windows 7 aardig wat bugs bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:43:
Hoi sirmike,
Mocht je er weer in komen maak je als eerst een lokaal admin account aan.
Kan je wat vertellen over de situatie?
Was dit nog een upgrade versie vanuit Windows 7 o.d.?
Of had je Windows schoon geïnstalleerd?

Omdat de upgrade versie vanaf Windows 7 aardig wat bugs bevat.
Dit was een schone windows installatie en al vanaf het begin zo.

Wat kan ik precies via regedit regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
Klopt ik kan na inloggen gewoon succesvol de laptop gebruiken. Het zou leuker zijn als het aanmelden automatisch ging haha.
Ik gebruik ook winaero zo'n tweak programma. Zit daar een optie in om dit te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
@sirmike Probeer methode 2 eens van deze site: http://www.intowindows.co...ally-login-in-windows-10/

Eventueel als dat niet helpt kun je methode 3 nog eens proberen.

PS het kan zijn dat je met een Microsoft Account voor je gebruikersnaam MicrosoftAccount\ moet zetten of het volledige e-mail adres van je microsoft account. Dit ipv alleen de username

Je hebt dus als gebruikersnaam: MicrosoftAccount\gebruikersnaam of gebruikersnaam@domein.com

[ Voor 11% gewijzigd door DutchKel op 29-01-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus deze problemen zijn al ontstaan ook door MS, omdat als je Windows installeert met grote letters je kan kiezen voor een MS account, en met hele kleine letters voor nee kan kiezen, en dan steeds op hele kleine tekens moet klikken om een nieuw administrator account te maken na het installeren.

Dat is hoe MS dat heeft gemaakt, dus veel mensen installeerden Windows 10 en logde in met alleen een ms account. Meestal wordt een lokaal admin account aangeraden door ervaren gebruikers.
Dat is de bron al, als het over dit probleem gaat, waar meer mensen problemen hebben gehad van gelijke aard. Dus dit probleem voorkomen kan ook. Voor daarna weer. Ik hoop dat jullie oplossingen helpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:07

TheVMaster

Moderator WOS
Volgens mij heeft de TS inderdaad moeite met het instellen van het automatisch aanloggen in Windows 10. Dus mijn verzoek om dus even on-topic te blijven, dan kunnen we de TS ook helpen zonder dat er allerhande ruis ontstaat.

@Verwijderd Zou je misschien on-topic kunnen blijven, ik ben het wel met @zetje01 eens.. Dat process explorer verhaal zag ik volgens mij al in een eerdere post van jou. Dat is in dit geval niet echt on-topic voor mijn gevoel. Daarnaast is er in mijn ogen niets mis met het aanloggen met je Microsoft Account op meerdere devices tegelijkertijd.

[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 29-01-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4

PaRaDoX4

sirmike schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:59:
[...]

Dit was een schone windows installatie en al vanaf het begin zo.

Wat kan ik precies via regedit regelen?
kijk hier nog eens, staan meerdere manieren uitgelegd om auto,login werkend te krijgen, waaronder ook de register manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JackSparrow schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:47:
Volgens mij heeft de TS inderdaad moeite met het instellen van het automatisch aanloggen in Windows 10. Dus mijn verzoek om dus even on-topic te blijven, dan kunnen we de TS ook helpen zonder dat er allerhande ruis ontstaat.

@Verwijderd Zou je misschien on-topic kunnen blijven, ik ben het wel met @zetje01 eens.. Dat process explorer verhaal zag ik volgens mij al in een eerdere post van jou. Dat is in dit geval niet echt on-topic voor mijn gevoel.
Ok Jack, probeer het dan te zien als extra adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:45

Mickey77

Allround ICT-er

Het is een verwarrend topic, ik weet niet zeker wat je al geprobeerd hebt. Maar mij is het in Windows 10 gelukt m.b.v. 'netplwiz'. Druk op Win+R en tik netplwiz en enter, omdat programma te starten. Het dialoogvenster dat verschijnt toont een vinkje ‘Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken’. Als dat vinkje uit wordt gezet, dan start daarna de PC op zonder dat er geklikt hoeft te worden.

Ik gebruik geen Microsoft account, dus het kan zijn dat deze methode voor anderen niet werkt. Maar voor mij werkte het en ik prefereer dialoogvenster instellingen boven het aanpassen van regedit of het installeren van hulpprogramma's. Dat vertroebelt je PC alleen maar. Als het gewoon via Windows kan, vind ik dat het mooiste. Dus kijk maar even of dat werkt.

PS Ik heb zelf drie gebruikers en drie PC's. Ik heb op elke PC een andere gebruiker standaard kunnen maken, door het vinkje uit te zetten, de gewenste gebruiker te selecteren en dan het vinkje weer aan te zetten. Nu starten elk van mijn computers op met de gewenste gebruiker, zonder in te loggen. Maar ik kan wel naar een van de andere gebruikers wisselen via het startmenu.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• christmas1
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-01-2024
dit is de makkelijkste manier
https://docs.microsoft.co...rnals/downloads/autologon

maar werkt waarschijnlijk alleen met een lokaal account, maar dat maakt weinig uit want je kan dan alsnog windowsstore of zo, koppelen aan je onlineMS account

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op Monday 29 January 2018 @ 10:06:
[...]

Ok Jack, probeer het dan te zien als extra adviezen.
Probeer gewoon on-topic te blijven @Verwijderd, oke?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
*Knip* Volgende keer graag een TR

On-topic:
De methode "control userpasswords2" werkt bij mij ook met een Microsoft Account.

Auto login met microsoft account

Auto logon part 2

Let hierbij dus op dat ik in het 2e plaatje mijn e-mail adres zelf heb aangevuld, Windows zet standaard alleen de username erneer (dus alles voor het @)

[ Voor 42% gewijzigd door TheVMaster op 29-01-2018 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zou m toch echt moeten zijn:

YouTube: Netplwiz command : Disable password in Windows 10

Kijk ook eens bij:

[rechtsonder] alle instellingen/accounts/aanmeldingsopties of bij 'aanmelding vereisen' nooit staat.

Hou er wel rekening mee dat indien je je 'afmeld' van de pc er altijd weer een wachtwoord moet worden gegeven.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 23:43
@Verwijderd

Heb je per se een Microsoft account nodig? Voor veel applicaties kun je ook lokaal aanmelden, dus dan heb je niet per se een Microsoft account voor de applicatie nodig.

Bij een lokaal account kom je direct op het bureaublad (mits dat je geen wachtwoord hebt ingesteld).

Ga overigens even naar:
Configuratie scherm --> zoek op "energie" --> ga naar de energie schema's -> zoek op je standby instellingen --> zet dit op nooit (voor zowel netstroom als accu)

Het kan zijn dat je nu maar één keer hoeft in te loggen bij het opstarten, in plaats van om de X aantal tijd.

Edit: Foutje
Edit 2: Aanvulling

https://tweakers.net/ext/f/8NSpMTZUAkZ4S6HySGRQYjuT/full.jpg

Indien je de laptop op de lader aansluit kan het zijn dat een ander energieschema geselecteerd wordt. Stel dit daarom in voor alle schema's die je gebruikt

Laat even weten of het werkt, dat kun je doen met @jetspiking

[ Voor 24% gewijzigd door jetspiking op 29-01-2018 11:47 ]

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Modbreak:Graag on-topic blijven heren (en dames :+)! En maak gebruik van de Topic-report knop svp.

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 29-01-2018 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:32
Wauw... wat een topic...

Zoals TS zelf al aangaf, je moet bij netplwiz zijn en het vinkje uitzetten. Daarna verschijnt er een venster om je gegevens in te voeren. Zorg er voor dat er bij gebruikersnaam je e-mailadres staat waarmee je bent aangemeld en bij wachtwoord natuurlijk het wachtwoord van dat account. Dat is alles, en waarschijnlijk gaat het dus mis bij de gebruikersnaam.

Ik zou daar eerst naar kijken voordat je het register in gaat duiken en allemaal gekke tooltjes gaat gebruiken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jetspiking schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:40:
@Verwijderd

Indien je de laptop op de lader aansluit kan het zijn dat een ander energieschema geselecteerd wordt. Stel dit daarom in voor alle schema's die je gebruikt

Laat even weten of het werkt, dat kun je doen met @jetspiking
Als ik TS goed begrijp, en dat doe ik, dan is het enige wat de beste TS wil dat de pc opstart of uit slaapstand komt zonder dat hij weer zijn wachtwoord moet invullen. Wat een energieschema daarmee te maken heeft zie ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
DutchKel schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:24:
*Knip* Volgende keer graag een TR

On-topic:
De methode "control userpasswords2" werkt bij mij ook met een Microsoft Account.

[afbeelding]

[afbeelding]

Let hierbij dus op dat ik in het 2e plaatje mijn e-mail adres zelf heb aangevuld, Windows zet standaard alleen de username erneer (dus alles voor het @)
Het enige wat je daar niiet moet vergeten is het vinkje weghalen, dat je een usernaam/password wil laten gebruiken.
( in jouw plaatjes staat het juist )
De tekst kan soms wat verwarrend zijn :)

edit : je kan dan wel de eerste regel met email doorstrepen, maar doe dan OOK de onderste ;) ( plaatje 1 )

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 29-01-2018 12:17 . Reden: link naar plaatje aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-09 23:43
@Heppieboeddah

Indien je het energieschema wijzigt kan ervoor zorgen dat je niet op aanmelden hoeft te klikken (bijvoorbeeld omdat je de laptop 10 minuten even neerzet). Ik probeer alle mogelijkheden langs te gaan, daarom zeg ik dat hij dit even kan proberen en kan doorgeven dat ik dit zeg.

Eigenlijk wil ik hier niet eens op reageren, aangezien jij geheel offtopic hier deze reactie achterlaat, terwijl ik daadwerkelijk probeer te helpen. Ik snap best dat dit niet je bedoeling is, maar ik benoem het even.

@Verwijderd

Zojuist uitgetest, op mijn lokale niet Microsoft account wordt direct aangemeld.

Ik weet dat je het al geprobeerd hebt, maar probeer dit toch nog één keer, om er honderd procent zeker van te zijn dat dit niet werkt.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:38:
Kijk, als je met een lokaal account aanmeld is contact maken met een server niet nodig.
Met een MS account zit het anders.
Nee hoor. Ook met een MS account kun je gewoon aanloggen zonder verbinding met een server te maken.

*knip* Gewoon negeren!

[ Voor 21% gewijzigd door TheVMaster op 29-01-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
ik wil iedereen bedanken voor de geboden opties. Ik ga alle opties gebruiken om te kijken of het werkt en laat het weten als het opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb een aantal off-topic reacties getrashed, zodat we nu weer on-topic verder kunnen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirmike
dank allen. Dat autologin programma heeft gewerkt. Nadien ik de login invulde met paswoord kon ik na opstarten meteen automatisch inloggen. Nogmaals dank
Pagina: 1