Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij oplossen System Timer Failure (4 piepjes)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• H4NSWORST
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-11 17:03
Hoi,

Ik heb recentelijk het volgende systeem in elkaar gezet voor mijn moeder, maar na een paar dagen gebruik besluit de PC niet meer op te starten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 163,73€ 163,73
1Gigabyte GA-H270M-DS3H€ 86,52€ 86,52
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB€ 88,50€ 88,50
1be quiet! System Power 8 400W€ 40,54€ 40,54
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,-€ 88,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 467,29

Moederbord laat vier korte piepjes horen bij opstarten, dus ik denk een system timer failure. BIOS geeft de foutmelding:

ROM image not loaded
ROM update image denied

Veel oplossingen voor hetzelfde probleem wijzen naar het RAM of een bios update, maar de oplossingen die ik heb kunnen vinden werken allemaal niet.

Wat ik geprobeerd heb:
- Alle randapparatuur afgekoppeld en proberen op te starten met alleen de SSD met de windows installatie aangesloten
- het huidige RAM geheugen in elk slot en in elke combinatie geprobeerd. (Dus ook met 1 stick van 4gb)
- Ander RAM geheugen geprobeerd
- CMOS batterij vervangen
- BIOS geflasht naar de laatste versie en naar de een na laatste versie

Om eerlijk te zijn ben ik van plan het mobo terug te sturen, maar dat voelt toch als een nederlaag. Ik hoor graag of jullie nog een oplossing kunnen bedenken!

Groeten,

Roelof

Alle reacties

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:44
Hoeveel bankjes RAM heb je erin zitten ?
Mogelijk is deze defect

http://www.tomshardware.c...eeps-system-timer-failure

Edit; Zie dat je een kit van 2 hebt.
Kijk eens wat er gebeurd met 1 reepje geheugen

Als het probleem dan blijft probeer het andere reepje geheugen.

[ Voor 35% gewijzigd door MdO82 op 28-01-2018 21:10 ]

2250 WP Zuid PVoutput

• H4NSWORST
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-11 17:03
Bedankt voor je snelle reactie!

Er zitten 2 reepjes in van 4gb per stuk. Toen de pc het deed zaten de reepjes op de juiste plek in hun DDR4_1 en DDR4_2 slot.

Als oplossing heb ik geprobeerd de 2 reepjes te verplaatsen naar het DDR4_3 en DDR4_4 slot. Geen verbetering. Daarna heb ik elk reepje afzonderlijk getest in de DDR4_1 slot. Evenals een 4gb DDR4 reepje uit een andere PC.

Daarom vermoed ik dat defect RAM niet de oorzaak van het probleem is, zoals in jouw link het geval bleek.