Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:48
'k word helemaal horendol hier... :(

Modem Ziggo > Ubiquti router bedraad > Asus RT-AC87U wireless router in AP mode.

Aan die laatste wil ik middels WDS een Asus RT-AC51U koppelen. Volgens allerlei tutorials moet dat mogelijk zijn, maar zodra ik naar mijn smaak alles juist heb ingesteld verdwijnt de SSID uit de te vinden lijst.

ik selecteer bij WDS: WDS only
connect from AP list: Yes
in de AP list selecteer ik mijn Asus AP en klik op toevoegen, en apply.

Er gebeurt nu helemaal niks.
Dan pas ik de ip range aan, aan de range van mijn Asus AP. Ik kan daarna niet meer met de "WDS router" verbinden.

Wat zie ik hier toch over het hoofd :?

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/35d7zvb.png
Bovenstaand doe ik ook hetzelfde bij mijn Asus AP, maar dan voor de "WDS router"

Daarna wijzig ik (volgens de manual van Asus) de IP range waarin ik al zit, in dit geval dus 192.168.2.200
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2gwyrkj.png

Hierna kan ik via de computer of ipad niet meer met de router verbinden. Het lukt alleen nog via de iPhone raar genoeg. Alle wijzigingen zijn netjes doorgevoerd. Ga ik echter naar mijn eerste Asus AP, dan kom ik het apparaat niet tegen.

[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 28-01-2018 20:57 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Volgens mij geeft dat ding het zelf al aan, je kanalen staan op auto en je moet beide op hetzelfde kanaal instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Note: The function only support [Open System/NONE, Open System/WEP] security authentication method.​
Hopelijk maakt jouw netwerk gebruik van WPA2-AES-CCMP, deze functie kun je dus niet gebruiken.

Waarom gebruik je eigenlijk de deprecated WDS-functionaliteit? Veel ASUS modellen hebben een ingebouwde repeatermodus, anders kun je er altijd nog een andere smaak firmware op installeren.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Bierkameel schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:06:
Volgens mij geeft dat ding het zelf al aan, je kanalen staan op auto en je moet beide op hetzelfde kanaal instellen.
Nee, ook als ze gelijk staan komt er verder niets meer uit. Kan er nu ook via de iphone niet meer bij.
Geen enkel apparaat wil nog verbinding maken met de router nu... hmpf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
donny007 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:11:
[...]

Hopelijk maakt jouw netwerk gebruik van WPA2-AES-CCMP, deze functie kun je dus niet gebruiken.

Waarom gebruik je eigenlijk de deprecated WDS-functionaliteit? Veel ASUS modellen hebben een ingebouwde repeatermodus, anders kun je er altijd nog een andere smaak firmware op installeren.
aha,
Ja het staat nu op WPA2-Perosnal

edit:
Mja misschien maar eens op zoek naar een aangepaste firmware anders.
Het doel is dat het een wireless printerservertje moet worden.

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 28-01-2018 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

paQ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:17:
[...]

aha,
Ja het staat nu op WPA2-Perosnal

edit:
Mja misschien maar eens op zoek naar een aangepaste firmware anders.
Het doel is dat het een wireless printerservertje moet worden.
Maar waarom dan in vredesnaam met WDS werken?

Gewoon dat ding als wireless bridge instellen. Dat werkt gewoon met WPA2 en andere moderne technieken :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
dion_b schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:33:
[...]

Maar waarom dan in vredesnaam met WDS werken?

Gewoon dat ding als wireless bridge instellen. Dat werkt gewoon met WPA2 en andere moderne technieken :o
How!? :>

Net een custom fw van Padavan geinstalleerd. Die heeft een WDS-repeater modus, maar ook alleen zonder authenticatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Standaard in alle Asus routers die ik gezien heb (maar die zijn doorgaans minder low-end dan deze...)

Als ik even in de handleiding kijk zie ik maar twee operating modes, daar zou een derde naast moeten staan...
Select any of these operation modes:
• Wireless router mode (default): In wireless router mode, the wireless router connects to the Internet and provides Internet access to available devices on its own local network.
• Access Point mode: In this mode, the router creates a new wireless network on an exising network.
Net een custom fw van Padavan geinstalleerd. Die heeft een WDS-repeater modus, maar ook alleen zonder authenticatie...
Die Padavan-firmware lijkt hooguit een marginale aanpassing van Asus' stock firmware. Als je de 5GHz van dat ding niet nodig hebt zou je er LEDE op kunnen zetten, daar kan wireless (client) bridge wel ingesteld worden, maar alleen 2.4GHz van die vage Mediatek chip is ondersteund.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Thx zal hem zo eens flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik krijg die LEDE er met geen mogelijkheid op (via een mac :'( )

Pagina: 1