Toetsenbord Macbook pro houdt op met werken na inpluggen usb

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundayevening
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-09 13:03
Hallo,

Help, wat is er de hand..
Voor 2.5 jaar heb ik mijn macbook pro (2015). Nooit iets vreemds mee gehad.
Ik stop er een usb kabel in met aan het uiteinde mijn samsung smartphone en hoppakee toetsenbord houdt ermee op. Ik krijg er niet meer uit dan een vraagteken. Extern toetsenbord, hetzelfde verhaal. Het vreemde is, dat ik wel mijn wachtwoord kan intypen wanneer ik iets wijzig in de Systeemvoorkeuren.

Ik heb in de toetsenbord instellingen, onder invoerbronnen, een ander (Belgisch) toetsenbord toegevoegd. Helaas geen succes..

[ Voor 7% gewijzigd door Sundayevening op 29-01-2018 11:11 ]

Beste antwoord (via Sundayevening op 29-01-2018 14:53)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Sinds die Samsung kabel is ingeplugd werkt het toetsenbord niet meer, het is dus niet alsof het alleen niet werkt als er een kabel in zit. Gewoon patsboemkapodt.
Sundayevening schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:00:

Ik stop er een usb kabel in met aan het uiteinde mijn samsung smartphone en hoppakee toetsenbord houdt ermee op. Ik krijg er niet meer uit dan een vraagteken. Extern toetsenbord, hetzelfde verhaal.
Bijzonder verhaal. Voor de zekerheid zou ik een back-up maken en proberen macOS te herinstalleren. In het ergste geval is de USB controller naar de gallemiezen. Het interne toetsenbord communiceert namelijk ook over de USB bus.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere kabel al geprobeerd?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Sinds die Samsung kabel is ingeplugd werkt het toetsenbord niet meer, het is dus niet alsof het alleen niet werkt als er een kabel in zit. Gewoon patsboemkapodt.
Sundayevening schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:00:

Ik stop er een usb kabel in met aan het uiteinde mijn samsung smartphone en hoppakee toetsenbord houdt ermee op. Ik krijg er niet meer uit dan een vraagteken. Extern toetsenbord, hetzelfde verhaal.
Bijzonder verhaal. Voor de zekerheid zou ik een back-up maken en proberen macOS te herinstalleren. In het ergste geval is de USB controller naar de gallemiezen. Het interne toetsenbord communiceert namelijk ook over de USB bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundayevening
Bedankt voor de reacties.
Een andere kabel verandert helaas niets aan het probleem.
Ik begrijp niet waarom het toetsenbord wel werkt wanneer ik een wachtwoord moet invoeren. Niet alleen in de systeemvoorkeuren, maar ook in safari, om in te loggen op het internetmodem.

Ik ga het systeem maar herinstalleren..

Edit: met de usb poort is verder niets aan de hand :?

[ Voor 8% gewijzigd door Sundayevening op 29-01-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Sundayevening schreef op maandag 29 januari 2018 @ 11:10:

Ik begrijp niet waarom het toetsenbord wel werkt wanneer ik een wachtwoord moet invoeren. Niet alleen in de systeemvoorkeuren, maar ook in safari, om in te loggen op het internetmodem.
MacBook toetsenborden werken met twee verschillende bussen: I2C en USB. Het zou kunnen dat er iets mis is met één van deze bussen, vermoedelijk USB gezien dat daar je problemen begonnen. Kun je op je externe toetsenbord ook vraagtekens maken? Dat suggereer je namelijk, maar dat lijkt me sterk.

Mijn educated guess zou zijn dat je één van de USB lijnen hebt gesloopt óf dat de voeding van de USB-poorten (in- en extern) kapot is. Een reinstall is een goede eerste stap, als het dan nog niet werkt moet hij gerepareerd worden. Afhankelijk van je aankoopdatum kan dat wellicht nog via Apple. Ander weet ik nog wel een mooi adresje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundayevening
Hij doet het weer!!
Ik heb hem opnieuw opgestart (na back-up te hebben gemaakt), kon gewoon inloggen en tadaa.
Zonder re-install dus.
Nou eens even kijken of ik mijn Samsung nu wel normaal mag aansluiten. Apple is niet zo fan van Samsung missschien is dat gewoon het probleem :)

Anyway, bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Sundayevening schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:53:
Apple is niet zo fan van Samsung missschien is dat gewoon het probleem :)
Dan hebben Apple en ik wat gemeen :+

Zonder gein, fijn dat het weer werkt. Leek me al sterk dat er echt wat kaduuk was.

Pagina: 1