Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc €1900 en setup €400

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

• Mickvs
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-08 16:12
Topic Gesloten!

[ Voor 99% gewijzigd door Mickvs op 28-01-2018 23:31 ]

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:29
Ikzelf heb net een TN monitor gekozen. Mede doordat ik veel las over backlight bleed en dode pixels bij ips.
Heb het scherm nu 2 dagen en ben er echt super blij mee.
Dusja ik zou TN nemen, maar heb zelf geen IPS ervaring.
Enja wil je 60hz of 144hz?
Ik ben zelf van 1080p 60hz naar 1440p 144hz gegaan afgelopen weekend. Wat een verbetering. Denk alleen dat je met pubg, bf1 etc nooit 144fps haalt met een gtx 1080.
Dus daar liggen wel “lastige” keuzes.

Verder met je processor, denk dat je met een i5 8600k ook goed weg komt. Vgns mij kan je deze ook overclocken hoor.

Behuizing ben ik zelf groot fan van Phanteks en qua koelers Noctua.
Maargoed die zien er niet uit, wat in mijn dichte kast niet uitmaakt.

Verder lijkt je lijstje prima, ligt alleen aan de keuze qua scherm wat je uiteindelijk gaat kiezen.

[ Voor 30% gewijzigd door Korkss op 28-01-2018 21:37 ]

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

• Eldunari
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-11 16:45
Over de behuizing is het lastig iets te zeggen als je niet aangeeft wat je de minpunten vindt. Het is zowieso iets heel persoonlijks.
Voor het beeldscherm zijn er duidelijke redenen om voor tn of ips te kiezen. Ips heeft de voordelen van een betere kleurweergave en beter kijkhoeken. Terwijl tn een snellere pixel response heeft, wat lijdt tot minder motion blurr. Dot maakt dat voor gaming tn objectief beter is. Gebruik je de pc echter ook voor fotoshop oid, dan is een ips scherm wel te overwegen. Er zit binnen schermen natuurlijk heel veel verschil in kleurechtheid, maar gezien ik verwacht dat tn het meest geschikt is, zal ik het hier bij laten. Voor gaming zou ik aanraden om een pixelresponse van minder dan 2ms te kiezen en een fps van maximaal 144. Zelfs dat zul je bij de meeste games die je noemde op deze resolutie niet trekken. Verder is g-sync zeker het overwegen waard, dit brengt echter wel een meerprijs mee.
Voor koeling moet je de keuze maken tussen lucht en water. Met de prefabs is waterkoeling lang niet zo eng als het klinkt, maar de prijs prestatie verhouding is wel een stuk minder. Als je de i7 echter flink wil overclocken, zou je een behoorlijke luchtkoeler nodig hebben, waat ook weer een grote (in 1 richting ten minste) behuizing vereist. Goedkopere waterkoeling setjes zou ik echter afraden, omdat deze nog wel eens wat minder stil willen zijn dan je verwacht. Als je een radiator hebt van minstens 240mm, kun je de cpu flink op zn staart trappen zonder last van geluid te hebben. Anders zou ik de grote luchtkoelers van noctua of be quiet! Aanraden.
Toetsenborden en muizen zijn weer iets heel persoonlijks. Ik vind zelf cherry mx brown switches fijn en heb het goedkoopste bordje met die switches gekocht. Als je echter waarde hecht aan per light rgb control, worden de switches slechts een deel van het verhaal. Als je een redlijk betaalbare goede gamemuis wil, kan ik je de logitech 502 aanraden, maar constructieve advies kan ik je hier niet geven. Verder lijkt je lijstje prima te kloppen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Zo hebben we er natuurlijk weinig aan :X. Topics sluiten doen we hier niet aan, tenzij er sprake is van dit soort zaken... Vrij respectloos tegenover je forumgenoten die serieus willen discussiëren.

[ Voor 13% gewijzigd door br00ky op 29-01-2018 09:55 ]

Dit topic is gesloten.