Hoi,
Ik heb recentelijk het volgende systeem in elkaar gezet voor mijn moeder, maar na een paar dagen gebruik besluit de PC niet meer op te starten.
Moederbord laat vier korte piepjes horen bij opstarten, dus ik denk een system timer failure. BIOS geeft de foutmelding:
ROM image not loaded
ROM update image denied
Veel oplossingen voor hetzelfde probleem wijzen naar het RAM of een bios update, maar de oplossingen die ik heb kunnen vinden werken allemaal niet.
Wat ik geprobeerd heb:
- Alle randapparatuur afgekoppeld en proberen op te starten met alleen de SSD met de windows installatie aangesloten
- het huidige RAM geheugen in elk slot en in elke combinatie geprobeerd. (Dus ook met 1 stick van 4gb)
- Ander RAM geheugen geprobeerd
- CMOS batterij vervangen
- BIOS geflasht naar de laatste versie en naar de een na laatste versie
Om eerlijk te zijn ben ik van plan het mobo terug te sturen, maar dat voelt toch als een nederlaag. Ik hoor graag of jullie nog een oplossing kunnen bedenken!
Groeten,
Roelof
Ik heb recentelijk het volgende systeem in elkaar gezet voor mijn moeder, maar na een paar dagen gebruik besluit de PC niet meer op te starten.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 163,73 | € 163,73 |
| 1 | Gigabyte GA-H270M-DS3H | € 86,52 | € 86,52 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB | € 88,50 | € 88,50 |
| 1 | be quiet! System Power 8 400W | € 40,54 | € 40,54 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 88,- | € 88,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 467,29 | |
Moederbord laat vier korte piepjes horen bij opstarten, dus ik denk een system timer failure. BIOS geeft de foutmelding:
ROM image not loaded
ROM update image denied
Veel oplossingen voor hetzelfde probleem wijzen naar het RAM of een bios update, maar de oplossingen die ik heb kunnen vinden werken allemaal niet.
Wat ik geprobeerd heb:
- Alle randapparatuur afgekoppeld en proberen op te starten met alleen de SSD met de windows installatie aangesloten
- het huidige RAM geheugen in elk slot en in elke combinatie geprobeerd. (Dus ook met 1 stick van 4gb)
- Ander RAM geheugen geprobeerd
- CMOS batterij vervangen
- BIOS geflasht naar de laatste versie en naar de een na laatste versie
Om eerlijk te zijn ben ik van plan het mobo terug te sturen, maar dat voelt toch als een nederlaag. Ik hoor graag of jullie nog een oplossing kunnen bedenken!
Groeten,
Roelof